handdator

Visa fullständig version : Eiselt protec, konsistens som sirap


Diggler
2006-10-23, 11:42
Den smakar ok, men blir väldigt tjock i konsistensen om man följer rek. den blir tjock även med mer vatten i (Den blir tjock även om man dricker den direkt). Finns det någon kaseinprotein-drink som inte får en sådan jobbig konsistens?

grabben i skogen
2006-10-23, 11:57
dalbladhs ultra milk funkade utmärkt när jag körde med den.

protec, nejtack, konsistens inte som sirap, utan som TJÄRA

Lindstein
2006-10-23, 14:11
Den smakar ok, men blir väldigt tjock i konsistensen om man följer rek. den blir tjock även med mer vatten i (Den blir tjock även om man dricker den direkt). Finns det någon kaseinprotein-drink som inte får en sådan jobbig konsistens?


?????????
Protec är en av de väldigt få kasein baserade proteinerna som inte blir tjockt?????

Slimfit
2006-10-23, 14:37
Tycker inte den blir speciellt tjock, visst tjocknar den när den får stå till sig några minuter i kylskåpet men inte är det tjära direkt. Ju fettare mjölk man tar dessto tjockare blir den. Blandar man med vatten blir den inte tjockare än vanlig whey skulle jag vilja säga.

grabben i skogen
2006-10-23, 14:47
usch den är hemsk. kommer aldrig köpa den igen.

Crille.M
2006-10-23, 15:06
Den är ju alldeles perfekt i konsistensen!! 4-5 dl vatten, helt klockrent, nothing to complain about.

Lindstein
2006-10-23, 15:12
usch den är hemsk. kommer aldrig köpa den igen.

Antar att du köpt den för några år sedan? Protec idag är inte samma som den var då...

Idag är konsistensen inte mycket tjockare än vanligt vassle, och lösligheten kan nog inte bli bättre.

He-man
2006-10-23, 15:46
Antar att du köpt den för några år sedan? Protec idag är inte samma som den var då...

Idag är konsistensen inte mycket tjockare än vanligt vassle, och lösligheten kan nog inte bli bättre.
Kan inte annat än hålla med vad gäller lösligheten, jag har aldrig varit med om ett proteinpulver som löser sig så lätt som protec, oavsätt om jag jämför med vassle eller kasein.

Konsistensen är också mycket tunnare än alla andra kaseinproteiner som jag provat, om än inte lika tunn som vassle, men då kan man ju bara späda ut den lite extra.

muskelbyggarn
2006-10-24, 07:03
Först var råvaran i Protec ett mjölkprotienisolat och nu troligen en blandning av kalciumkaseinat och vassle. Förr så blev konsistensen grynigare och tjockare men konsistensen kan man alltid prova sig fram till vilken som är bäst med att justera mängden vätska.

Tyvärr, tycker jag, har det varit aldeles för mång smakändringar i produkten. Den var som bäst för 5-6 år sedan och jag kan inte hålla räkningarna herr Eiselt på hur många gånger du ändrat smaken sedan dess :)


Vänl,,,
Tobbe

Fairing
2006-10-24, 07:08
Kan inte annat än hålla med vad gäller lösligheten, jag har aldrig varit med om ett proteinpulver som löser sig så lätt som protec, oavsätt om jag jämför med vassle eller kasein.

Konsistensen är också mycket tunnare än alla andra kaseinproteiner som jag provat, om än inte lika tunn som vassle, men då kan man ju bara späda ut den lite extra.

Henrik har troligen/kanske ökat mängden vassle i produkten och kanske tagit bort förtjockningsmedel så därför har den blivit tunnare. :Virro

EiseltUK
2006-10-24, 11:05
Nu har vi inte ändrat proportionerna på länge. Tror det var ett ca 1.5 år sen vi blev nöjda med konsistensen med 22 % protein från vassle. Däremot har smaken inte varit helt perfekt. Det nya receptet som vi använder fr o m nu är det bästa på länge.

Nya DoublePro kommer att bli mer lik orginal-Protec men mycket godare. Inte grynig konsistens som mjölkproteinisolatet vi använde för ett antal år sen.

Naggande go!
2006-10-24, 18:09
I LOVE PROTEC!! (vill ha råd NU att köpa nytt....*snyft*)
Bara en ()