handdator

Visa fullständig version : ny träningsdagbok


Mapa
2006-10-19, 18:43
jahapp nu ska vi se hur detta blir. får väl kopiera av andra och göra om. så bra fantasi har jag ^^

Vem är jag? Robin "mapa" 18 going 19 år... 194 lång 102kg *flex* har några kilon kvar att gå ner. men jag har en del muskler också. bilder kommer senare.

Träningsbakgrund: har lirat hockey så länge jag kan minnas, och lirar fortfarande. har tränat gym sen 13-14 års åldern av och till. men de är nu på senare tider jag blivit riktigt seriös med styrketräning.

va gör jag? idrottslärarpraktikant atm. vilket gör att jag ofta lirar bollspel och har tillgång till gymmet i stort sett när jag vill på dagarna. Har precis fått hem ett lass vassle och maltodextrin. Jag har läst på olika forum och hemsidor om hur jag ska ta dessa för en optimal effekt av min träning. :hbang:

Mål #1: bygga ihop ett bra träningsschema 3-4 styrkedagar i veckan.

Mål #2 : gå ner ett par kilon. utan att tappa någon styrka blir ju inte jätteledsen om jag ökar lite styrka också ;)

Mål #3 ligga runt 100kilon pure muskler :naughty:

Mapa
2006-10-19, 19:04
Tredje dagen som idrottslärarpraktikant.
börjar inse att det där med idrottslärare är min grej. nästa höst blir de örebro och plugg :thumbup:

På dagens andra lektion hade dem bollspel. och efter bara ett par minuter så kommer en tjej fram till mig och säger att hon va tvungen att gå av. hon led av nån gammal skada. så jag fick hoppa in och lira fotboll en timme, sen va de dags för gymmet. lite seg efter fotbollen men "no pain, no gain"

har lidit av en knä skada en längre tid som hållit på låga vikter i ben övningarna. men idag bestämde jag mig för att köra lite hårdare.

uppvärmining.... se ovan

rakmark
6*1 70kg
6* 3 100kg

stående hantelcurl

13 kg hantlar för att få lite pump

6*2 26kgs hantlar
kände att jag hade mer att ge så jag gav mig
gav mig ut på djupare vatten med "29orna"

4*1 29 kgs [failure] när jag gick efter 5 reps


egen reflektion av passet:
har kört hårt den här veckan..


har kört igenom hela kroppen den här denna vecka. eftersom jag börjar skriva på en torsdag så blir de lite konstigt i början så detta va veckans sista styrkepass tyvär. Men mer vikt uppgifter kommer allt eftersom jag styrkepassen kommer

Mapa
2006-10-19, 19:10
Tredje dagen som idrottslärarpraktikant.
börjar inse att det där med idrottslärare är min grej. nästa höst blir de örebro och plugg :thumbup:

På dagens andra lektion hade dem bollspel. och efter bara ett par minuter så kommer en tjej fram till mig och säger att hon va tvungen att gå av. hon led av nån gammal skada. så jag fick hoppa in och lira fotboll en timme, sen va de dags för gymmet. lite seg efter fotbollen men "no pain, no gain"

har lidit av en knä skada en längre tid som hållit på låga vikter i ben övningarna. men idag bestämde jag mig för att köra lite hårdare.

uppvärmining.... se ovan

rakmark
6*1 70kg
6* 3 100kg

stående hantelcurl

13 kg hantlar för att få lite pump

6*2 26kgs hantlar
kände att jag hade mer att ge så jag gav mig
gav mig ut på djupare vatten med "29orna"

4*1 29 kgs [failure] när jag gick efter 5 reps

promenad hem från skolan på ca 40 minuter
senare en promenad med ett par polare till ica. ca 50 min

egen reflektion av dagen:
har kört hårt den här veckan.. men har bra tryck i musklerna trotts de. gör nya persons bästa i olika övningar varenda vecka nu känns de som *flex*


har kört igenom hela kroppen den här denna vecka. eftersom jag börjar skriva på en torsdag så blir de lite konstigt i början så detta va veckans sista styrkepass tyvär. Men mer vikt uppgifter kommer allt eftersom jag styrkepassen kommer

Mapa
2006-10-19, 19:13
nu har jag fått ordning på detta. sorry för dubbla medelandet