handdator

Visa fullständig version : Kan detta vara alvarligt?


Fredric_83
2002-04-13, 01:34
Jag har börjat få ont i min högra handled på ovansidan när jag trycker den bakåt, men det problem har jag aldrig haft innan, men det har inte påverkat min träning något för det känns inte medans jag tränar utan det är typ på kvällen det komemr små värkar lite då och då inget man märker av så där direkt men jag e rädd för att det kan utvecklas till nåt negativt... nån med liknande som vet nått om detta???? kanske :confused:

stifko
2002-04-13, 01:43
Har du provat att använda handledslindor då du tränar? Själv så har jag haft problem med handlederna när jag tränat mycket. Sedan jag började med lindorna (hjälper att stadga upp handleden ) så har de försvunnit! Värt att prova i allafall :)

[ 13 April 2002: Inlägget har ändrats av: Steve ]

Algen
2002-04-13, 08:18
det ska göra ont!!

Lave
2002-04-13, 08:41
Ja, precis det är ju det som är meningen med träning. :mad: Lederna ska knaka, man ska ha ont i korsryggen, knän, armbågar och handleder.. *suckar djupt*

Jorgen
2002-04-13, 10:31
Jag hade samma problem för några år sedan. Började köra med lindor och det hjälpte ett tag. Men det började göra ont igen. Så jag började köra utan och då försvann smärtan och den har inte kommit tillbaks. Kör man utan lindor så stärker man ju lederna. Lindor kan ju iofs vara bra om man skall maxa eller något liknande.
//jörgen

jenan546
2002-04-13, 12:01
Mitt första meddelande på det här forumet. Tja allihopa!

Smärtan på handledens ovansida kan även vara något som kallas Ganglion.
Liten beskrivning (http://www.vll-adm.temp.wineasy.se/skea/kirklin/kirinfo/hand/ganglion.htm)

Har själv drabbats av detta, det kommer tillbaks lite då och då och försvinner igen efter någon/några veckor.

Mvh
Jens

Petrus
2002-04-15, 02:42
Ha ha... Nästan exakt som jag hade i höstas/vintras. Gjorde alltid ont när jag körde biceps, eller alla pressövningar.
Jag slängde på elastiska handleds-skydd och körde på som vanligt trots det onda. Nu har jag inte kännt något på länge och handleds-skydden ligger nytvättade i garderoben i väntan på nästa gång. :D
Vänligen,

Petrus