handdator

Visa fullständig version : Benpass


Diana
2003-02-01, 22:43
Hej! Om man gör förbränningsträningen 4 dar i veckan i form av löpning eller cykling eler nåt och en dag styrka för överkroppen e de ok att ha ett benstyrketräningspass oxå eller blir det överträning då? Skulle de räcka me knäböj ,utfalloch vadpress?
nån som kan förklara hur man gör utfall?
tack!/Diana

Martin
2003-02-02, 11:16
Tror inte du kommer bli övertränad av att lägga in ett benpass i veckan. Eller varför inte byta ut förbränningspass mot ett benpass.

Utfall

JJ
2003-02-02, 11:34
Det beror även på hur långt du springer etc. samt hur bra återhämtning du har. Jag pallade inte med det samtidigt då jag sprang 4-5 mil i veckan, det kan jag säga.

Pinglan
2003-02-02, 11:59
Originally posted by JJ
Det beror även på hur långt du springer etc. samt hur bra återhämtning du har. Jag pallade inte med det samtidigt då jag sprang 4-5 mil i veckan, det kan jag säga.

Hur märkte du av att det blev för mycket JJ? Skador ?, sämre prestation? och i så fall sämre prestation på styrkepasset eller på löppassen? eller både och? Är lite nyfiken, kör ju rätt mycket ben själv och mer lär det bli när jag ökar distanserna på löppassen.

Diana
2003-02-02, 12:12
tack för länken, nuu fattar jag!:)
har funderat på at byta ut ett kondispass mot benpass men eftersom ja fått mkt bra me benmuskler av kondisträningen(intervall ca 20 min) så funderar ju på om de verkligen behövs benpass, och 3 kondispass i veckan känns liite lite om man vill tappa lite fett oxå..?

JJ
2003-02-02, 12:23
Inga styrkeökningar, lite småont i bl.a. knäna, krypningar i benen på natten som gjorde mig tokig. Antar att nervsystemet hade fått lite för mycket. Du kan ju testa lite smått i början. Var även försiktig så du inte överanstänger hälsenan om du börjar köra vader, svårt att få den att läka igen.