handdator

Visa fullständig version : Vad tycker ni om transvestiter?


Angel
2006-10-24, 21:08
Tänker då främst på killar som är hetro men gärna klär ut sig till tjejjer.

Sjukt?, eller helt okej..?

mangs
2006-10-24, 21:10
Sexigt!





:Virro

Nej, jag tycker det är rätt sjukt men de får göra vad de vill.

Sebbe_H
2006-10-24, 21:12
Sjukt, varför undrar du?

Lallle
2006-10-24, 21:14
Har ingen direkt åsikt. Har aldrig ens sett någon, annat än i tv.

Dav0d
2006-10-24, 21:14
Hade en stamkund på seven eleven i hornstull som hade det som sitt dagliga yrke verkade det som. Eftersom hon/han var alltid där inne och handlade flera gånger på dag. Jag bryr mig dock inte, så länge de inte raggar hårdhänt...

Bästa var det när 4 riktigt packade killar kommer in och handlar lite skit. Så går en av dem fram och börjar ragga på han! Det tog han 5 minuter och inse att det var en kille, medans jag stog i kassan och hade svårt att hålla mig. Hans kompisar la märke till det också lite senare men älskade synen och försökte hålla sig. Men det brast till slut :)

Han skämdes jävligt bra, ja...:D

Dumleman
2006-10-24, 21:15
Deras beteendet bör beivras imho.

Jorgen
2006-10-24, 21:17
Helt ok för min del.
Vill dom göra det så är det inget jag bryr mig om.

alexsingh
2006-10-24, 21:18
gör mig sjukt kåt.. brukar klä ut mig själv ibland faktist

coxie
2006-10-24, 21:19
Inget emot det, beundrar deras mod att vara så udda bland "vanligt" folk.

Piranha
2006-10-24, 21:20
Helt upp till var och en, helt okej för mig.

Pretender
2006-10-24, 21:20
Flera transvestiter har genom någon defekt i fosterutvecklingen fått en "kvinnlig" hjärna, dvs. hjärnan har inte utsatts för testosteron i samma omfattning som "manlig" hjärna. De går hela livet och känner sig som kvinnor fastän de är män. (Motsatt gäller för kvinnor som känner sig som män). Osäker på hur vetenskapligt bevisat detta är, men sant är dock att hjärnans exponering för testosteron avgör mycket av människans tidiga beteende.

Så det är enligt mig helt ok, inget som stör någon.

Pretender

Piranha
2006-10-24, 21:20
Helt upp till var och en, helt okej för mig.


edit: ja fan de uppmuntras folk som vågar.

MasterChief
2006-10-24, 21:21
Bryr mig inte, så länge de är schyssta.

Coldsmith
2006-10-24, 21:21
unga transor kan vara riktigt söta :)

Men när dom ser ut som att dom målat sig med tavelkritor så är det inte vackert.

King Grub
2006-10-24, 21:21
Har ingen direkt åsikt, jag heller. Har aldrig funderat på saken. Dom gör väl som dom vill. Jag irriterar mig sällan på andras privata saker jag inte har att göra med.

Angel
2006-10-24, 21:22
Flera transvesiter har genom någon defekt i fosterutvecklingen fått en "kvinnlig" hjärna, dvs. hjärnan har inte utsatts för testosteron i samma omfattning som "manlig" hjärna. De går hela livet och känner sig som kvinnor fastän de är män. (Motsatt gäller för kvinnor som känner sig som män). Osäker på hur vetenskapligt bevisat detta är, men sant är dock att hjärnans exponering för testosteron avgör mycket av människans tidiga beteende.

Så det är enligt mig helt ok, inget som stör någon.

Pretender

Nu snackar vi INTE transsexuella....utan tansvestiter..okej?

Pretender
2006-10-24, 21:25
Heh, ursäkta... läser inte ordentligt :)

Pretender

Liten Men Fet
2006-10-24, 21:26
En korridorspolare till mig som är rice-chaser, var i japan över sommaren och där blev han uppragg av en "brud". Han märkte inte att det var en transa förrens underkläderna åkte av.

Inte coolt.


Skulle jag råka ut för något sådant skulle jag bli sne, man får förvarna om man ser ut som en tjej men är utrustad som en pojke.

Annars bryr jag mig inte, ser jag nån på stan kanske jag kollar lite extra men det är väl knappast abnormt.

Tolkia
2006-10-24, 21:28
Säger som Grub; inget jag direkt funderat på, möjligen för att jag inte träffat så många. Det är ju ett rätt harmlöst nöje, så de gör väl som de vill.

Jense
2006-10-24, 21:32
Tänker då främst på killar som är hetro men gärna klär ut sig till tjejjer.

Sjukt?, eller helt okej..?


Tycker även dom ska kunna bli poliser.

Angel
2006-10-24, 21:35
Tycker även dom ska kunna bli poliser.

Så länge dom inte har en tatuering i ansiktet så

Sebbe_H
2006-10-24, 21:38
Så, Angel varför undrar du?

J.Saarela
2006-10-24, 21:38
Tycker även dom ska kunna bli poliser.



Ska dom då få ha på sig kvinnlig uniform då dom vill?

Stoltz
2006-10-24, 21:55
Jag ska inte inbilla mig själv att jag tycker det är vardagsmat, men om de vill vara det, så låter jag dem vara det utan att uttrycka mig om det.
Jag hade självklart blivit lite förvånad om jag hade sett en uppenbarligen transvestit då jag inte gjort det förut, precis som jag inte sett en dinosaurie, då hade jag också blivit förvånad.

Sebbe_H
2006-10-24, 22:37
Såg en i stan en gång, blev riktigt äcklad.

charlie
2006-10-24, 22:41
Såg en i stan en gång, blev riktigt äcklad.

Ja, herregud! Han/hon hade kvinnokläder på sig!!!:Virro

L-Sami
2006-10-24, 22:41
Läskigt som fan med transar ute på krogen, speciellt de ser ut som riktiga tjejer.

Tricklev
2006-10-24, 22:48
Har ingen direkt åsikt, jag heller. Har aldrig funderat på saken. Dom gör väl som dom vill. Jag irriterar mig sällan på andras privata saker jag inte har att göra med.

+1

Men om jag hade blivit uppraggad av en hade jag nog blivit hyffsat sne när jag upptäckte det.

Krampus
2006-10-24, 22:49
Till skillnad ifrån det Pretender pratar om har jag fått en annan uppfattning av de hetrotransor jag pratar med.

Det är som en "rockstar" pryl. De vill inte vara kvinnor i sig, men de avgudar/beundrar kvinnor så mycket att de vill känna sig som dem, vara nära dem, känna dem "in till huden". Det kan, men behöver inte vara en sexuell pryl.
Ungefär som ett barn som vill ha Zlatans fotbollströja (ickesexuell pryl mao ;) ).
Jag ser inget fel i det.
Många folk klipper sig och ska far samma kläder utseende som sina idoler.
I hetrosexuellatransvestiters fall är kvinnan "idolen" och betteenet är ganska långt taget.
Kanske inte en slump att många disigners av kvinnokläder och smycken är just män...

Deceiver85
2006-10-24, 22:55
Perverst och jämförbart med psykisk störning...men det är deras ensak och frihet att hålla på med vad de vill.

scythe
2006-10-24, 22:56
Har ingen direkt åsikt, jag heller. Har aldrig funderat på saken. Dom gör väl som dom vill. Jag irriterar mig sällan på andras privata saker jag inte har att göra med.
+1

Caixa**
2006-10-24, 22:59
Ett sorgligt minne:(

Pappa bjöd hem en professor från Kanada och hans familj när de besökte universitet i Umeå. Då var det en helt vanlig familj, en man med en jättegullig fru och två små barn i min ålder. Några år senare besökte de oss igen i samband med att farfar skulle bli hedersdoktor. Då hade plötsligt mannen blivit en kvinna, med bröst, långt hår, smink, kvinnokläder, rubbet! Han var fortfarande gift med frun. Jag minns att jag tyckte det såg lite lustigt ut när den lite väl robusta ”kvinnan” strosade runt på promoveringscermonin iklädd långklänning och högklackat, mitt bland alla finklädda akademiker, professorer och hederdoktorer. Han(hon?) var väldigt vänlig och jag tyckte aldrig på något sätt att han/hon föreföll ”skrämmande”. Efter ytterligare några år var han död. Pappa förklarade att han tagit livet av sig..

RassK
2006-10-24, 23:03
Såg ni dokumentären om transsexuella på Reality TV precis?
Riktigt bra och intressant som fan.
Fantastiska människor..

charlie
2006-10-24, 23:07
Perverst och jämförbart med psykisk störning...men det är deras ensak och frihet att hålla på med vad de vill.

Vad gör det perverst?*slap* Att vilja se ut och vara på ett visst sätt är väl varje människas längtan- titta dig omkring!

Trance
2006-10-24, 23:09
Människor generellt är jävligt udda, det bara visas tydligare på transvestiter.

blekfet2
2006-10-24, 23:11
Tänker då främst på killar som är hetro men gärna klär ut sig till tjejjer.

Sjukt?, eller helt okej..?


Är du kille eller? :angel:


Helt ok sålänge dom har matchande sockar.

fniss

Krampus
2006-10-24, 23:13
Skillj nu för fan på TRANSEXUELLA och TRANSVESTITER.
För min del stör det mig inte det minsta vilken kategori man råkar falla under, men att vissa av er inte kan skillja på två så helt olika saker stör mig som fan! *grr*

MaW
2006-10-24, 23:15
Tänker då främst på killar som är hetro men gärna klär ut sig till tjejjer.

Sjukt?, eller helt okej..?


Något du vill berätta för oss??

Tricklev
2006-10-24, 23:18
Skillj nu för fan på TRANSEXUELLA och TRANSVESTITER.
För min del stör det mig inte det minsta vilken kategori man råkar falla under, men att vissa av er inte kan skillja på två så helt olika saker stör mig som fan! *grr*

Transvestit är en person som har behov av att klä sig och agera som det motsatta könet. Jämför crossdressing, dragshow och transperson. Transvetism kan antingen vara uttryck för en könsidentfikation eller en form av fetischism.



En transsexuell person har en permanent upplevelse av att tillhöra det motsatta könet. Vanligen önskar personen korrigera den felaktiga kroppen med medicinsk och kirurgisk behandling.

Transsexuella kan vara antingen heterosexuella, bisexuella eller homosexuella. Att vara transsexuell har alltså inget med sexuell läggning eller beteende att göra.

Den vedertagna behandlingen för transsexualism är könskorrigerande behandling och, i de länder där detta tillåts, även ett juridiskt könsbyte. Ett trettiotal personer per år genomgår i Sverige ett juridiskt könsbyte och könskorrigerande operationer. Andelen biologiska kvinnor som genomgår juridiskt byte och kirurgiska ingrepp är färre än andelen biologiska män (1 på 2), men mörkertalen är okända.

Transsexuella kan uppleva sig som tillhörandes det motsatta könet redan som barn eller gradvis växa till insikt under tonåren eller först i vuxen ålder. Problem i form av depressioner, självhat, ångest och självmord är vanliga om personen inte får behandling. På grund av samhällsnormen berättar många inte om sin transsexuella bakgrund efter avslutad behandling, då rädslan för diskriminering och utanförskap är stor.

Vad som orsakar transsexualism är inte fastslaget, men vetenskapen lutar alltmer åt en biologiskt medfödd förklaring.

Hoppas detta hjälper.

Baan
2006-10-24, 23:19
Rätt sexigt!

Krampus
2006-10-24, 23:26
Hoppas detta hjälper.
Det finns hopp för männskligheten. :)

Mantus
2006-10-24, 23:31
Skulle aldrig brytt mig särskilt faktiskt, de gör vad som känns bäst för dem. Onödigt att ha fördomar eller klanka ned på folk på grund av något så löjligt som etnicitet, kläder eller utseende.

Så länge en människa är trevlig och går att prata med så skulle han kunna vara grön, ha ett horn i pannan och käka grodor utan att jag brydde mig nämnvärt.

Löjtnant Blank
2006-10-24, 23:35
Jag brukar kolla på foton av Boy George och runka. Vad tycker ni om det?

Diggler
2006-10-24, 23:37
Jag tycker det är lite småkinky med transor. Är lite sugen på att testa att klä ut mig till kvinna sjäv. Spetsstringtrosor, höfthållare, spets-bh, stay-ups och högklackat, allt i erotisk lila, det skulle jag klä i.

Baan
2006-10-24, 23:38
Jag tycker det är lite småkinky med transor. Är lite sugen på att testa att klä ut mig till kvinna sjäv. Spetsstringtrosor, höfthållare, spets-bh, stay-ups och högklackat, allt i erotisk lila, det skulle jag klä i.

Cam?

Nu passar det verkligen.

Tricklev
2006-10-24, 23:41
Jag brukar kolla på foton av Boy George och runka. Vad tycker ni om det?

:laugh: :laugh: :laugh:

http://img.timeinc.net/people/i/2006/news/060703/boy_george.jpg

Yes
2006-10-25, 00:13
Förutom den där spontana rysningen när jag ser en hårt sminkad medelålders man i kvinnokläder, tycker jag inget speciellt om transvestiter. Det är inget ämne det behöver tyckas något om.

Stoltz
2006-10-25, 00:14
Skillj nu för fan på TRANSEXUELLA och TRANSVESTITER.
För min del stör det mig inte det minsta vilken kategori man råkar falla under, men att vissa av er inte kan skillja på två så helt olika saker stör mig som fan! *grr*

Det slog faktiskt inte mig överhuvudtaget att folk faktiskt blandade ihop dessa två. På något sätt har jag lagrat det som "allmän vetenskap" i hjärnan.
Det gick bra fram tills jag kom in i en skitlång diskussion med en snubbe, som efter två timmar säger..."öh..vaddå, är det skillnad mellan transvestit och transexuell?" ...Doh!

Niclaaas
2006-10-25, 00:30
kul för dem om de hittat något de blir glada av...

Baha
2006-10-25, 05:17
lite häftig freakshow typ kroppsbyggning .

piggar upp lite i vardagen sådär

carlsm
2006-10-25, 07:36
Tänker då främst på killar som är hetro men gärna klär ut sig till tjejjer.

Sjukt?, eller helt okej..?


Helt okej för dem men jag tycker det ser äcklisch ut.

Kwon
2006-10-25, 07:49
Jag är Transcendent och Trans-atlantisk när jag sitter i meditativ trans samtidigt som jag lyssnar på "Trans Europe Express" eller någon Trance-låt.

Eldhroka
2006-10-25, 07:56
Till skillnad ifrån det Pretender pratar om har jag fått en annan uppfattning av de hetrotransor jag pratar med.

Det är som en "rockstar" pryl. De vill inte vara kvinnor i sig, men de avgudar/beundrar kvinnor så mycket att de vill känna sig som dem, vara nära dem, känna dem "in till huden". Det kan, men behöver inte vara en sexuell pryl.
Ungefär som ett barn som vill ha Zlatans fotbollströja (ickesexuell pryl mao ;) ).
Jag ser inget fel i det.
Många folk klipper sig och ska far samma kläder utseende som sina idoler.
I hetrosexuellatransvestiters fall är kvinnan "idolen" och betteenet är ganska långt taget.
Kanske inte en slump att många disigners av kvinnokläder och smycken är just män...


Jävligt bra skrivet/förklarat.

Jag personligen har ingenting emot varken transor eller transexuella.
Tycker bara det är för jävligt att många av dem ofta har snyggare ben
än vad jag har. ;)

Nina L
2006-10-25, 08:14
Det är väl lite konstigt, men folk får gärna göra vad de vill och jag tackar inte nej till en färgklick i vardagen.

Jay-Z
2006-10-25, 08:18
Är rätt likgiltig, men det kan vara kul att se en man försöka gå i högklackat. Bambi på hal is får en helt ny innebörd.

Eldhroka
2006-10-25, 08:21
Är rätt likgiltig, men det kan vara kul att se en man försöka gå i högklackat. Bambi på hal is får en helt ny innebörd.

Många transor är faktiskt mycket bättre än många kvinnor på att gå i högklackat... Jag är tex totalt värdelös. *grr*

Jay-Z
2006-10-25, 08:22
Många transor är faktiskt mycket bättre än många kvinnor på att gå i högklackat... Jag är tex totalt värdelös. *grr*

Så är det säkert. Hon jag brukar se på stan är dock rätt usel och väldigt hjulbent. :)

Sofia4_4
2006-10-25, 08:23
Jag tycker inte transvestiter är lika konstiga som tjejer som klär sig som 70- och 80- talet eller en blanding av detta. :)

Jay-Z
2006-10-25, 08:33
Jag tycker inte transvestiter är lika konstiga som tjejer som klär sig som 70- och 80- talet eller en blanding av detta. :)

:laugh: :laugh:

Deceiver85
2006-10-25, 09:12
Vad gör det perverst?*slap* Att vilja se ut och vara på ett visst sätt är väl varje människas längtan- titta dig omkring!

Jag tycker det är perverst, men sen har jag ganska starka uppfattningar om homo- och heterosexualitet. MEN, vill män klä ut sig till kvinnor och kvinnor till män, så varsågod, jag tänker inte hindra dem.

LarsK
2006-10-25, 09:27
Så länge de inte stör mig har jag inga problem med dem. Men, om de stör mig så är det nog inte pga att de är transvestiter. Så nej, det stör inte mig.

Timme
2006-10-25, 10:17
Själv tycker jag att det är lite skumt och tycker att det är lite läskigt men det är för att jag aldrig skulle kunna göra det själv.

Om De vill så får de väl klä ut sig.

sissa
2006-10-25, 10:21
Som grupp så tycker jag inget särskilt. Inget jag stör mig på iaf.
På individnivå finns det väl alla sortser, precis som överallt.

Ironbabe
2006-10-25, 10:23
LOVE THEM :love:

Deceiver85
2006-10-25, 12:02
Så länge de inte stör mig har jag inga problem med dem. Men, om de stör mig så är det nog inte pga att de är transvestiter. Så nej, det stör inte mig.

Jag har funderat på det där "så länge de inte stör mig". Vart går gränsen egentligen? Blir jag störd en transvestit som stöter på mig? Troligtvis inte, med mitt självsmickrande ego så skulle jag antagligen ta det som en komplimang att jag är attraktiv för båda könen :D

Krampus
2006-10-25, 14:00
Jävligt bra skrivet/förklarat.

Jag personligen har ingenting emot varken transor eller transexuella.
Tycker bara det är för jävligt att många av dem ofta har snyggare ben
än vad jag har. ;)


Lite som med "Sniffin´panties". Grabbarna avguar kvinnor och vill vara så "nära" dem som möjligt.¨
En gubbe köpte min tjejs flipflop-tofflor på tradera.. Efter någon ag undrade han förynt om han kund få bilder när hon hade tofflorna på sig.
Visade sig att han i princip bara köpt stövlar, skor och saker man har på fötterna.
Killen hade bara possitiva omdömmen och betalade nästan alltid lite extra.
Ganska oskylldig "hobby" om ni frågar mig.. ;)


Det slog faktiskt inte mig överhuvudtaget att folk faktiskt blandade ihop dessa två. På något sätt har jag lagrat det som "allmän vetenskap" i hjärnan.
Det gick bra fram tills jag kom in i en skitlång diskussion med en snubbe, som efter två timmar säger..."öh..vaddå, är det skillnad mellan transvestit och transexuell?" ...Doh!

Udda beteende stör mig inte ett skit. :) Tvärtom, det är ganska skönt när folk inte försöker falla inannför ramen vad som anses "nomalt".
Vad som därimot stör mig är okunnighet och rädsla för att falla utanför ramen för vad som anses "normalt"...

Nitrometan
2006-10-25, 14:30
Troligtvis inte, med mitt självsmickrande ego så skulle jag antagligen ta det som en komplimang att jag är attraktiv för båda könen :D
Hur menar du då? Båda könen?

Vilket av könen anser du att en transvestit representerar?

En man som klär sig i kvinnokläder är ju fortfarande en man.

Daniiiel
2006-10-25, 14:44
Om man var tillräckligt full och han/hon var jävligt snygg så kanske.

paddanboy
2006-10-25, 15:50
Tycker det är mer intressant och diskutera alla dessa naturliga kvinnliga bodybuilders som ser ut som män.

Men det ses ju som en del av sporten tydligen...

dice
2006-10-25, 16:01
Who cares.

sammy1
2006-10-25, 16:14
det är gay gay gay

Nitrometan
2006-10-25, 16:23
Tycker det är mer intressant och diskutera alla dessa naturliga kvinnliga bodybuilders som ser ut som män.

Men det ses ju som en del av sporten tydligen...
Starta en tråd om det...

Jorgen
2006-10-25, 16:30
det är gay gay gay
Nej.
Tänker då främst på killar som är hetro men gärna klär ut sig till tjejjer.

Herkulez
2006-10-25, 16:40
tycker dom är lite tjejiga när dom går omkring med kvinnokläderna.

Tys0n
2006-10-25, 16:55
så länge dom inte rör mig så låt dom vara , men om en transa försöker stöta på mig eller nått i den stilen då blir det inte en snygg scen av det hela

Kwon
2006-10-25, 17:01
tycker dom är lite tjejiga när dom går omkring med kvinnokläderna.

No shit :D

Mr. Moose
2006-10-25, 19:15
Jag bryr mig inte ett dugg.

Om jag skulle störa mig på transvestiter/transsexuella skulle nog Pattaya va det sista stället jag skulle bo på.

Chaan
2006-10-27, 23:11
Tänker då främst på killar som är hetro men gärna klär ut sig till tjejjer.

Sjukt?, eller helt okej..?

Perverst:D

Rellos_87
2006-10-27, 23:35
Får driva frågan lite längre och fråga om könsbyte. Tycker ni att det är okej?

Tänk t.ex om ni är tillsammans med en tjej och det visar sig senare att hon var född man. Själv skulle jag känna mig äcklad och missledd.

Nej jag har jag inga personliga erfarenheter, kom bara att tänka på detta.