handdator

Visa fullständig version : Gainommmax


Laijza
2006-10-21, 19:10
Jag testade Gainomax med jordgubbssmak för första gången i igår och vart grymt förvånad över hur fantastiskt gott det faktiskt var:bow:
..synd bara att de är så mkt kolhydrater i tycker jag. behöver man verkligen massa kolhydrater efter gymmet, räcker det inte med protein?

jaja, eftersom de är 40g kolhydrater, 1,3 g fett och 20 g protein så borde man väl inte behöva ät ngt mer efter gymmet om man tränar rätt sent?


Har någon smakat Atkins Advantage drickfärdiga milkshakes? isf: goda? Eller kan ni tipsa om något annat smarrig med massor av protein å inte alltför mkt kolhydrater?

flenders
2006-10-21, 19:15
Man är i större behov av kolhydrater direkt efter träning än proteiner. Det är dock bäst med en kombination. Om man behöver äta mer efter ett gympass? - självklart. Annars, nej, jag tycker inte att smaken är överdrivit god. Speciellt inte om man jämför med chokladsmak. Sist men inte minst, nej har inte testat.

Smarrigt? Maltodextrin med vassle, blandat med vatten.

LadyG
2006-10-21, 19:18
Ja man behöver kolhydrater efter träningen för att musklerna ska återhämta sig.

Jag skulle nog inte minska kolisarna efter träningen, musklerna behöver både proteiner och kolisar för återhämtningen.

Så har jag tolkat http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=1753052&postcount=7 :)

TylerDurden84
2006-10-21, 20:56
Det är inte optimalt, men bättre än dom som äter en banan och går hem och lägger sig. Har du inte eget protein+kolhydrater så är Gainmax mycket bättre än inget! tycker dock du ska äta något mer innan du lägger dig!

JonteBoy
2006-10-21, 21:27
Jag tar alltid en gainomax efter träning och på vilodagen.... jag äter oxå en banan till.... men för det ska man inte utesluta maten... maten är minst lika viktig.... så är min efarenhet iaf

jag tränade och tränade... inget hände med min vikt.... så jag började äta mkt mer 6 mål om dan.... vikten och styrkökningen kom

everete
2006-10-21, 21:45
Hur har du råd med Gainomax varje dag:)? Eller pengar kanske man har men varför inte köpa och blanda eget? Bara undrar

JonteBoy
2006-10-21, 21:48
Jag har provat Maxgain men var inget att rekommendera ...

jag dricker gainomax för att den är god och hyfsad... skulle lika gärna kunna blanda själv, men skönt att bara ta ut en gainomax och sen ställa sig och laga nåt...

men visst blir det dyrt men det tkr jag det är värt, som jag dessutom fått bra viktökning och muskelökning

rille22
2006-10-21, 22:57
Gainomax är gott, men har slutat med det. Dricker 30 cl oboy och käkar cashewnötter efter träning.

aliquis
2006-10-22, 00:18
Beror väl vad dina mål är, men 40 gram kolhydrater är ju inte så mycket, och nog borde du äta efteråt. Men om målet är att göra av med energi och gå ner i vikt kanske inte ovanstående gäller.

Atkins skiter jag i.

Goda milkshakes utan protein kan du väl få genom att köpa valfritt vassleprotein som du tycker smakar gott o blanda med mjölk.

Diamond
2006-10-22, 01:42
Jag använde gainomax runt 2månader då det var enkelt och gott men inte ekonomiskt försvarbart när man drack 3st åt gången.
Dricker nu sports gainer från strenght, visst blir en dubbelportion men klart gott och ekonomiskt försvarbart *flex*

TylerDurden84
2006-10-22, 10:33
Gainomax är gott, men har slutat med det. Dricker 30 cl oboy och käkar cashewnötter efter träning.

Det var ett ovanligt återhämtnings-upplägg. Oboy innehåller ca 50 % fruktos och cashewnötter innehåller mycket fett som saktar ner upptaget.

rille22
2006-10-22, 11:41
Det var ett ovanligt återhämtnings-upplägg. Oboy innehåller ca 50 % fruktos och cashewnötter innehåller mycket fett som saktar ner upptaget.

Fan också :D Trodde det var bra. Får börja med Gainomax igen...men när man säger att nötter är nyttiga och har nyttiga fetter etc, gäller det cashewnötter också eller är cashewnötter onyttiga överhuvudtaget?

JonteBoy
2006-10-22, 11:53
Saken är att fett är tilväxthormonets fiende... därför ett konstigt upplägg

Philippp
2006-10-22, 12:18
jag brukar dricka 2 gainomax om dagen en före och en efter, tycker att det går skitbra eftersom jag inte betalar för dem :P

Trance
2006-10-22, 13:24
Oboy utan socker innehåller malto, det är samma som gainers. Men annars är ju protein rätt bra att få i sig också.

Thorwaldsson
2006-10-22, 13:32
Saken är att fett är tilväxthormonets fiende... därför ett konstigt upplägg

Att hävda att fett skulle vara av ondo för tillväxthormon är rena falsarier. Många anabola styrprocesser beror i det närmaste uteslutande på fett. Och vilket är detta specifika tillväxthormon som åsyftas?

Att fett direkt efter träning fördröjer proteinsyntesen är en helt annan sak.

JonteBoy
2006-10-22, 14:08
Jag menar att man ska ta fett i rimligamängder

King Grub
2006-10-22, 14:13
Att hävda att fett skulle vara av ondo för tillväxthormon är rena falsarier.

Ökad mängd cirkulerande fettsyror inhiberar klart GH-frisättningen. Det är inga "falsarier".

Det har varit känt sedan länge:

BLACKARD, W. G., E. W. HULL, and A. LOPEZ. Effect of lipids on growth hormone secretion in humans. J. Clin. Invest. 50:1439–1443, 1971.

FINEBERG,E.S.,A.A.HORLAND,and T.J.MERIMEE. Free fatty acid concentrations and growth hormone secretion in man. Metabolism 21:491–498, 1972.

Increased circulating fatty acids inhibit GH secretion.

Med Sci Sports Exerc. 2004 Apr;36(4):689-96. Influence of nutrition on responses to resistance training.

Thorwaldsson
2006-10-22, 17:34
Jag ursäktar för mitt felaktiga påstående och ställer mig i skamvrån för resten av dagen :em:

Har jag blandat ihop testoproduktion och produktion av tillväxthormon? Eller har jag helt ute och cyklar?

King Grub
2006-10-22, 17:39
För lite fett har negativa konsekvenser på testosteronnivårna - stämmer! :)

Det är dock inte samma akuta effekt det handlar om där.

Testosteronnivåerna sjunker efter födointag. Kolhydrat och protein efter styrketräning innebär en dramatisk minskning av testosteronnivåerna till långt under basnivåer. Antagligen handlar det dock inte om lägre testosteronfrisättning, utan om ökat upptag i skelettmuskulaturen och i anabola receptorer.

TylerDurden84
2006-10-22, 18:30
Var det inte på tal för ett tag sen att fett från mjölk efter träning skulle ge en positiv effekt?

Klein
2006-10-22, 21:44
Ökad mängd cirkulerande fettsyror inhiberar klart GH-frisättningen. Det är inga "falsarier".

Det har varit känt sedan länge:

BLACKARD, W. G., E. W. HULL, and A. LOPEZ. Effect of lipids on growth hormone secretion in humans. J. Clin. Invest. 50:1439–1443, 1971.

FINEBERG,E.S.,A.A.HORLAND,and T.J.MERIMEE. Free fatty acid concentrations and growth hormone secretion in man. Metabolism 21:491–498, 1972.



Med Sci Sports Exerc. 2004 Apr;36(4):689-96. Influence of nutrition on responses to resistance training.

Främsta effekten av GH frisättningen som följer av träning är mobilisering av fett som krävs för att driva processer som glykogen och proteinsyntes. Ökad tillänglighet av fett (från en måltid) minskar naturligtvis behovet av att frisätta fett. Fett efter träning har ingen negativ inverkan på ditt muskelbygge. Tvärtom.

becoming
2006-10-24, 13:18
gainomax e ett fint komplement, dricker 3-4 stycken varje dag

Carl_B
2006-10-25, 16:06
13g socker per paket *spy*

Guccisneakers
2006-10-30, 17:52
Jag kör med 1-2 protteshakes under dagen och en Gainomax efter träningen, gött, betalar inte för de själv så (=

z_bumbi
2006-10-30, 17:58
13g socker per paket *spy*

Jag hoppas det finns några andra kolhydratskällor för annars får man hälla i sig ganska många paket för att få i sig tillräckligt med kolhydrater.