handdator

Visa fullständig version : Hjälp, dålig kvalitet?


tano
2006-10-24, 22:17
Köpte EsaPro när det kom (från det företag som hade den först f*******) för att få upp priset för fraktfritt la jag till lite maltodextrin.
Öppnade påsen först idag, Malto6 heter det förresten. Men det smakade skit, fullständigt. Inte något liknande de maltodextrin jag haft tidigare.

Kan det skilja så mycket i smak mellan olika maltodextrin eller kan det vara något fel? Smakar typ trä/beskt och inte det minsta sött. Ändå ska det vara gjort av 98% sockermolekyler.

Ant
2006-10-24, 23:26
Jag hittade massa svarta prickar i min nuvarande förpackning, vad kan detta bero på Eiselt? Inget att bry sig om hoppas jag?

Lindstein
2006-10-25, 07:24
Öppnade påsen först idag, Malto6 heter det förresten. Men det smakade skit, fullständigt. Inte något liknande de maltodextrin jag haft tidigare.

Kan det skilja så mycket i smak mellan olika maltodextrin eller kan det vara något fel? Smakar typ trä/beskt och inte det minsta sött. Ändå ska det vara gjort av 98% sockermolekyler.

Om de maltodextrin du haft tidigare smakat sött bör du nog i stället kolla upp kvaliten på det du haft tidigare, Maltodetrin är inte sött, och smakar typ ingenting... Trä/beskt är väll ingen beskrivning som passar iof, så kanske de är något lurigt med det...
Men sött ska det inte vara.

tano
2006-10-25, 09:29
Om de maltodextrin du haft tidigare smakat sött bör du nog i stället kolla upp kvaliten på det du haft tidigare, Maltodetrin är inte sött, och smakar typ ingenting... Trä/beskt är väll ingen beskrivning som passar iof, så kanske de är något lurigt med det...
Men sött ska det inte vara.

ok tack för svaret.
Då var det förra nog inte så bra, då det hade svag antydan till söthet.

Ska se hur det smakar idag, kanske vänjer man sig, kanske var det mest psykiskt, men någon konstig eftersmak var det (drack enbart maltodextrinen självklart).
Iof om det är helt smaklöst kan det väl ligga kvar från EsaPro i shakern, även om man försöker skölja ur den bra (med gammla maltot tog väl sötheten över antar jag).

jeppelaget
2006-10-25, 10:28
ska malto inte smaka sött? jag kör på star nutrition och det smakar riktigt sött, nästan som socker, tycker jag

z_bumbi
2006-10-25, 10:38
ska malto inte smaka sött? jag kör på star nutrition och det smakar riktigt sött, nästan som socker, tycker jag

Rent maltodextrin smakar inte sött men kolla på påsen och se om de har blandat i något annat.

jeppelaget
2006-10-25, 10:45
jo mycket riktig, 5% fruktos.