handdator

Visa fullständig version : Ingen matlust samt slö på morgonen


Johan86
2006-10-20, 11:18
På morgonen så har jag ingen matlust. Jag är ju hungrig men jag får inte i mig så mycket frukost. Det blir typ 1 macka och lite yoghurt. Magen vill liksom inte har mer mat. Jag känner mig även slö hela förmiddagarna. Magen känns inte riktigt "rätt"*screwy*

På eftermiddagen så känns det riktigt bra. Då äter jag på som vanligt

Har ni några tips på hur man ska få matlust på morgonen?

Yxel
2006-10-20, 11:26
Testa ät lite på kvällen så du är hungrig på morgonen?
Testa flytande föda.
Ät energitätt, så du får i dig tillräkligt...

Johan86
2006-10-20, 11:27
Testa ät lite på kvällen så du är hungrig på morgonen?
Testa flytande föda.
Ät energitätt, så du får i dig tillräkligt...

Igår kväll åt jag potatisgrattäng och lövbiff efter träningen*flex* Men jag är slö idag ändå

Juice ska vara bra för aptiten har jag hört. Någon som samtycker?

Hades
2006-10-20, 11:56
Man måste ju inte äta mycket direkt när man vaknar. Ät så mycket du kan, och sen äter du igen ett par timmar senare.

xarizma
2006-10-20, 14:43
Jag har samma problem, kanske är det fel på frukosten jag käkar, brukar käka cornflakes , har hört att det inte är så bra typ, har ni några förslag på vadman kan äta?

xarizma
2006-10-20, 14:49
Jag har samma problem, kanske är det fel på frukosten jag käkar, brukar käka cornflakes , har hört att det inte är så bra typ, har ni några förslag på vad man kan äta?

Rikard82
2006-10-20, 16:55
Tvinga dig själv att äta mer på morgonen, så kommer nog kroppen till slut att anpassa sig till den matvanan. Att träna varje dag håller också aptiten uppe.

Själv äter jag en stadig portion havregrynsgröt med russin, två rågbrödsskivor med makrill eller keso samt en eller två frukter varje morgon. När jag går och lägger mig längtar jag efter frukosten och när klockan ringer på morgonen skuttar jag ivrigt ut i köket. :)

Thomson
2006-10-20, 17:27
Käka nån frukost utan så mycket fibrer eller annat mättande då som du inte håller dig mätt på så länge, så kan du ju lätt dra i dig något 1-2h efter.

Max
2006-10-20, 17:40
Apelsinjuice och ägg, energi- och näringsrika livsmedel som är lätt att få i sig.

Isabella
2006-10-21, 08:58
. När jag går och lägger mig längtar jag efter frukosten och när klockan ringer på morgonen skuttar jag ivrigt ut i köket. :)

hahha låter precis som jag

shadowfire
2006-10-21, 10:02
Jag har haft samma problem som dig. Äter jag dock något direkt innan läggdags så är jag snorhungrig då jag vaknar. Problem solved. Sedan som någon skrev så anpassar sig kroppen efter det, så skapa en vana/rutin. Jag började med proteindrinkar (vassle eller kasein) direkt på morgonen då det var lättast att få ner. Sedan har det övergått i mackor osv.

FreCKo
2006-10-21, 14:20
Vänta lite med att käka? Typ ta en dusch innan du käkar, käka frulle på jobbet/i skolan när du kommer dit...

ManuelIT
2006-10-21, 15:01
har samma problem. magen känns "stressad" på morgonen och jag har sällan någon aptit. brukar slänga i mig en proteinshake med mjölk och två teskedar fiskolja, sedan ta en macka och så när jag kommer till skolan.

Laijza
2006-10-21, 18:38
det absolut bästa tipset du fått här är, enligt mig, att inte käka massa mat eller snacks på kvällen. Då jag går å lägger mig är jag på gränsen till hungrig och när jag vaknar är jag hugrig som bara den men väntar ändå 30-60 min innan jag käkar. då smakar det gudomligt å jag känner att jag skulle kunna äta allt som finns i kylen..!

shadowfire
2006-10-22, 00:06
det absolut bästa tipset du fått här är, enligt mig, att inte käka massa mat eller snacks på kvällen. Då jag går å lägger mig är jag på gränsen till hungrig och när jag vaknar är jag hugrig som bara den men väntar ändå 30-60 min innan jag käkar. då smakar det gudomligt å jag känner att jag skulle kunna äta allt som finns i kylen..!
fonkar inte på mig... magen står snarare stilla på morgonen o aptiten är noll istället.. :)