handdator

Visa fullständig version : Protein timing med eiselt's Protein


jpm4
2003-02-01, 17:15
När är det bäst att man tar protein när man vill bränna mest möjliga fett? Mitt träningspass består först av viktträning och därefter kondition/fettföränningsträning.

Skall jag ta Protein efter viktträningen eller efter fettförbränningsträning? Eller kanske rentav före träningen?

är det bäst att använda Hi-whey eller Protec? Eller är det bättre at träna fettförbränningsträning först och sedan viktträning?:)

EiseltUK
2003-02-02, 00:14
Svårt att säga vilken timing som är bäst. Proec innehåller främst protein som tas upp långsamt vilket betyder att om du tar det två timmar före träning så kommer koncentrationen av aminosyror (från proteinet) fortfarande vara hög i blodet efter träning. Jag skulle rekommendera att du sprider ut proteinintaget under dagen. I grunden ser du till att äta bra mat och med mycket protein och så lägger du in typ två drinkar Protec som mellanmål. Då kommer du har tillräckligt med aminosyror i blodet under hela dagen. Hi-Whey kan du ta efter träning, men jag tycker i första hand att du ska använda Protec som mellanmål. Om du har råd så kan du ta Hi-Whey bara som tillskott efter styrketräningen (före förbränningsträningen). Ett annat alternativ är att du tar 5-10 gram glutamin där emellan.

Mvh
Henrik

jpm4
2003-02-03, 17:09
Tack för svaret!;)