handdator

Visa fullständig version : Telefon med VGA kamera


sleep is the enemy
2006-10-21, 10:26
Jo, jag behöver köpa mig en ny telefon efter att folk klagat i ett halvt decennium på att det hörs så dåligt när jag pratar. Jag skulle vilja ha en med kamera, men hur bra blir bilderna med VGA kamera. Jag förväntar mig ingen jätte kvalié men jag vill ju ändå att den ska funka och att det är lätt att ta hyfsade bilder. Jag kommer ihåg att min farsa köpte en telefon med kamera för nåra år sen. Vet inte vad den kameran hade för spec. men de va inte lätt å ta nåra bra bilder, fick hålla blixtstilla för att de skulle bli hytsat. Är det så med VGA kamera?

Jag vill helst inte betala mer än högst 2000 och bryr mig endast om att den är snygg och har lucka (helst). Och kamera då.

DanielF
2006-10-21, 11:22
Du får väl en lur med megapixelkamera för 2000?

Typ som denna?
http://se.pricerunner.com/phones/mobile-phones/653194/details

sleep is the enemy
2006-10-21, 13:42
Du får väl en lur med megapixelkamera för 2000?

Typ som denna?
http://se.pricerunner.com/phones/mobile-phones/653194/details

tack för tipset, men just den tyckte ja var oerhört ful. (tycker inte om nån av sony ericsons telefoner).

ja gillar motorolas telefoner. och nu är razr rätt billig, men den har ju den bara VGA kamera, finns ju också v3i, men den har fått rätt dåligt omdömme som jag förstått de. så det är i den stilen jag vill ha min telefon.

NiXPhoenix
2006-10-21, 13:50
VGA används ofta för upplösningen 640*480 om jag inte har helt fel, de flesta mobiler med kamera som säljs idag klarar betydligt mer än så.

Egentligen har inte upplösningen något med kvaliteten på bilderna att göra, men ofta kan man ändå dra sambandet högre upplösning = bättre kamera.


En Razr är nog riktigt värdelös om du vill ta bra fotografier, försök leta upp lite recensioner på mobiltelefoner.

aliquis
2006-10-21, 13:55
Det går inte att säga något om bildkvaliten utifrån "VGA-kamera", det enda det säger är att bilden är på 640x480 pixlar, dvs ca 0.3 megapixels.

Ju fler pixlar desto större blir bilden, och i teorin mer detaljerad, förutsatt att kameran är tillräckligt bra ;)

Det är väl däremot ont om mobiltelefonkameror som tar bra bilder? 2 och 3mpx versionerna av Sony Ericssons k750/800 och w-modellerna verkar ju åtminstone skapliga?

Köper du en VGA-kamera kan det nog gå från rövkasst till att man ser vad det föreställer iaf, bra lär det inte vara i någon av dem ;)

aliquis
2006-10-21, 13:57
VGA används ofta för upplösningen 640*480 om jag inte har helt fel, de flesta mobiler med kamera som säljs idag klarar betydligt mer än så.

Egentligen har inte upplösningen något med kvaliteten på bilderna att göra, men ofta kan man ändå dra sambandet högre upplösning = bättre kamera.


En Razr är nog riktigt värdelös om du vill ta bra fotografier, försök leta upp lite recensioner på mobiltelefoner.Om man vill ta BRA fotografier lär ju alla vara värdelösa, även om nyare SE o Nokia-lurar är mindre värdelösa. Men de senare tar ju acceptabla bilder iaf.

sleep is the enemy
2006-10-21, 14:07
Köper du en VGA-kamera kan det nog gå från rövkasst till att man ser vad det föreställer iaf, bra lär det inte vara i någon av dem ;)

haha, jaja, ja har blivit påhoppad på msn me nu när ja frågar folk. så ja får väl traska me svansen mellan benen å lägga ned de där å satsa på en nokia när ja ställer mig i kön bakom svensson svensken igen då...

aliquis
2006-10-21, 14:46
Eller skita i kameran, eller köpa en digitalkamera ;/

sleep is the enemy
2006-10-21, 15:01
Eller skita i kameran, eller köpa en digitalkamera ;/

jo, men de e så många tilfällen man blir sugen å knäppa en bild på om dagarna. å telefonen har man ju liksom alltid me sig. hitta en snygg nokia som ja tänkte gå å spana lite på sen :naughty:

Alm
2006-10-21, 18:08
VGA blir inte bra bilder.
Måste ha minst en 1.3 megapixel-kamera för det ska vara lönt.