handdator

Visa fullständig version : 1+1=0 ?


AnderssoN
2003-02-02, 16:13
Tar kreatin och koffein ut varandra? Även om man dricker mycket vatten och inte överdriver koffeinintaget?

King Grub
2003-02-02, 16:21
Om du inte dricker för mycket kaffe är det nog ingen fara:

"Creatine has a cell volumizing effect on muscle cells, causing more liquid to be drawn into the cell. Caffeine has the opposite effect, acting as a diuretic, pulling water out of the cell. A study published in Belgium, states that caffeine works contrary to what creatine is trying to accomplish. Recent studies have found that caffeine would not neutralize the effect of creatine unless you consume 8-13 cups of coffee per day."

Vandenberghe K. Gillis N. Van Leemputte M. Van Hecke P.
Vanstapel F. Hespel P.: Caffeine counteracts the ergogenic
action of muscle creatine loading. Journal of Applied
Physiology.

AnderssoN
2003-02-02, 17:31
Tack för svaret, det verkar vettigt. Jag dricker dock inte kaffe, utan har tagit koffeintabletter innan träning.

Tänkte pröva igen nu när jag tar kreatin.

D angelo
2003-02-03, 16:46
Personligen blir jag dålig i magen om jag blandar kreatin och kaffe...:eek:

AnderssoN
2003-02-03, 16:54
Jo, jag märkte det jag också. Blir lite bubblig i magen faktiskt.

ToXY
2003-02-04, 11:14
Bubblig é bara förnamnet!:D

Bamse
2003-02-22, 15:05
Vad kommer vi överens om nu då? Koffein och kreatin = not good to combine? Eller?

Hermes
2003-02-22, 15:10
"Recent studies have found that caffeine would not neutralize the effect of creatine unless you consume 8-13 cups of coffee per day."

Om du inte dricker 8-13 koppar kaffe per dag så kvittar det väl om man tar kreatin och koffein samtidigt, om jag har förstått det rätt

Bamse
2003-02-22, 15:12
OK, får lita på den rapporten då'rå ;)

muskelbyggarn
2003-02-22, 15:27
Dricker själv kaffe och det fungerar bra med kreatin. När kreatinet kom för flera år sedan så blev man tom. rekommenderad att lösa upp kreatin i kaffe!!!

Vänl,,,
Tobbe

EiseltUK
2003-02-22, 22:54
Originally posted by muskelbyggarn
Dricker själv kaffe och det fungerar bra med kreatin. När kreatinet kom för flera år sedan så blev man tom. rekommenderad att lösa upp kreatin i kaffe!!!

Vänl,,,
Tobbe

Ja det har under åren ploppat fram den ena grejen efter den andra om vad man bör och inte bör ta kreatinet tillsammans med. Det enda man inte bör göra är att köpa Creatine Serum (flytande kreatin) från Muscle Marketing USA eftersom det inte är stabilt trots att tillverkaren påstår det. Det är värsta bluffprodukten som förstörtrovärdigheten för hela marknaden.

Läs mer på: http://www.degussa-bioactives.com/bioactives/html/e/newsevents/news/020828_e.htm

/ Henrik