handdator

Visa fullständig version : Nya Fairing smaker "Kafferast test"


Pdaddy
2006-10-23, 20:08
Japp!! snåljesus som man är så befinner man sig ofta på Fairing runt fikatiden.

Det brukar löna sig, eftersom man då och då får i sig en del smarriga protein slattar :D

Mr Fairing har nämt i nyhetsbrevet (om ja inte har blivit senil) att han skall komma med lite "limit Edition" på tex Complete III.
Så idag var tiden kommen då det var dax för exper jurryn, jag Pdaddy, Simon P, Fairing och Fairings hjälpreda Crille (som ej är proteinoman som vi andra) att testa några få möjliga nykomlingar..

Det som testades var:

- Comp III Äppel/Päron
- Comp III Lingon !!!!
- Slow Prot Hallon
- Rapid Recovery Hallon (ny)

Om vi börjar med Complete.

För mig och oss andra kan man nog säga att Äppel/päron är en riktig höjdare, fräsh och len i smaken men lagom mycket arom å sötma.
Garanterat min nya älsklingssmak när och om den kommer ut.

Lingon smaken var hellt ok, dock kanske lite för klen. Troligen går den att förbättra smakmässigt, så att man verkligen känner att det är lingon.
Det var just det jag hade svårt med, och de andra också. Den var välldigt lättdrucken och gid på något sätt, men inte så att man skulle kunna säga att det var Lingon om man inte visste det från början dvs.

Slow Protein Hallon.
Ja va ska man säga.... Otrolig :thumbup: , En arom som inte heta duga, god å trevlig smak untan någon otrevlig eftersmak. Denna hallonarom är nog bland de bästa, jag vill ha den på complete också (hör du de Lasse).

Rapid Recovery Hallon.
Eftersom det redan finns en hallon smak så kommer då denna nya hallonsmak istället. Den är betydligt bättre än den föregående smaken (precis som slow hallon), doch så tar denna bort Whey Hydrosolat smaken. Med andra ord putts väck med det beska som man känner av, både jag och Lasse va lyriska då vi testa denna första gången.

Ja de va allt från mig, Lasse och Simon får väll fylla i och komma med ytterliga kommentarer... Varsegoda !!!


Marcus

Davil
2006-10-23, 21:04
Jag skulle köpa om det fanns slow LINGON ! Det skulle passa väldigt fint i mina havregryn :)

Angus
2006-10-23, 21:18
det låter bra. sloow protein hallon längtar jag redan efter:eating: *flex*

willis
2006-10-23, 21:27
Hallon låter schysst men jag är skeptisk till lingon. Spännande *popcorn*

denny
2006-10-23, 21:31
Dyker snart upp för att prova*flex*

bluelight
2006-10-23, 21:57
Jag skulle köpa om det fanns slow LINGON ! Det skulle passa väldigt fint i mina havregryn :)

hallon är aldrig fel i gröten :)

Pdaddy
2006-10-23, 22:28
Dyker snart upp för att prova*flex*

Skynda Micke !!! Lasse goffar i sig det fort :D .

M

muskelbyggarn
2006-10-24, 06:58
Lasse har ÄNTLIGEN lyssnat på vad jag sagt nu i 5 års tid - HALLON på proteinet. En sak har han kommit på själv och det är lingonsmaken, den skall bli spännande att smaka.

Som vanligt Lasse så stod jag långnäsa och fick varken inbjudan till provsmakning eller samples i lådan. Nu när du har sådan där vräkig am-pickup kan du gott köra iväg smakprover till oss arma ÅF :D

Fairing
2006-10-24, 07:05
Denny: Välkommen

Muluskbyggarn:Jag lyssnar på dig och det är därför Hallonsmaken kommer. Provsmakning sker enbart här så släng dig i din nya SAAB och kom hit (lyxlirare)

Pdaddy:Man kan undra vad du jobbar med för du kommer alltid hit och drar ner arbetstempot:D

Willis:Lingon smakar bättre än vad man kan tro

Förövrigt är Rapid Recovery hallon min nya favorit för den smakar smält hallonglass helt utan den bitterhet som man brukar känna från hydrolysat:eating:

Pdaddy
2006-10-24, 17:03
Denny: Välkommen

Muluskbyggarn:Jag lyssnar på dig och det är därför Hallonsmaken kommer. Provsmakning sker enbart här så släng dig i din nya SAAB och kom hit (lyxlirare)

Pdaddy:Man kan undra vad du jobbar med för du kommer alltid hit och drar ner arbetstempot:D

Willis:Lingon smakar bättre än vad man kan tro

Förövrigt är Rapid Recovery hallon min nya favorit för den smakar smält hallonglass helt utan den bitterhet som man brukar känna från hydrolysat:eating:

Va menar du med det Lasse, är inte jag effektiv *grr27* ..
:D
Hade jag inte vart så snabb å duktig hade jag ju aldrig haft tid att komma förbi å störa ordningen, så de så !

M

OggeP
2006-10-24, 19:13
Kul med ny smaker! :thumbup:


Frågan är dock; Fick du stickningar Pdaddy?


:D

Pdaddy
2006-10-24, 19:44
Kul med ny smaker! :thumbup:


Frågan är dock; Fick du stickningar Pdaddy?


:D

HAHAHA, näfaan *grr* dåligt skit !!! :naughty: :D

M

muskelbyggarn
2006-10-25, 10:58
HAHAHA, näfaan *grr* dåligt skit !!! :naughty: :D

M

I din ålder är det väl numera bara domningar och inte stickningar?

:D

denny
2006-10-25, 12:23
Skynda Micke !!! Lasse goffar i sig det fort :D .

MKan tänka mig det!:eating:

Simon.
2006-10-29, 14:57
Dom som jag smakade på var:

-Comp III Äpple/Päron
Mkt god, är nog en av de bästa smaker jag testat på ett proteinpulver.
Ser fram emot denna.

-Comp III Lingon
Lite svag smak, jag tyckte det smakade nästan som tutti-frutti :)
Lättdrucken, men bör kanske justeras ifall lingonsmaken skall komma fram lite grann.

-Sloow Protein Hallon
Supergod, jag trodde inte att det gick att få så bra smak/konsistens på ett rent kasein-pulver. :bow:

Yip_man
2006-10-29, 15:59
Är det inte dags för någon ny smak på rapid hydro blend, så man kan variera jordgubben lite?

Fairing
2006-10-29, 16:36
Är det inte dags för någon ny smak på rapid hydro blend, så man kan variera jordgubben lite?

Vi har redan recept på "bitter orange" Apelsin/choklad men vi måste upp i volym för att kunna tillverka den smaken. Rapid Hydro säljer INTE som Complete protein direkt:cryout:

Yip_man
2006-10-29, 17:12
Vi har redan recept på "bitter orange" Apelsin/choklad men vi måste upp i volym för att kunna tillverka den smaken. Rapid Hydro säljer INTE som Complete protein direkt:cryout:

Gahhh jag som hatar chocklad, apelsin snyft... (död åt romerska bågar) nåväl säkert många som tycker den är god.:thumbup:

Angus
2006-10-29, 19:56
Dom som jag smakade på var:

-Comp III Äpple/Päron
Mkt god, är nog en av de bästa smaker jag testat på ett proteinpulver.
Ser fram emot denna.

-Comp III Lingon
Lite svag smak, jag tyckte det smakade nästan som tutti-frutti :)
Lättdrucken, men bör kanske justeras ifall lingonsmaken skall komma fram lite grann.

-Sloow Protein Hallon
Supergod, jag trodde inte att det gick att få så bra smak/konsistens på ett rent kasein-pulver. :bow:

lingon smak ?:Virro måste vara något nytt dom har hittat på för jag har talats om mycket men inte lingonsmak på protein:D