handdator

Visa fullständig version : pwned försäljare


Achryl
2006-10-23, 18:00
En kille knackade på min dörr för en minut sedan och ville sätta in en dörrkik. Han berättade att det kostade 350 kronor och att priset i handeln för en dörrkik kostade 400-500 kronor.
Jag tyckte det lät lite väl dyrt och sa att jag ville vänta, och han ska komma imorgon igen och fråga om jag bestämt mig.
Nu kikar jag på clasohlson och ser att en dörrkik kostar mellan 30 och 50 kronor. Visst tillkommer en arbetskostnad men att ljuga om priset är jävligt dåligt, särskilt att klämma ut pengar ur studenter då det här är ett studentboende.
Kör företaget en sån raid på andra ställen kan ni ju tänka er för.

Yours Sincerely/ Davie

Ps ska jag straffa honom när han kommer tillbaks? Jag kan skära honom med kniv exempelvis.

christian
2006-10-23, 18:07
...
Ps ska jag straffa honom när han kommer tillbaks? Jag kan skära honom med kniv exempelvis.

Ja.


Tänk på hur mycket han liknar en telefonförsäljare så blir det inga problem att slippa samvetskval.

Brooklyn
2006-10-23, 18:10
en fråga bara, vad är en "dörrkik"?

bengdoktor
2006-10-23, 18:13
Titthålet i (lägenhets)dörrar.

Jense
2006-10-23, 18:17
En kille knackade på min dörr för en minut sedan och ville sätta in en dörrkik. Han berättade att det kostade 350 kronor och att priset i handeln för en dörrkik kostade 400-500 kronor.
Jag tyckte det lät lite väl dyrt och sa att jag ville vänta, och han ska komma imorgon igen och fråga om jag bestämt mig.
Nu kikar jag på clasohlson och ser att en dörrkik kostar mellan 30 och 50 kronor. Visst tillkommer en arbetskostnad men att ljuga om priset är jävligt dåligt, särskilt att klämma ut pengar ur studenter då det här är ett studentboende.
Kör företaget en sån raid på andra ställen kan ni ju tänka er för.

Yours Sincerely/ Davie

Ps ska jag straffa honom när han kommer tillbaks? Jag kan skära honom med kniv exempelvis.


sätt fyr på honom, behändigt om du har bensin liggandes hemma.

alt. plantera lite heroin och vägled honom till polishundarnas rastställe.

Wikner
2006-10-23, 18:18
en fråga bara, vad är en "dörrkik"?

Peephole.

Pellefant
2006-10-23, 18:23
Om arbetet ingick i de 350 kronorna tycker jag det var billigt. Om han menade produkt+arbete så ljög han väl inte?

Achryl
2006-10-23, 18:32
Om arbetet ingick i de 350 kronorna tycker jag det var billigt. Om han menade produkt+arbete så ljög han väl inte?
Om han säger att priset i handeln är det tiodubbla av det egentligen är är det en lögn. Sedan förstår jag väl att arbete tillkommer, det skrev jag också, men många skulle förmodligen välja att borra i det själva om det blir 300 kronor billigare. Särskilt som det är ett studentboende.

shadowfire
2006-10-23, 18:50
Det kanske var en specialare han hade?
Folk kan kika in men inte ut?

bluelight
2006-10-23, 18:56
shadowfire: så är väl ändå alla? :D


Förmodligen menade han med arbete också, försäkring kanske inte gäller om man gör det själv.

mathor
2006-10-23, 19:05
Ja, jag uppmanar starkt till mördandet av denna person.

polaren
2006-10-23, 19:11
Jag tyckte att det lät billigt med 350kr. 500kr är inte otänkbart som arbetskostnad även om det bara gäller att borra ett hål, man ska ju ut på plats osv.

Diamond
2006-10-23, 19:27
Han menade nog inte clas ohlssons budget pris utan snarare vad det kostar hos en riktigt firma.

Clas ohlsson och biltema är ju inte direkt kända för deras kvalite..

Dumleman
2006-10-23, 20:11
Titthål är såå 1900-tal. Idag ska man ju montera in en webcam i dörren. På så vis behöver man inte lämna datorn bara för att se vad det nu är för jobbig människa som plingar på min dörr.

MilkmaN
2006-10-23, 20:13
Köp ett titthål idag och installera det.

När han sedan knackar på kan du se genom hålet att det är han och vråla:

"Tack för tipset, nu slipper jag nötter som du".

Cilia
2006-10-23, 20:20
Om arbetet ingick i de 350 kronorna tycker jag det var billigt. Om han menade produkt+arbete så ljög han väl inte?
Det är väl för att hela kostnaden går till resekostnad.
Jag har satt in en själv i min dörr.
Köpte själva kiket själv och sen tog jag min borrmaskin och en borr och borrade upp och sen var det bara att skruva i. Tog inte många minuter. Å andra sidan är jag tjej och händig. Det är nog svårare för er killar.

Pellefant
2006-10-23, 21:13
Det är väl för att hela kostnaden går till resekostnad.
Jag har satt in en själv i min dörr.
Köpte själva kiket själv och sen tog jag min borrmaskin och en borr och borrade upp och sen var det bara att skruva i. Tog inte många minuter. Å andra sidan är jag tjej och händig. Det är nog svårare för er killar.

Jovisst är det så, tiden att komma dit är en stor del av det. Sen är en del företag fula som tar ut full resekostnad av flera kunder även de gör flera jobb bredvid varandra.

Sen undrar jag till trådskaparen, man kan väl inte sätta in sånt här utan att fråga hyresvärden?

Achryl
2006-10-23, 21:22
Jovisst är det så, tiden att komma dit är en stor del av det. Sen är en del företag fula som tar ut full resekostnad av flera kunder även de gör flera jobb bredvid varandra.

Sen undrar jag till trådskaparen, man kan väl inte sätta in sånt här utan att fråga hyresvärden?
Jo, enligt min förra var det lugnt. Vidare var han på plats i dag och kommer att vara det i morgon med. Sen sade han att en dörrkik kostar 500 kronor i butik, inte att andra företag tar ut den kostnaden för hela tjänsten. Big deal egentligen men eftersom alla verkar missuppfatta det så :P

mini
2006-10-23, 21:26
När kommer själva ägandet? En knuten hand i fickan och en startad tråd på Kollo räknas inte vet du.

PowPow
2006-10-23, 21:37
Köp ett titthål idag och installera det.

När han sedan knackar på kan du se genom hålet att det är han och vråla:

"Tack för tipset, nu slipper jag nötter som du".


:laugh: :laugh: :laugh:
Nu blev jag på bra humör.

Sallae
2006-10-23, 21:43
Det kanske var en specialare han hade?
Folk kan kika in men inte ut?


shadowfire: så är väl ändå alla? :D


Förmodligen menade han med arbete också, försäkring kanske inte gäller om man gör det själv.

bluelight, inte vet jag väl vad du har för kikhål? men i de flesta jag har tittat i har det varit tvärtom!?? :P

Verni
2006-10-23, 21:50
Titthål är såå 1900-tal. Idag ska man ju montera in en webcam i dörren. På så vis behöver man inte lämna datorn bara för att se vad det nu är för jobbig människa som plingar på min dörr.Så har jag, är jag lat måtro? :)*popcorn*

AlexGBG
2006-10-24, 00:25
fråga honom vad kostnaden för ett glory-hole är istället, borde ju kunna tillhandahållas av som som ändå är i hålbranchen..

Whistler
2006-10-24, 00:39
fråga honom vad kostnaden för ett glory-hole är istället, borde ju kunna tillhandahållas av som som ändå är i hålbranchen..

:laugh:

s_himself
2006-10-24, 07:24
När kommer själva ägandet? En knuten hand i fickan och en startad tråd på Kollo räknas inte vet du.



+1
Vi får väl vänta tills ikväll när försäljaren kommer tillbaka. Då blir han kanske ägd!

R Scarpa27
2014-12-03, 19:53
drar upp en gammal tråd...
och ang dörrförsäljare så tkr jag det ökat drastiskt det senaste...
börjar lacka ur....

senast var det en som ville sälja inlagd gurka skiten låg i fryspåsar... och såg helt anskrämligt ut...

50:- med omg....! försäljaren ringde på hos alla och hotade typ en tant på 85 år att köpa och skrek...

jag agerade såklart och gick emellan tanten var ju livrädd...
fick en bulle och kaffe hos henne för att jag gick emellan så han gick. =) usch så fegt när det utnyttjas på äldre folk också.

David_wigren
2014-12-03, 22:30
Jag tycker nästan man bör förbjuda dörr och telefonförsäljning. Men det kanske man inte kan göra. Då skulle väl ungdomsarbetslösheten stiga till typ 40% eller nåt.

R Scarpa27
2014-12-03, 22:48
Jag tycker nästan man bör förbjuda dörr och telefonförsäljning. Men det kanske man inte kan göra. Då skulle väl ungdomsarbetslösheten stiga till typ 40% eller nåt.

mm försäljningsjobben har ju ökat så ini.... låt folk välja själva och inte bli påprackade....

vill jag byta tex telefonabbonemang tar jag tag i det själv...
kvittar vart man än går så är ju alltid den man snackar med som har det bästa...


värsta är när el företagen stannar en och frågar bor du i hus eller lägenhet???
antagligen har de en bild av att alla har ett hem överhuvudtaget, finns hemlösa som ser ut som vilken svensson som helst.
fy skäms...

Grotesk
2014-12-04, 15:15
Extra nice när försäljaren vid livsmedelsbutiken ville fånga mitt intresse, trots att jag inte sökte ögonkontakt, varpå hon ropade: "Du med skägget!"

Kränkt.

R Scarpa27
2014-12-05, 21:25
Extra nice när försäljaren vid livsmedelsbutiken ville fånga mitt intresse, trots att jag inte sökte ögonkontakt, varpå hon ropade: "Du med skägget!"

Kränkt.

du skulle skrikit tillbaka han med skägget kommer den 24:e.!

r1kkie
2014-12-05, 22:37
En montör tar runt 400-450kr i timmen. Lägg där på reskostand och milersättning. Sen är montören försäkrad om något händer samt ersätter om han har sönder något.

WHITEFOLKS
2014-12-05, 22:39
en montör tar runt 400-450kr i timmen. Lägg där på reskostand och milersättning. Sen är montören försäkrad om något händer samt ersätter om han har sönder något.
ok!

Srednq
2014-12-11, 22:15
drar upp en gammal tråd...
och ang dörrförsäljare så tkr jag det ökat drastiskt det senaste...
börjar lacka ur....

senast var det en som ville sälja inlagd gurka skiten låg i fryspåsar... och såg helt anskrämligt ut...

50:- med omg....! försäljaren ringde på hos alla och hotade typ en tant på 85 år att köpa och skrek...

jag agerade såklart och gick emellan tanten var ju livrädd...
fick en bulle och kaffe hos henne för att jag gick emellan så han gick. =) usch så fegt när det utnyttjas på äldre folk också.

en bekant som fick besök av en försäljare vid dörren bad han dra åt helvete eller liknande när försäljaren vägrade förstå att bekanten inte ville köpa någon tavla.

kostnad? 4 nya däck. när han kom ut morgonen efter så var alla däcken på bilen sönderskurna. det hade varit billigare att köpa tavlorna :smash: