handdator

Visa fullständig version : Nu går det förjävligt dåligt..


Masters
2006-10-20, 13:36
Tjoho!, Är under deff.. Har hållt ett kcal intag på 2000-2500kcal/dag.. men efter att skolan har börjat så har deffen gått sämre o sämre, jag har ökat konditionsträningen till en viss del. Men själva skolmaten är det som pajjar för mig tror jag, vi blev serverade potatis med kött för ett par dagar sedan.. såg ut som om att potatisen simmade i 2cm hög olja.. man har ju annat att välja på, men det är pastarätter, och det vill man ju inte ha i sig mkt av.. Ska man börja ta med egen lunchlåda?

peace!

Bamse79
2006-10-20, 13:39
Tjoho!, Är under deff.. Har hållt ett kcal intag på 2000-2500kcal/dag.. men efter att skolan har börjat så har deffen gått sämre o sämre, jag har ökat konditionsträningen till en viss del. Men själva skolmaten är det som pajjar för mig tror jag, vi blev serverade potatis med kött för ett par dagar sedan.. såg ut som om att potatisen simmade i 2cm hög olja.. man har ju annat att välja på, men det är pastarätter, och det vill man ju inte ha i sig mkt av.. Ska man börja ta med egen lunchlåda?

peace!

Varför tog du inte bara kött och sallad ist då? Egen låda är ju att föredra vid deff när du pluggar...

kör hårt

Masters
2006-10-20, 13:40
Varför tog du inte bara kött och sallad ist då? Egen låda är ju att föredra vid deff när du pluggar...

kör hårt


Jadu, Köttet simmade i en fettigsås den med;).. har provat med det, men är nog en kompakt kaloribomb...

mats-
2006-10-20, 13:51
Med lunchlåda vet du vad du får och kan räkna ut kcal också så det är väl att föredra.

blekfet2
2006-10-20, 14:14
Jadu, Köttet simmade i en fettigsås den med;).. har provat med det, men är nog en kompakt kaloribomb...


varför inte bara skita i att äta såsen?

Nithian
2006-10-20, 15:43
varför inte bara skita i att äta såsen?


Har du gått i skolan? Dom serverar alltid skiten i olja så den inte ska torka ut.

blekfet2
2006-10-20, 15:54
Har du gått i skolan? Dom serverar alltid skiten i olja så den inte ska torka ut.


stoppa in t ex köttbiten i en bit papper och pressa bort det överflödiga flottet.

Philippp
2006-10-20, 19:09
ta med lunchlåda jag käkar alltid endast hemmagjord mat på deff

Hades
2006-10-20, 19:48
Ät mindre resten av dagen?

blekfet2
2006-10-20, 20:25
Har du gått i skolan? Dom serverar alltid skiten i olja så den inte ska torka ut.


och?

Dom serverer hamburgare på Max..

Masters
2006-10-20, 21:00
Ät mindre resten av dagen?


har försökt med det, funkar ej.. eftersom att man också måste kunna plugga under kvällen... Det blir att man öppnar boken och somnar på plats, vaknar 12timmar senare^^..

Blir lunchlåda för mig

larre
2006-10-20, 21:11
och?

Dom serverer hamburgare på Max..
Vad har det med saken att göra? :D

blekfet2
2006-10-20, 22:45
Vad har det med saken att göra? :D


Ungefär lika korkat sagt som ovan "Har du gått i skolan? Dom serverar alltid skiten i olja så den inte ska torka ut." ;)

Laijza
2006-10-21, 18:53
Samma problem för mig; skolmaten försvårar min lilla diet.. det bästa är nog att ta med egen lunchlåda ja. Aningen mer komplicerat men fördelarna är tillräckligt bra för att det ska vara värt den extra mödan.
Du kan då få i dig det du planerat; rätt mängd protein, slipper onödigt mkt kolhydrater och massa mättat fett.
Sen så vet man ju inte antalet kalorier man får i sig av en portion skolmat..

nutz
2006-10-22, 10:29
man har ju annat att välja på, men det är pastarätter, och det vill man ju inte ha i sig mkt av..

..och varför inte det?

ramagoen
2006-10-22, 11:39
vafan har ni för skolkäk? Ni lär nästan överdriva, i fagersta där jag går i har en av dom "sämsta" budgeterna(nåt på 3200 kr, 3000 e lägsta å 6000 högsta) för skolkäk å det ni beskriver är ju skräckexempel. Potatisen är helt okey, såserna är knappast feta, köttet simmar inte i olja. *screwy*

Shakemynuts
2006-10-22, 11:56
Vissa skolrätter kan göra det..
Sen så vet man ju inte riktigt vad som är i. När jag gick i skolan såg jag till att vräka i mig jävlar i mig alltså, men då tränade jag ju mycket också..
Liksom, ta vara av tillfället att dricka 1½ liter mjölk till lunchen som man inte fick göra hemma och hela tallriken potatis och kött över det.
Men nu är det ju deff vi snackar om. :P
Men det finns vegetariskt alternativ som brukar va nyttigare isåfall, det + sallad och knäckebröd lär väl fungera om man inte vill ta med eget käk.
Annars så låter det lite överdrivet ja.

Gpajpen
2006-10-22, 13:32
..och varför inte det?


??? deff??

Modify
2006-10-22, 15:41
??? deff??

Sen när skadade pasta en deff? :confused:

Masters
2006-10-22, 15:47
Sen när skadade pasta en deff? :confused:


När man inte har gått ner nått på 3 veckor.. antagligen..

everete
2006-10-22, 15:49
sluta oroa dig för såsen. Gör så att du äter köttet och inte såsen? Bara för att det är såsrester på tex biffen så är det inte döden. Hur mycket extrafett kan det bli, 5 gram?

gå en omväg när du ska hem bara!

Masters
2006-10-22, 16:02
Man e ju inte korkad.. har ju provat alla knep;).... Lunchen serveras (för oss) klockan 12.. och då har alla 1.or redan tagit all "Bra" mat.. Och det som finns kvar för oss är kalla pasta rester. och en massa kött i skummasåser eller kyckling i någon feeeet sås, Potatisen ser friterad ut då den ligger i ( ser ut som ) 2 cm hög olja.... Omvägen hem är på 6km och den kan man gärna jogga, men har ej tid de dagar man måste plugga till prov, komma ikapp i *host* matten ellr sticka till gymmet som tar 1timma...( de dagarna är man hemma 20.30-21).. då kan man inte käka två små köttbitar, och en massa pasta utan.. Mellanmål kan man heller ej käka då rasterna mellan lektionerna är 5min ( står det), men det ser ut somom att man börjar direkt.. mat får man inte ha i klassrummen, inga drycker heller.

Slutsats: Den mat som ska serveras under dagen är slut för de som käkar under "sista" lunchpasset.. Då får man bara det som alla andra inte vill ha;)..

Lunchlåda here i come...

nutz
2006-10-23, 17:53
När man inte har gått ner nått på 3 veckor.. antagligen..

Sluta titta på "du är vad du äter", sluta läsa aftonbladets bantningstips och försök få i dig lite vettig näringslära.

Man blir inte tjockare av pasta än vad man blir av att äta kött, det är alltid och kommer alltid att vara kcal in/ut som gäller.