handdator

Visa fullständig version : Ytterliggare en "min kost tråd"


Turbonisse
2006-10-18, 20:55
Tjena!

Tänkte bara snabbkolla mitt kostupplägg med er.

Min dag brukar se ut så här.

Frukost

Gröt på 1dl rågflingor och 2dl vatten
1 polar extrem smörgås med skinka eller dyl samt tomat

Lunch

2dl fullkornspasta
En burk tonfisk i vatten el Gröna slaktarens korvar o.s.v(cirka 200-250kcal)
2-4 rågade msk keso
Grönt, tomat,sallad o.s.v


Middag

4-5 potatisar
Kött i någon form,kyckling,köttfärs,pölsa eller dyl
Grönsaker
Keso även här 2-4msk


Kvällsmål

2-3 Polar extrem med skinka och tomat eller så byter jag ut polar extrem mot 2-3 av mina egna bröd
Ibland brukar jag även äta lättostkaka(cirka 150g) Men då tar jag max 1-2 mackor

Den motion som jag sysslar med..

*10-15 min på motionscykeln varje morgon(mest för att piggna till)
*Jobbet(4-5h om dagen)-jobbar som leverans upplockare i väntan på studierna, vilket medför en del springande och lyftande.
*Gång 30-40 min(hem från jobbet)
*Sedan brukar kvällarna ofta sluta i garaget(med bilmeck)

Hur ser det ut tycker ni? Något jag bör ändra på?
Äter väldigt,väldigt sällan rent onyttiga saker.
Dock brukar Fredagarna sluta med ett eller ett par öl, men det är man väll värd efter en veckas jobb :)
H/David

beffen
2006-10-18, 21:23
Vad vill du uppnå? Viktuppgång eller viktminskning?

Turbonisse
2006-10-18, 21:28
Har "problem" med att jag går ned i vikt, men tycker jag äter som man bör och så mycket som jag anser vara bra.
Kan mitt problem ligga i att jag aldrig unnar mig något gått? Jag är väldigt strikt vad gäller fett och socker.

64-65 pannor på 182cm är inte pondus direkt hehe

Kan ju alltid äta mer av allt, men vill inte lägga på mig fett heller och träna(gymma) har jag inte tid med förtillfället.

barda
2006-10-18, 22:00
men varför äter du inte socker och fett om du vill gå upp i vikt?

Fredrik_
2006-10-19, 10:39