handdator

Visa fullständig version : Fairings slow protein ökar mitt sötsug..


Jacky
2006-10-25, 08:12
Någon som känner likadant el. har någon förklaring?

nordland
2006-10-25, 09:31
kan bero på sötningsmedlet alt smakämnena.. Märker själv inget av just sloow protein, men dricker jag lightläsk så ökar sötsuget markant.

Tolkia
2006-10-25, 09:49
Jag känner igen det, fast med andra proteinpulver. För mig är proteinpulver utmärkt att slurpa efter träningen, inte av något slags "optimeringsskäl" men för att jag inte skall vara så ashungrig att jag äter allt som kommer i min väg innan jag hinner blinka när jag kommer hem (det brukar ta ett bra tag). Däremot funkar det inte att ta som "mellanmål"; då blir det enda resultatet att det triggar mitt söt- och matsug något alldeles ohyggligt, vilket kan få förödande konsekvenser. Min gissning är att den söta smaken i kombination med att pulvret inte mättar speciellt mycket inte är någon hit när kroppen är lite hungrig, utan det verkar som om detta bara gör den hungrigare (eller mer medveten om att den är hungrig). Så för mig är det "riktig mat" som gäller till alla mellanmål utom just direkt efter träning eller mellan två pass, typ frukt eller en macka.

muskelbyggarn
2006-10-25, 10:57
Sist jag var hos Ferring så stod han och skopade i 2 skedar dextros i varje förpackning sloow protein.

Jag frågade lasse varför? är detta hemligheten bakom svensk kvalité?

- en sak skall jag lära dig om branschen. det gäller att det smakar bra. jag har precis fått ett billigt parti dextros och nu skall jag vinna smaktestet igen, kosta vad det kosta vill!


Saken är den att Ferring kände sig slagen och lätt irriterad över att "bara" komma 2:a i senaste testet. :D




Att sötsuget ökar, har nog säkert att göra med att det är sött det du får i dig - alltså sötningsmedlet gör produkten söt och sötman registreras av hjärnan som genast vill ha mer :)

Själv tycker jag en proteindrink verkar dämpande på sötsuget och näringssuget i det hela, även om man inte kan se det på kroppsformen :D


Vänl,,,
Tobbe

Jacky
2006-10-25, 19:40
Jag känner igen det, fast med andra proteinpulver. För mig är proteinpulver utmärkt att slurpa efter träningen, inte av något slags "optimeringsskäl" men för att jag inte skall vara så ashungrig att jag äter allt som kommer i min väg innan jag hinner blinka när jag kommer hem (det brukar ta ett bra tag). Däremot funkar det inte att ta som "mellanmål"; då blir det enda resultatet att det triggar mitt söt- och matsug något alldeles ohyggligt, vilket kan få förödande konsekvenser. Min gissning är att den söta smaken i kombination med att pulvret inte mättar speciellt mycket inte är någon hit när kroppen är lite hungrig, utan det verkar som om detta bara gör den hungrigare (eller mer medveten om att den är hungrig). Så för mig är det "riktig mat" som gäller till alla mellanmål utom just direkt efter träning eller mellan två pass, typ frukt eller en macka.

Låter precis så som jag känner. Ska följa din stil! Mat mat mat! Tack tolkia!

LuThe
2006-10-25, 19:48
visst kan man vara olika mycket sugen men hugget som stycket så tror jag att det sitter i huvet :hbang:

Angus
2006-10-25, 20:06
jag tycker precis tvärtom nämligen att sloow protein gör mig proppmätt och inte sugen på något alls:)