handdator

Visa fullständig version : Musik vs. allt annat


brill
2006-10-20, 02:19
Med lite inspiration från en annan tråd (Träning vs. sex) så tänkte jag ställa en annan fråga. Finns det nåt bättre än musik? Om det var någon grej som man skulle välja bort skulle musik vara det absolut sista jag skulle ta bort.
Sex i all ära men det kommer fan inte ens i närheten av musik. Jag lyssnar i stort sett dygnet runt på musik och det går inte att klara sig utan, det är som en drog. Nu vill jag höra vad ni tycker, visst är musik underbart?

PowPow
2006-10-20, 02:29
Musik är bra, och en stor del av mitt liv.
Men det finns en del livsnödvändiga saker jag skulle välja bort innan musik - annars skulle man ju inte kunna njuta av musiken ;)

PowPow
2006-10-20, 02:40
Även saker som inte är livsnödvändiga skulle jag nog välja före, så som kärlek och vänner (kanske sex och närhet också - har inte tänkt så långt).

Man kan vara lycklig utan musik, men det är nog svårare utan vänner.
Jag har sett flera döva personer som verkar lyckliga, men jag tror mig inte ha sett speciellt många människor utan vänner vara lyckliga. Borde väl säga en del?

Hades
2006-10-20, 06:42
Varför måste man hela tiden jämföra bra saker med varandra för att avgöra vilken som är bäst? Kan man inte bara nöja sig med att det finns många underbara saker i livet?

Niclaaas
2006-10-20, 08:37
musik är inte särskilt viktigt för mig, skulle väljas bort före många andra saker.

Papi
2006-10-20, 08:50
En av de bästa sakerna med musik är att man kan lyssna på den medans man gör nåt annat samtidigt. ;)

blekfet2
2006-10-20, 08:50
Blir faktiskt mindre och mindre musik juh äldre man blir, iaf för mig, eller kan man räkna pipp långstrump som musik? :D

knazcandy
2006-10-20, 08:58
Håller med! Musik är grymt viktigt. Musik kan inte bara återskapa massa härliga minnen utan kan också framkalla olika känslor.
Jag lyssnar på tung hårdrock när jag är arg eller behöver pepp. Techno innan jag ska ut och parta (ibland innan träning). Soft musik när jag är ledsen eller lite låg. Minns sommaren till Lundell och Winnerbäck när jag behöver rensa tankarna och finna ro i själen.

Och för att inte tala om livemusik :hbang: