handdator

Visa fullständig version : Vad hände? Äppelcidervinägern slog ut mig.


Stoltz
2006-10-22, 19:15
Jag är väldigt halssjuk just nu och har börjat misstänka halsfluss, men innan dess fick jag ett tips om att dricka ett glas varmt äppelcidervinäger.
Jag gjorde detta och helvete vad det slog, började må riktigt dåligt direkt och det är nog en tidsfråga innan jag spyr upp det.

Någon som har någon aning om vad sjutton som hände? Reaktionen kom på mindre än 30 sekunder.

Kaboffastar
2006-10-22, 19:19
Ren äppelcidervinäger?

:laugh:

Stoltz
2006-10-22, 19:21
Ren äppelcidervinäger?

:laugh:

Glömde visst säga att den var utspädd med vatten, doh.

Metal_boy_
2006-10-22, 20:52
Fy fan, det är ju världens jävla syra i den! Tro fan att det kan vända sig i magen :D

Diana
2006-10-22, 21:05
Fy fan, det är ju världens jävla syra i den! Tro fan att det kan vända sig i magen :D
+1 :D heavvy shit



Dock tror jag man kan vänja sej vid mkt missbruks tenderande mängder, sett otaliga lunchrumsdamer i de övre 40 dricka det som vatten mellan tuggorna av snabbpizzan i tron att det trollar väck kalorier *popcorn* :D

Dual Action
2006-10-22, 21:12
Av vad jag kommer ihåg sen en tid då jag ofta hade problem med halsen, är det meningen att du skall gurgla ett glas utspädd äppelcidervinäger. Har aldrig hört att man skulle dricka den. *spy*

Metal_boy_
2006-10-22, 21:37
Av vad jag kommer ihåg sen en tid då jag ofta hade problem med halsen, är det meningen att du skall gurgla ett glas utspädd äppelcidervinäger. Har aldrig hört att man skulle dricka den. *spy*


Vad kan det hjälpa av att gurgla? Han ska ju inte borsta tänderna med den.

Stoltz
2006-10-22, 21:50
Så jävla pass, flera på korridoren hade gjort så och inte känt något. Själv var jag som en halvdöd sill fram tills kl 9.

Dual Action
2006-10-22, 22:04
Vad kan det hjälpa av att gurgla? Han ska ju inte borsta tänderna med den.

Tanken är väl att det ska ta bort bakterierna (eller vad det nu är som ställer till det) på ett eller annat sätt. Om du gurglar skiten så långt ner du kan så kommer du åt ungefär där det onda brukar sitta. Sväljer du inte så räcker det mycket längre och du slipper döda magen på köpet.

MacLeod
2006-10-22, 22:30
Gurgla saltvatten är bättre o mindre kräkframkallande..

Fatalist
2006-10-22, 22:38
Det finns en anledning till varför coenzym A finns ;) Acetatjonerna som gör vinägern till just vinäger är inte så nyttigt i okntrollerad fri form i våra kroppar!

Melody
2006-10-22, 22:42
jag har hört att man ska undvika all sorts vinäger när man är sjuk :confused:

Stoltz
2006-10-22, 22:59
jag har hört att man ska undvika all sorts vinäger när man är sjuk :confused:

Ja, det här misstaget lär jag ju inte göra om!

RösböJunior
2006-10-25, 17:32
Det finns en anledning till varför coenzym A finns ;) Acetatjonerna som gör vinägern till just vinäger är inte så nyttigt i okntrollerad fri form i våra kroppar!

svenska tack för oss som inte är kemister?


för LÄTTARE infektioner i hals ska man gurgla- me nått skit.
men har man hals-fluss hjälper ingenting...förutom
några tabletter (typ vafan heter de, antibiotika lr något sånt där)