handdator

Visa fullständig version : [POLL] Är du en "vardags-tränare" ?


Fettecke
2006-10-22, 21:32
Nå, håller du igång under veckan med mat och träning, sen så släppar av under helgen ?, varför isf?

Löjtnant Blank
2006-10-22, 21:33
Jag är en antitränare, men jag fnissar ofta åt din avatartext. "Svenstavik....LOL"

Metal_boy_
2006-10-22, 21:34
Jag tränar numer även på helgen. Då är det dock bara kondition, ingen styrka.

Så mitt alternativ fanns inte med. Jag vansköter kosten men inte träningen, under helgen.

Überbiffen
2006-10-22, 21:35
Träningen slarvar jag aldrig med. Kosten däremot kan jag komma på mig själv att slarva med under lör-sön. Varför? Vet faktiskt inte. Tycker det borde vara lättare när man är hemma/inte jobbar och kan ställa sig och laga mat när som helst men icke.

Fettecke
2006-10-22, 21:35
Jag är iaf sämst på att hålla kosten under helgen, idag har jag käkat 2 ggr, en pizza och frukost. brukar ofta bli så under helgen.... troligen har jag för dålig diciplin på mig själv då jag inte har något riktigt mönster att följa under helgen...

King Grub
2006-10-22, 21:37
Tränar alltid. Klarar inte av att vila.

mangemani
2006-10-22, 21:37
nej.
helg,vardag,annan speciell dag...träning hela tiden.
enda gången man kan släppa allt är dagarna runt julafton.
men resterande dagar på året,bara träning.

Gabbe
2006-10-22, 21:39
Jag är iaf sämst på att hålla kosten under helgen, idag har jag käkat 2 ggr, en pizza och frukost. brukar ofta bli så under helgen.... troligen har jag för dålig diciplin på mig själv då jag inte har något riktigt mönster att följa under helgen...


Du är väl männsklig alla måste släppa los någon gång.

Scratch89
2006-10-22, 21:39
Beror på, vissa helger så är jag uppe vid 7 och springer och håller på hela dagen, och vissa helger sitter jag vid datorn och ser på film tills jag somnar.

dynamo
2006-10-22, 21:41
Äter oftast nyttigare under helgen. Tränar oftast Fredag och Söndag eftermiddag, med en träning i mitten av veckan.

Jag är väl då en "helg-tränare". Äter/dricker förstås inte lika nyttigt om det är partaj

Fettecke
2006-10-22, 21:45
min teori om att folk "slappar" med kost är att helgen inte är "planerad" i förväg, så man måste skapa sig ett eget "schema" för helgen, under vardagarna jobbar man, har raster då man käkar som aldrig förr, kommer hem och käkar middag, tränar en stund, sätter i sig mat igen, lägger sig på hålet och somnar.

den rutinen störs ganska rejält under helgen... så det är nog ganska logiskt att de kostrutiner och träningsrutiner förstörs under helgen... (tror jag iaf)

Annars så är ju talesättet: "Det blir vad man gör det till" ganska bra också. gör man inge mat så blir de inge mat.

Hmm, tror jag ska börja göra större portioner under vardagarna så jag kan svulla matlådor hela helgen. på så sätt spars ju massa tid och möda som man kan döda på annat sätt?!

NiXPhoenix
2006-10-22, 21:45
Äter oftast nyttigare under helgen. Tränar oftast Fredag och Söndag eftermiddag, med en träning i mitten av veckan.

Jag är väl då en "helg-tränare". Äter/dricker förstås inte lika nyttigt om det är partaj


Det där stämmer in bra på mig med när det gäller tiderna, brukar alltid träna fredag kväll och söndag eftermiddag. Plus ett eller två pass i veckan, men det där med fredag och söndag har jag kört ända sen jag började träna. Man är helt ledig och inget kan hindra en från att gå till gymmet.



Röstade så klart "Jag käkar och tränar lika bra under helgen."
Men klart maten ser lite annorlunda ut, går ju framförallt upp mycket senare men lägger mig så klart också senare. Ibland blir det bara fyra måltider en helgdag istället för fem. Försöker kompensera det genom att äta lite mer.

Scratch89
2006-10-22, 21:47
Jag äter garanterat färre måltider under helgen iallafall. Mest för att säkert är vaken färre timmar. Vaknar senare (nu de här sega dagarna), äter en frukost på sisådär 900-1100 kcal, och sen middag framåt 6-7, och kanske kvällsmat om jag orkar.
Inget fel i det iofs, älskar stora måltider. :eating:

mangemani
2006-10-22, 21:54
min teori om att folk "slappar" med kost är att helgen inte är "planerad" i förväg, så man måste skapa sig ett eget "schema" för helgen, under vardagarna jobbar man, har raster då man käkar som aldrig förr, kommer hem och käkar middag, tränar en stund, sätter i sig mat igen, lägger sig på hålet och somnar.

den rutinen störs ganska rejält under helgen... så det är nog ganska logiskt att de kostrutiner och träningsrutiner förstörs under helgen... (tror jag iaf)

Annars så är ju talesättet: "Det blir vad man gör det till" ganska bra också. gör man inge mat så blir de inge mat.

Hmm, tror jag ska börja göra större portioner under vardagarna så jag kan svulla matlådor hela helgen. på så sätt spars ju massa tid och möda som man kan döda på annat sätt?!


för vissa människor finns det inget som heter "helg"...för vissa människor så är det jobb och träning/kosthållning 24/7 som gäller.

så din teori täcker inte alla människor.

mini
2006-10-22, 21:55
För mig är det ingen skillnad på vardag och helg i något annat avseende, så jag tränar och äter lika bra/dåligt som till vardags.

Fartman
2006-10-22, 21:55
Jag tränar ofta på helgerna och sköter kosten också. Däremot har jag planerat så att jag SKA äta lite mer under helgerna, då veckans mest krävande pass är på måndagen. Alltså benpasset, då kan det göra en enorm skillnad om man ätit lite extra dagarna före. Givetvis har jag planerat det så eftersom det passar bäst i ett vanligt liv att kunna unna(jag hatar förövrigt det här jävla uttrycket) sig lite mer under helgerna.

Tricklev
2006-10-22, 21:56
Jag äter bra även under helgen (Lite godis på 1 av dagarna dock.), dock så äter jag betydligt mindre under viloveckor.

Jense
2006-10-22, 22:04
vansköter bårde kost och träning. jag mår dåligt fysiskt

Empe
2006-10-22, 22:07
Tränar alla dagar utom lördagar. Angående kosten så har jag inte mycket att välja på om jag inte ställer mig och lagar egen mat på helgerna.

prime^
2006-10-22, 22:10
E vardagstränare enbart för mitt gym stänger 12 på lördagar och 13 på söndagar.. d e kisskass

NiXPhoenix
2006-10-22, 22:12
för vissa människor finns det inget som heter "helg"...för vissa människor så är det jobb och träning/kosthållning 24/7 som gäller.

så din teori täcker inte alla människor.


:thumbup:

nej.
helg,vardag,annan speciell dag...träning hela tiden.
enda gången man kan släppa allt är dagarna runt julafton.
men resterande dagar på året,bara träning.


Dock, du tränar väl inte styrketräning varenda dag sju dagar i veckan?
Blir ju aldrig någon vila för kroppen... :(

mangemani
2006-10-22, 22:14
:thumbup:




Dock, du tränar väl inte styrketräning varenda dag sju dagar i veckan?
Blir ju aldrig någon vila för kroppen... :(


nej nej,självklart så blir det inte träning 7 dagar i veckan,var inte det jag menade,men jag TÄNKER träning 7 dagar i veckan,dvs att jag alltid är noga med kosten osv:)

NiXPhoenix
2006-10-22, 22:22
nej nej,självklart så blir det inte träning 7 dagar i veckan,var inte det jag menade,men jag TÄNKER träning 7 dagar i veckan,dvs att jag alltid är noga med kosten osv:)



Okej, schysst, jag är med. :)

blekfet2
2006-10-22, 22:24
tränar på helgen (ben,vader) på söndagen och gärna lite cardio på lördagen, dock så äter jag för mycket skräp på helgen.

ManuelIT
2006-10-22, 22:29
uhm, jag sköter det BÄTTRE under helgen. då har man ju tiden att koncentrera sig 100% på träningen och kosten och sova mycket gör man gärna med. under vardagar med skola så kan det lätt slarvas med kosten när man har det stressigt, träningspassen blir kortare/mindre intensivare pga. trötthet/tidsbrist och sova gör man inte mer än 6 timmar...

Loke
2006-10-22, 22:30
För mig är det ingen skillnad på vardag och helg i något annat avseende, så jag tränar och äter lika bra/dåligt som till vardags.

Samma här. När jag gick i skolan så var det för övrigt så att jag var ännu mer ambitiös under helgen, då hade jag ju mycket tid. Jag försökte lägga de tyngsta passen på helgen av den anledningen.

hultman
2006-10-22, 23:16
På vardagarna försöker jag så gott det går, men på helgerna brukar jag supa och allmänt förstöra min kropp.

Muskelbyggaren
2006-10-23, 00:04
Jag valde det sista alternativet men kom på sen att jag egentligen skulle valt att jag tränar och äter lika bra då. Jag har nämligen samma rutiner på helgen, med lägger till någon påse godis eller så. Vilket antagligen inte borde åstadkomma någon egentlig försämrad tillväxt.

Det som ibland kan bli lidande under helgen är väl sömnen, men det jobbar jag på. Som student är dock det sociala trycket för hårt för att alltid bryta upp vid 10 för att gå hem och sova om man vill ha några vänner inom studentkretsen. Vad fan ska alla vara vakna så sent för egentligen? *grr27* *screwy*

Whistler
2006-10-23, 01:26
Jag har schemalagt slarv på söndagar, så jag räknar det som att jag sköter mig hela veckan.