handdator

Visa fullständig version : Våg med fettprocent?


Henkan
2006-10-22, 10:22
Såg att ************* har en våg för 695:- som även mäter fettprocenten i kroppen. Kanon tyckte jag....=)
Var på Coop igår och såg att dme hade en likadan, märke hugin för 495:- och sen därefter nersatt till 295:-. Folk slet i vågarna men jag han iaf köpa den.

Så vad tror ni? Hur tillförlitlig är denna våg när man mäter fettprocenten? E ju kanon om man ska dieta nångång och se resultaten?

internethjälten
2006-10-22, 10:25
Exakt eller inte, du lär ju se om din diet funkar
om siffran sjunker eller inte. Sen som siffran
som visas ligger lite offset i förhållande till den
riktiga spelar ju inte så stor roll.

Exhale_
2006-10-22, 10:30
Såg att ************* har en våg för 695:- som även mäter fettprocenten i kroppen. Kanon tyckte jag....=)
Var på Coop igår och såg att dme hade en likadan, märke hugin för 495:- och sen därefter nersatt till 295:-. Folk slet i vågarna men jag han iaf köpa den.

Så vad tror ni? Hur tillförlitlig är denna våg när man mäter fettprocenten? E ju kanon om man ska dieta nångång och se resultaten?

Vad jag har förstått så har dem riktigt kass tillförlitlighet. Jag har iofs köpt en själv, men är ju inte så jätteimpad över mitt köp.

Hade jag fått göra om mitt handlande hade jag istället köpt en vanlig digital våg. Mest eftersom jag är less på att den drar så väldigt med batteri och att det krävs 4 st (!) AA-batterier / gång..

Tror mer på att tillförlita sig på en vanlig våg och måttband vid en eventuell diet. Men det är ju bara jag!

LarsK
2006-10-23, 04:15
Jag litar noll på dem. Den jag har visar olika % beroende på ålder. Prova ändra din ålder, se om fett % skiljer sig.
Frugan har 6-pack, men den visar ändå att hon har runt 20% bf.