handdator

Visa fullständig version : korkad fråga kanske?


nina
2002-04-13, 15:20
Hej

Jo det så här va, att jag märker att kläderna som jag använder sitter lite konstigt nu sen jag börjat träna, de hänger i rumpan och litter löst i midjan men sitter nästan tightare över låren.
Är det så att muskler tar mer plats än fett?
Isåfall så är jag nöjd :D

Nina

King Grub
2002-04-13, 15:31
Nej, fett tar större plats än muskler. Men om det är i midjan och vid rumpan som kläderna sitter löst så har du knappast lagt på dig fett. Det låter snarare som om du har ökat muskelmassan på benen och minskat fettmängden där bak och runt magen, och bättre kan det väl inte bli? :)

nina
2002-04-13, 15:46
det var ju det jag ville ha svar på :D

z_bumbi
2002-04-13, 16:17
King Grub: Vad tar mest plats, en liter muskler eller en liter fett ? :)

Nina: Du har antagligen tappat fett och lagt på dig muskler på låren. Kan vara bra att mäta omfång för att följa förändringarna under en längre tid särskilt om man inte har tillgång till nån typ av fettmätning.

Baha
2002-04-13, 16:18
För att svara på din fråga skulle vi behöva se en bild på din rumpa både med och utan kläder

nina
2002-04-13, 16:23
>>Peter, det kan du drömma om :D

>>z-bundi, jag gjorde en fett mätning innan jul så det kanske är dags snart.

King Grub
2002-04-13, 17:36
Mäter du fett och muskler i liter? Jag brukar mäta i kilo, och då tar fettet ganska mycket större plats än muskler. ;)

[ 13 April 2002: Inlägget har ändrats av: King Grub ]

nina
2002-04-13, 17:46
klart att jag mäter i kilo!!!!!

GhostFace
2002-04-13, 17:53
Muskler vs fett i kilo/liter....
Det beror väl molekulärstrukturen.... :D

King Grub
2002-04-13, 18:12
Det var inte dig jag menade, Nina, utan z_bumbi. :)

z_bumbi
2002-04-13, 18:20
King Grub: Gissa nästan det men det var för kul för att strunta i det.
Är nog uttråkad.

Tjockisen
2002-04-14, 11:17
Att se hur kläderna sitter är väl ett mycket bättre sätt att mäta hur det går med deffen. Vikten varierar från tidpunkt till tidpunkt och minskar man i fett och ökar i muckler så går man upp i vikt. För många variabler, kläderna däremot är konstanta ;)

TommyBoy
2002-04-15, 07:59
Muskler väger på ett ungefär 2,5ggr mer än fett. Väger du lika mycket som du gjorde innan har du alltså minskat i totalvolym men ökat i muskelvolym.

Helen@
2002-04-17, 06:55
Nina: och ju mer och hårdare Du tränar desto svårare blir det att få tag på byxor som sitter bra.....Jag har alltid problem med att hitta byxor som sitter bra för oftast sitter de kanon över häcken men blir på tok för stora i midjan och så sitter de som ett "ålaskinn" på låren :rolleyes: så inte konstigt att man mest går omkring i träningsbrallor :D

Mvh Helena

muskelbyggarn
2002-04-17, 07:16
>Nina
Kan bara hålla med ovanstående talare. Ju mer du tränar destå värre är det att hitta kläder. I synnerhet byxor - och då har jag inte särskillt stora ben heller men byxor sitter ren ut sagt som skit :D

Sista paret jag köpte var ganska lagom över låren men i midjan såg det ut som man tagit ett "efter-kort" vid en bantning. Såg ganska lustigt ut. Kunde säkert fått plats med en 20kg tyngre kagge :D


Du får helt enkelt alltid gå i träningskläder hädan efter :D

Vänl,,,
Tobbe

nina
2002-04-17, 07:24
alla byxor är ju baggy iallfall så det är väl ingen skillnad?? :D :D upptäckte igår att mina favo byxor är så stora att jag kan ta av dom utan att knäppa upp :D :D :D

Får väl shoppa lite när jag åker till LOndon då

Munter
2002-04-17, 07:34
Ack ja. Skjortor går typ inte att köpa för mig, dom spricker i bicepsen eller så får jag blodförstoppning i armarna. Liksom Tobbe har jag också toksvårt för att hitta snygga brallor...sitter dom bra kring låren så är dom för stora i midjan. Något som sitter bra i midjan spricker typ om man flexar låren. Kanske skulle vi ta tag i det där och göra ett klädmärke för amatörbyggare...?

[ 17 April 2002: Inlägget har ändrats av: munter ]

z_bumbi
2002-04-17, 17:45
munter: Finns vissa märken som har specialmodeler för normalt* folk, hittils har jag bara hört talas om affärer i Stockholm som saluför dessa.
Sen finns det ju alltid möjligheten att måttbeställa, kostar inte så farligt om man går till rätt butik.

* Folk som tränar och inte har så himla mycket bukfett.