handdator

Visa fullständig version : Iron maiden 2006 - setlist.


Kaboffastar
2006-10-23, 17:27
A matter of life and death.

Någon som har koll på hur setlisten sett ut i tidigare länder/städer?

De har varit ute sen 4'e oktober, enligt wikipedia ser setlisten ut såhär nånting :

Different World (Smith/Harris)
These Colours Don't Run (Smith/Dickinson/Harris)
Brigther Than a Thousand Suns (Smith/Harris/Dickinson)
The Pilgrim (Gers/Harris)
The Longest Day (Smith/Harris/Dickinson)
Out of the Shadows (Dickinson/Harris)
The Reincarnation of Benjamin Breeg (Murray/Harris)
For The Greater Good of God (Harris)
Lord of Light (Smith/Harris/Dickinson)
The Legacy (Gers/Harris)
Fear of the Dark (Harris)
Iron Maiden (Harris)
2 Minutes to Midnight (Smith/Dickinson)
The Evil That Men Do (Smith/Harris/Dickinson)
Hallowed Be Thy Name (Harris)

http://sv.wikipedia.org/wiki/A_Matter_of_Life_and_Death_World_Tour#Setlist

Det är isf den ruttnaste jävla setlist'en jag sett. *cry* *cry* *cry* *cry* *cry*

WheyProtein
2006-10-23, 20:55
Jag tycker det ser bra ut, har visserligen inte hört nån av de första 10 låtarna :P ... så det kanske är dåligt

Officer
2006-10-23, 20:57
Fy fan så illa det ser ut första 2/3.


Illa. Riktigt jävla illa. Inte ens Trooper.

Sinew
2006-10-23, 21:09
Enligt maiden.se så stämemr det där. http://www.maiden.se/phpbb/viewtopic.php?t=229

Har faktiskt inte så himla mycket emot att de kör hela nya plattan då jag gillade den rätt mycket, fast det är ju knappast en optimal setlist. Får väl vänta tills turnen 2008 för en grym setlist!

Metal_boy_
2006-10-23, 22:42
Synd att man inte får höra "The Trooper", "Die With Your Boots On" och "Alexander The Great".

Metal_boy_
2006-10-23, 22:43
Men fan man ska inte klaga, dom kör ju Hallowed!! :D

Nordenator
2006-10-23, 22:47
Det är så. Följt post på maidenfans, och ja, så ser setlisten ut.
Tycker det är skönt att de vågar spela det nya, och personligen älskar jag det nya albumet. Till en början var det inte så skönt, men det växer eftersom man lyssnar på det. De flesta äldre låtarna som är vanliga har ju nästan alla redan sett, lite nytt material är ju fint.

Metal_boy_
2006-10-23, 22:49
Det är så. Följt post på maidenfans, och ja, så ser setlisten ut.
Tycker det är skönt att de vågar spela det nya, och personligen älskar jag det nya albumet. Till en början var det inte så skönt, men det växer eftersom man lyssnar på det. De flesta äldre låtarna som är vanliga har ju nästan alla redan sett, lite nytt material är ju fint.


Precis. Det tar ett tag att nöta in den nya skivan. Dance Of Death gick till mitt hjärta med ett språng, medans denna måste nötas lite innan man fastnar :)

Edit: Dessutom kan vi räkna med att låtarna kommer vara ännu bättre live, så är det bara :)

Nordenator
2006-10-23, 22:51
Precis. Det tar ett tag att nöta in den nya skivan. Dance Of Death gick till mitt hjärta med ett språng, medans denna måste nötas lite innan man fastnar :)

Edit: Dessutom kan vi räkna med att låtarna kommer vara ännu bättre live, så är det bara :)

Mhm. Först tyckte jag bara om For the Greater Good of Good. Sen kom These Colours Don't Run. Nu älskar jag alla förutom Brighter Than a Thousand Suns och Lord of Light.. de funkar bara inte riktigt för mig. Åtminstone inte än så länge :>

WheyProtein
2006-10-24, 20:22
Men fan man ska inte klaga, dom kör ju Hallowed!! :D
Och Fear!!

Vilket förband?

Officer
2006-10-24, 20:27
Och Fear!!

Vilket förband?

Trivium