handdator

Visa fullständig version : Helkroppspass


antonio
2006-10-20, 23:43
Tänkte köra ett sådant imorgon men problemet för mig är att armstyrkan försvinner med axel, bröst och ryggövningarna. Kanske lite väl snabbt också. Jag försöker verkligen använda "rätt" muskler men armarna är kanske för klena ?? Annars vet jag inte. Energidryck lr motsvarande under passet kanske kan avhjälpa problemet. Vad tror ni ?

/A

bulk fiction
2006-10-21, 00:10
Sådana drycker ger väl mer energi i allmänhet, tvivlar starkt på att problemet avhjälps med sådant. Hur ska passet se ut imorn?

antonio
2006-10-21, 00:16
Det har du nog rätt i. Blir axelpressar m hantel, militärpress, sidolyft m hantlar, hantelpress (bröst), cabeldrag (?) för bröst, bicepscurls, hammercurls lr dylikt, underarmscurl, latsdrag, sittande rodd, ryggmaskin (?), lårcurl, benpress, vadpress (stående, sittande), shrugs, div. magträning. Nått sånt.

/A

bulk fiction
2006-10-21, 00:20
Det har du nog rätt i. Blir axelpressar m hantel, militärpress, sidolyft m hantlar, hantelpress (bröst), cabeldrag (?) för bröst, bicepscurls, hammercurls lr dylikt, underarmscurl, latsdrag, sittande rodd, ryggmaskin (?), lårcurl, benpress, vadpress (stående, sittande), shrugs, div. magträning. Nått sånt.

/A

wow, ska du vara hela dan på gymmet? Räknade till 16 övningar +magträning

antonio
2006-10-21, 00:24
wow, ska du vara hela dan på gymmet? Räknade till 16 övningar +magträning

Hehe, nja men en 2 timmar blir det nog i alla fall :)

Skrev fel dock, Hammercurls ska vara Triceps Extensions (vet inte hur jag kunde blanda ihop dessa =)) men annars är det där ungefär vad jag tänkt syssla med på gymmet imorgon.

/A

bulk fiction
2006-10-21, 00:28
Hehe, nja men en 2 timmar blir det nog i alla fall :)

Skrev fel dock, Hammercurls ska vara Triceps Extensions (vet inte hur jag kunde blanda ihop dessa =)) men annars är det där ungefär vad jag tänkt syssla med på gymmet imorgon.

/A

Ok, vet du om att den vanligaste åsikten är att man inte ska träna mer en ca 1 timme om man vill bygga maximalt med muskler? Sen tycker jag du ska köra både böj och mark, kan ju köra en tungt och en lite lättare, ca 85%, varannat pass. Kan ju vara tungt att köra max på båda + att vikterna förmodligen blir lidande i den senare körda övningen.

antonio
2006-10-21, 00:47
Ok, vet du om att den vanligaste åsikten är att man inte ska träna mer en ca 1 timme om man vill bygga maximalt med muskler? Sen tycker jag du ska köra både böj och mark, kan ju köra en tungt och en lite lättare, ca 85%, varannat pass. Kan ju vara tungt att köra max på båda + att vikterna förmodligen blir lidande i den senare körda övningen.

Javisst det känner jag till. Jag brukar inte träna mer än 40 minuter i vanliga fall men det har blivit oerhört lite träning på sistone så nu tänkte jag köra ett helpass för en gångs skull.
Jag bygger inte maximalt med muskler men jag bygger mer muskler än om jag sitter hemma i soffan ;)
Böj och mark är jag lite rädd för pga en ryggskada jag ådragit mig för några år sedan. Har noll intresse av styrkelyft osv men jag ska ta och lära mig rätt teknik och sedan prova på de lättare vikterna här framöver då jag är fullt medveten om att dessa övningar är de mest effektiva.

/A

bulk fiction
2006-10-21, 01:00
Böj och mark är ju ypperliga för att bygga massa, över hela kroppen. Det är ju inte bara sånna som kör sl som tränar dom, men det vet du nog.

DavidN
2006-10-21, 07:25
Ditt problem är ju givetvis att du har för många övningar.
Jag tränar också hekroppspass, max sex övningar. Det är 1½ timme och efter det så är jag garanterat slut.

Dela upp dina övningar på olika dagar istället så kan du får ut mer av din träning.

Angående att inte träna i mer än 60minuter så är det inte ett problem, men givetvis ska du trycka i dig kolhydrader med protein före och under passet.

Stab
2006-10-21, 11:34
Som DavidN säger. 6 övningar räcker. 4 bas 2 isolerings.. Biceps Triceps på 1/3 passen kanske sida / baksida axlar på 2/3 och vader bencurl på 3/3 eller något annars kör du bara bas övningar på dom andra 4.