handdator

Visa fullständig version : aaå hatar min dator


Erik__
2006-10-21, 13:29
Fattar inte vad det är för fel på den ( http://www.hwdata.se/bodenskommun_hempc/2006/hp%20pavilion%20d4494.pdf )

Såfort jag ska spela något så rasar spelen ihop, ska jag köra 3dmark så startas datorn om, det kan den faktiskt göra lite när som helst. Den är allmänt seg och trög, usch, finns det något botemedel?

Jarod
2006-10-21, 13:30
Värmeproblem? Virus/Malware?

Erik__
2006-10-21, 13:34
Värmeproblem? Virus/Malware?

Hm, tkr den borde klara hela värmebiten för den är ju som köppt färdigbyggd.

Vad är malware :em: ?

NiXPhoenix
2006-10-21, 13:40
Formatera datorn helt när du provat lite lättare saker.

King Grub
2006-10-21, 14:05
Vad är malware :em: ?

Virus, worms och trojaner först och främst. Adware och spyware räknas också dit, men ställer inte till sådana problem.

Erik__
2006-10-21, 14:41
Haft norton internet security 2006, prova en trialversion av nod32 nu och den har hittat en del skit : S

aliquis
2006-10-21, 14:47
Verkar ju vara asbra specar så den borde ju inte vara trög ;/

Erik__
2006-10-21, 14:56
Bah en tanke, den är ju förtinstalerad @ HP, om jag formaterar skiten och installerar "vanliga" XP, kan jag då använda produktnyckeln på sidan av datorn till den installationen? står win xp home edition HP eller något så ovanför produktnyckeln?

King Grub
2006-10-21, 15:02
Ja, det kan du. Om nyckeln till äventyrs inte godkänns får du ett nummer till Microsoft Sverige, dit du ringer och får en ny direkt. Har du en originalskiva med XP kan du installera om den hur många gånger som helst, men nyckeln gäller inte hur många gånger som helst.

Erik__
2006-10-21, 15:21
Ja, det kan du. Om nyckeln till äventyrs inte godkänns får du ett nummer till Microsoft Sverige, dit du ringer och får en ny direkt. Har du en originalskiva med XP kan du installera om den hur många gånger som helst, men nyckeln gäller inte hur många gånger som helst.

aah okej, grejjen är den att jag inte fick nån xp skiva, och har aldrig köppt någon, utan bara en förinstallerad dator, och sen fick jag skapa recoberyskivor första gången jag starta datorn, XP skivan jag har fick jag av en kompis, det är professional dessutom tror jag, jag har ju nyckeln till

"Windows XP home edition
HP"

Erik__
2006-10-21, 15:44
Provade 3dmark01 igen, den slutade vid en häst och startar om hela tiden, point sprites, eller point spirit eller ngt såntdär hette den delen av tetet.

King Grub
2006-10-21, 15:49
Det låter som hårdvaruproblem.

Erik__
2006-10-21, 15:59
vad galen jag blir den snart......

vad betyder den där gula saken som ser elak ut? http://img353.imageshack.us/img353/2971/jahajajalr1.th.jpg (http://img353.imageshack.us/my.php?image=jahajajalr1.jpg)

King Grub
2006-10-21, 16:14
PnP Bios Extension hör till Daemon Tools. Utropstecknet betyder att det inte är ordentligt installerat. Det måste vara en gammal version av Daemon du har haft installerad tidigare - senaste (v 4) använder inte PnP Bios Extenstion, och du kan ta bort det.

Erik__
2006-10-21, 16:23
PnP Bios Extension hör till Daemon Tools. Utropstecknet betyder att det inte är ordentligt installerat. Det måste vara en gammal version av Daemon du har haft installerad tidigare - senaste (v 4) använder inte PnP Bios Extenstion, och du kan ta bort det.


aah okej! men vad tror du om min produktnyckel till "Windows XP home edition HP", fungerar den om jag installerar windows xp pro?

King Grub
2006-10-21, 16:40
Ingen aning. Det låter osannolikt.

Erik__
2006-10-21, 16:50
Ingen aning. Det låter osannolikt.

aah okej.

---------------------------------

Har win xp professional corporate version sp2 integrated, den heter så iaf. Om man skulle ordna produktnyckelproblemet på "något omoraliskt vis", vilka problem ställs man då för när man använder det? kan man fot.f uppdatera osv?

King Grub
2006-10-21, 16:52
Det är ju två olika produkter. Du har licens för den ena, men jag vet inte varför det skulle gå att applicera den licensen på en annan produkt.

Piranha
2006-10-21, 16:55
aah okej! men vad tror du om min produktnyckel till "Windows XP home edition HP", fungerar den om jag installerar windows xp pro?


Nej, givetvis inte.

Erik__
2006-10-21, 16:55
Det är ju två olika produkter. Du har licens för den ena, men jag vet inte varför det skulle gå att applicera den licensen på en annan produkt.


oj jag tror vi missuppfattade varandra, menade att om ag installerade den jag saknar koden där till, och försöker komma förbi det på något olagligt sätt, vet ju massor med folk som har xp som inte betalat för det, om jag gör så, får man då något problem när man ska använda datorn?

Piranha
2006-10-21, 16:57
oj jag tror vi missuppfattade varandra, menade att om ag installerade den jag saknar koden där till, och försöker komma förbi det på något olagligt sätt, vet ju massor med folk som har xp som inte betalat för det, om jag gör så, får man då något problem när man ska använda datorn?


Hur man kringår produktnycklar etc är ingenting som skall diskuteras här.

Håll trådens tema, går den in på hur man anv en piratad mjukvara kommer tråden tas bort.