handdator

Visa fullständig version : Slayer vs Metallica


Rock'nRoll
2006-10-23, 22:53
*popcorn*

Slayer vinner alla dagar.

Fartman
2006-10-23, 22:55
Svårt val, går som lite i vågor för mig det där.. just nu lyssnar jag dock mer på Slayer. Så dom får min röst.

L-Sami
2006-10-23, 22:58
Metallica är bättre overall! Slayer är inte dålig heller ändå.

Dissector
2006-10-23, 22:59
Svårt av många anledningar. Är långt långt mer hemma i Metallica, och det var det bandet som fick mig att börja lyssna på olika typer av metal från början.
Börjar det rulla en låt nu så är det nog iofs Slayer.

Ja, nä jag är ganska delad där men jag säger nog Metallica ändå, tack vare alla riktigt odödliga låtar som Creeping Death (Deras allra bästa i.m.o) och Master of Puppets :)

oath5
2006-10-23, 23:00
Slayer har gjort en platta som jag klassar som top 10 någonsin, Angel Of Death... Resten suger

Så för mig är det Metallica som är bäst

Nordenator
2006-10-23, 23:03
Tallica'
Easy.

Mexico City, Live Shit turnéen. Bra unf i den.

Rock'nRoll
2006-10-23, 23:06
Slayer har gjort en platta som jag klassar som top 10 någonsin, Angel Of Death... Resten suger

Så för mig är det Metallica som är bäst

Ja, Angel of death är en oerhört bra skiva..

Pollresultatet är än så länge en skandal! :)

Dumleman
2006-10-23, 23:09
Slayer
HawFR81w6pA

Metallica
7mXBbVc4Df8

Jag väljer Metallica även om jag inte tycker att Slayer är dåliga.
OBS! Notera ägget i metallicavideon :D

Dissector
2006-10-23, 23:22
Jag väljer Metallica även om jag inte tycker att Slayer är dåliga.
OBS! Notera ägget i metallicavideon :D

Onödigt tråkig låt av Metallica. Se här istället :)

eZSjCQiaLiM

HenrY
2006-10-23, 23:27
Onödigt tråkig låt av Metallica. Se här istället :)

eZSjCQiaLiM

Oh fy fan, får rysningar varje gång jag ser den där versionen av Creeping Death! När James skriker "Gooooooooh" i början....
Kommer alltid vara min stora förebild!:hbang:

OnT: Metallica




STAY TRUE, STAY TALLICA

trasan
2006-10-23, 23:31
Seattle 89 says it all.

Kabuto
2006-10-23, 23:36
Onödigt tråkig låt av Metallica. Se här istället :)

eZSjCQiaLiM

:hbang: :hbang:

Fan att man inte var nog gammal för att fara på konserter när metallica var som bäst.

axlpxl
2006-10-23, 23:42
Slayer är ett av världens tråkigaste band. Trots att jag har biljett dom i november ska jag inte se dom (Unholy Alliance II), jag vägrar och detta gör mig cool som fan, så det så!

HookersUnited
2006-10-24, 06:39
I dagsläget tar det emot att sätta Metallica framför vad som helst med tanke på hur patetiska människor bandet består av. Men jag kan inte förneka att dom släppte fyra, varav tre riktigt jävla bra, plattor under 80-talet.

Papi
2006-10-24, 08:30
Onödigt tråkig låt av Metallica. Se här istället :)
Creeping Death video

Den är så sjukt jävla bra den låten! Särskilt live och särskilt den spelningen! :hbang:
EDIT: Tycker synd om alla som inte fått uppleva den live.

skaparn
2006-10-24, 09:06
Men jisses. Förutom att Metallica endast har två bra skivor, medan Slayer har minst fem som alla slår Metallica vilken dag som helst, är jämförelsen inte riktigt rättvis då jag tycker genren skiljer sig något redan från tidig start. Slayer krattade manegen för dödsmetallen på ett sätt Metallica inte gjorde, även om de var thrashkungar då det begav sig.

Det enda man kan ha Metallica till idag är som selekteringsinstrument. Bekänner någon sig till att lyssna på kontemporär Metallica kan man i fortsättningen, utan risk att missa något, stänga av öronen då den människan talar om musik.

Bäst:

http://www.avclub.com/content/files/images/slayer.thumbnail.jpg

Nitrometan
2006-10-24, 11:48
Jättesvår poll. Men eftersom Metallica var ett av de första favvobanden inom metal (de tidiga skivorna) så blev det de.

Men som skaparn säger- det är svårt att överträffa "Reign in blood".

LadyG
2006-10-24, 11:54
Föredrar Metallica, antagligen för att jag fastnade på deras Ride the lightning då det begav sig. Skaffade därefter snabbt Kill 'Em All och sen Master of puppets och de plattorna har varit favoriter sedan dess. Har aldrig känns samma sak för Slayer, de är inte dåliga men de väcker inte samma sak hos mig som Metallica gör.

Hades
2006-10-24, 12:15
Metallica. Till skillnad från alla töntar i tråden har jag även vett att uppskatta deras senare skivor.

s_himself
2006-10-24, 12:16
Metallica. Till skillnad från alla töntar i tråden har jag även vett att uppskatta deras senare skivor.

:D

same same! (för jag vill inte va en tönt)

Arf Pingvin
2006-10-24, 14:01
Jag sympatiröstade Slayer för de har inte gått ner sig så otroligt som Metallica och Lars är gay. Fast jag tycker nog Metallica ändå innerst inne.

Kaboffastar
2006-10-24, 14:31
Kan inte spec mkt om slayer, tyckte att metalica var bättre live iaf :)

tenchi
2006-10-24, 15:12
Jag tänkte skriva "Slayer är så tråkiga" och sen röstat fullt ut på Metallica. Men nu kom jag på att Metallica är ruskigt tråkiga de med. Fast det blev ändå Metallica som rösten föll på.

ContaBus
2006-10-24, 16:05
[QUOTE=Rock'nRoll]Ja, Angel of death är en oerhört bra skiva..
QUOTE]:laugh:
Slayer vinner lätt :bow:

Lantz
2006-10-24, 16:41
Valde metallica då dom var dom första jag lysnade på när det gäller metal ( runt 6 år hehe ). Alla klagar på hur dåliga metallica har blivit den senaste tiden ( st anger etc ) men då kan jag kontra med slayer. Har ni hört "God Hates Us All" och "Christ Illusion"? Har båda skivorna hemma o dom är INTE bättra än St Anger, snarare tvärt om. Skillnaden jag ser mellan metallica och slayer ( förutom typen av musik ) är att metallica har växt upp men det har inte slayer. Slayer försöker fortfarande vara lika "hårda" som de var på 80'talet. Läs texterna på deras senaste album, "Hail Satan", "Ive made my choice 666"...lite barnsligt när man är över 40. Finns ju lite mer intelligenta sett att utala sig på.
Det stora problemet just nu med Slayer är att Kerry King måste sluta skriva så mycket musik. På deras två senaste plattor har han skrivit en hel del och det är alltid samma sak; skit snabbt med mycket dåligt text. Hanneman och Arya måste ta tag i detta om det blir en platta till.

Annars älskar jag både Metallica och Slayer väldigt mycket men metallica är ju favvo gruppen trots att jag lyssnar på dem väldigt sällan.

Lantz

Arf Pingvin
2006-10-25, 04:29
Men slayer har ju alltid skrivit såna texter :confused:

Disciple :hbang:

Rock'nRoll
2006-10-25, 18:09
Valde metallica då dom var dom första jag lysnade på när det gäller metal ( runt 6 år hehe ). Alla klagar på hur dåliga metallica har blivit den senaste tiden ( st anger etc ) men då kan jag kontra med slayer. Har ni hört "God Hates Us All" och "Christ Illusion"? Har båda skivorna hemma o dom är INTE bättra än St Anger, snarare tvärt om. Skillnaden jag ser mellan metallica och slayer ( förutom typen av musik ) är att metallica har växt upp men det har inte slayer. Slayer försöker fortfarande vara lika "hårda" som de var på 80'talet. Läs texterna på deras senaste album, "Hail Satan", "Ive made my choice 666"...lite barnsligt när man är över 40. Finns ju lite mer intelligenta sett att utala sig på.
Det stora problemet just nu med Slayer är att Kerry King måste sluta skriva så mycket musik. På deras två senaste plattor har han skrivit en hel del och det är alltid samma sak; skit snabbt med mycket dåligt text. Hanneman och Arya måste ta tag i detta om det blir en platta till.

Annars älskar jag både Metallica och Slayer väldigt mycket men metallica är ju favvo gruppen trots att jag lyssnar på dem väldigt sällan.

Lantz

Tyvär men du har fel.

FreCKo
2006-10-25, 18:51
Metallica all the way... Slayer har hela tiden tuffat på i samma spår och utvecklat ljud osv lite granna under alla skivor, medan Metallica har haft ett ganska konstant sound och sen ändrat det totalt under 90-talet. Detta + att Jason Newsted måste vara världens tuffaste basist som dessutom "sjunger" riktigt coolt och är bara allmänt grym... Ptja, lätt röstning ;)

Dock så ska jag säga att jag inte är sån jävla metalhead på det sättet, gillar mer lite tyngre och... Ehm... Svängigare grejer? I brist på andra ord...

Sonny
2006-10-25, 19:09
Slayer utan tvekan, går inte att överträffa dem på något plan även om det tidiga metallica är rätt så bra.

n1tro
2006-10-25, 20:59
gillar båda otroligt mycket men jag måste säga att metallica vinner. men om några år kan slayer mkt väl gå om, men jag förknippar så mkt med metallica så ja vet inte

grisbil3n
2006-10-25, 21:39
Diggar Slayer mer, både nya o äldre om man kan säga så. Diggar även Metallica, inte minst dom hatade skivorna Load o Reload. Har aldrig greppat varför dom skulle vara så fruktansvärt dåliga.

s_himself
2006-10-26, 08:01
inte minst dom hatade skivorna Load o Reload. Har aldrig greppat varför dom skulle vara så fruktansvärt dåliga.

Ingen aning heller. Jag diggar dom mest också. Tror nog att dom som började lyssna på metallica efter load och reload släpptes uppskattar den stilen mer.