handdator

Visa fullständig version : Premier League


mmartin
2006-10-23, 07:09
nån som intresserar sig i den ligan här??

vad har ni o säga om det? fy fan vilken stämning igår, United-Liverpool!!!! publiken var makalösa... se dem live e ju drömmen...

riktigt kul säsong annars! chelsea och united blir nog tokjämna! speciellt om united nu ytterliggare förstärker i januari, ryktas dels om ytterliggare en mittfältare samt även målsprutaren Huntelaar i ajax som gör mer mål än nistelrooy i samma ålder....

liverpool är nog tyvärr för sina fans körda redan, dels 11 poäng efter täten dels ett spel som var flera klasser sämre än jämförda united.

arsenal däremot är blott nått poäng efter....

Pumpitup
2006-10-23, 11:54
Ja preimer league är lätt den kvalitetsmässigt bästa ligan, alla lag har kunskapen att spela riktigt attraktiv fotboll med ett alltid skenande tempo :thumbup: .

Det vore riktigt jävla skoj om united kan fortsätta hålla denna nivå säsongen ut för chelsea lär definitivt göra det. Arsenal verkar ha kommit igång rejält nu också och de kommer nog blanda sig i tätstriden även dem, tyvärr är de alltför beroende av Henry för att kunna vinna PL i år men 2a-3a blir dem definitivt. Liverpool verkar ha ett riktigt mellanår trots bra spel emellanåt, men bättre än 4a blir dem EJ.
Everton, Newcastle, Aston Villa och Tottenham har intressanta trupper men i slutändan blandar dem och ger på tok för mycket för att kunna bli ett stabilt topplag.

Summa summarum så blir det iaf en jävligt rolig serie rakt igenom till skillnad från föregående chelsea-år.

AngelLove
2006-10-23, 12:25
mmartin:
Japp... följer PL men mest mitt älskade Man Utd.
Stämningen var bra på O.T igår, tyvärr är det relativt sällan så bra stämning fastän vi har fullt hus mer eller mindre alltid. Många "turister" som ser en match och sen några år senare nästa. Går ju inte att jämföra med ex Anfield och YNWA innan match, även om Celtics version av samma låt är än vassare.

Räkna inte ut Scouser-laget, kommer de igång så är 11p inte vidare mycket. Men å andra sidan, det gör inte så mycket att de ligger på undre halvan så länge som möjligt om de samtidigt tar poäng av Rubels och Franska Främlingslegionen...

En mittfältare till kommer att komma, frågan är om det blir till januari eller till sommaren. Tror på både gott och ont att Fergie snöat in på Hargreaves och är osäker på om han verkligen är rätt man. Dock, en mer defensiv är på gång. Huntelaar är jag oxå osäker på, främst av den anledningen att han inte är en färdig produkt. Vi har Rossi på kö och det vi behöver nu är ett toppnamn som "reserv"/rotation till Roo och Saha. Smitty och Babyface i all ära men Torres-Villa och vidare inger bra mkt mer respekt.

Pump:
Oftast är det ju ett lag som sätter trenden, 80-talet tillhörde Scousers, 90-talet Man Utd och för er andra var det väl inte mer roligt då när vi avgjorde ligan i april. Chelsea har satt en ny nivå och de har tappat mot United sedan årsskiftet. Om det håller i långa loppet återstår att se då vi inte har samma bredd som Rubels.

Snafu
2006-10-23, 12:30
Newcastle united ftw. Kommer ju iofs aldrig hända, undrar hur länge Roeder blir kvar som manager!

Noodles
2006-10-23, 13:50
Följer med vad som händer i ligan men ser inte alla matcher. Såg däremot Reading-Arsenal igår. Kul att se mina favoriter vinna.

Efter att även ha sett Real-Barca igår blev det ännu mer uppenbart vilket sömnpiller Allsvenskan är. Tur att vi har lag som Åtvidaberg som kan försvara våra svenska färger i den extremt prestigefyllda UEFA-cupen...

Jense
2006-10-23, 14:23
oja, united är mitt absoluta favoritlag. dom är jävligt vassa i år

Pumpitup
2006-10-23, 14:38
Jag har alltid haft ett gott öga till arsenal men något riktigt fan är jag inte.

Däremot så är jag ett stort fan av FC Bayern München men det brukar jag vara ganska ensam om.....Mer skall jag inte fördjupa mig i det för detta är trots allt en preimer league tråd!

teal
2006-10-23, 14:54
Har alltid varit ett utd. fan sedan jag var 6 år gammal (tack kära far) och kommer alltid att vara det också. Inte nöjd med glazer..

Man and Machine
2006-10-23, 15:02
Pool är ju mitt lag fast i år finns det inte mycket att glädjas åt. Dock så klan det bli en intressant upplösning detta år när Chelsea och United verkar jämnare än på länge. Hoppas att fler lag hänger på toppen.

oath5
2006-10-23, 15:21
Ser på allt som går på c+ så nog föjer jag premier league allt :) Liverpool är laget i mitt hjärta

mmartin
2006-10-24, 07:05
mmartin:
Japp... följer PL men mest mitt älskade Man Utd.
Stämningen var bra på O.T igår, tyvärr är det relativt sällan så bra stämning fastän vi har fullt hus mer eller mindre alltid. Många "turister" som ser en match och sen några år senare nästa. Går ju inte att jämföra med ex Anfield och YNWA innan match, även om Celtics version av samma låt är än vassare.

Räkna inte ut Scouser-laget, kommer de igång så är 11p inte vidare mycket. Men å andra sidan, det gör inte så mycket att de ligger på undre halvan så länge som möjligt om de samtidigt tar poäng av Rubels och Franska Främlingslegionen...

En mittfältare till kommer att komma, frågan är om det blir till januari eller till sommaren. Tror på både gott och ont att Fergie snöat in på Hargreaves och är osäker på om han verkligen är rätt man. Dock, en mer defensiv är på gång. Huntelaar är jag oxå osäker på, främst av den anledningen att han inte är en färdig produkt. Vi har Rossi på kö och det vi behöver nu är ett toppnamn som "reserv"/rotation till Roo och Saha. Smitty och Babyface i all ära men Torres-Villa och vidare inger bra mkt mer respekt.

Pump:
Oftast är det ju ett lag som sätter trenden, 80-talet tillhörde Scousers, 90-talet Man Utd och för er andra var det väl inte mer roligt då när vi avgjorde ligan i april. Chelsea har satt en ny nivå och de har tappat mot United sedan årsskiftet. Om det håller i långa loppet återstår att se då vi inte har samma bredd som Rubels.





japp det är lite synd med "turist" stämpeln över united... men men...

Owen hargreaves hoppas jag helt klart ska komma, han har blommat ut mkt bra och tror han blir nyttig, är ju annorlunda i sättet än scholes och carrick som då kan koncentrera sig mer offensivt... gynnar alltså deras sätt o spela med...
Annars är det underbart och se Vidic numera, har slagit igenom och tillsammans med Rio har dem senaste matcherna visat att dem faktiskt inte har nån motsvarighet i PL åtminstone. Evra har även han briljerat i slutet nu, men han känns aningen mer ostabil, håller han den nivån, samtidigt neville är frisk så finns plötsligt en sanslöst stabil backlinje...

7UP
2006-10-28, 00:23
Jag är Manchester City fan. Tyvärr går dom inte så bra just nu. Hoppas Isaksson kommer igång snart.

Tigerkotten
2006-10-28, 00:44
Arsenal!!!

http://www.arizaweb.com/index.asp

Bra sida där de visar highlights / mål från Arsenal matcher, samt i vissa fall går de ladda ner hela matchen.

adriano
2006-10-28, 14:46
nån som intresserar sig i den ligan här??

vad har ni o säga om det? fy fan vilken stämning igår, United-Liverpool!!!! publiken var makalösa... se dem live e ju drömmen...

riktigt kul säsong annars! chelsea och united blir nog tokjämna! speciellt om united nu ytterliggare förstärker i januari, ryktas dels om ytterliggare en mittfältare samt även målsprutaren Huntelaar i ajax som gör mer mål än nistelrooy i samma ålder....

liverpool är nog tyvärr för sina fans körda redan, dels 11 poäng efter täten dels ett spel som var flera klasser sämre än jämförda united.

arsenal däremot är blott nått poäng efter....


Glöm inte bort Bolton. Går riktigt bra för dom nu, och det har gjort de dem senaste sesongerna. Dom har nog inte spelar materialet för att vinna PL, men än CL plats är nog inte omöjligt. Hoppas verkligen att BOLTON lyckas iår. Det behövs en lite uppstickare :)

Bolton fan

shadowfire
2006-10-28, 14:50
Arsenal!!!

http://www.arizaweb.com/index.asp

Bra sida där de visar highlights / mål från Arsenal matcher, samt i vissa fall går de ladda ner hela matchen.
oii, tackar för tipset! :bow: