handdator

Visa fullständig version : Hinderbana i Malmö ?


Sunesha
2006-10-18, 15:43
Någon som vet var man kan träna på en typ miltär hinderbana. Diggade det då det var verkligen skoj o utmannade att hoppa i gropar. En av mina favvo fyspass i lumpen.

Jazzman
2006-11-05, 10:04
Skulle också vilja veta om det finns något liknande i Malmö/Skåeområdet.
/Jazz

Sunesha
2006-11-05, 12:02
Tror nog de inte har de, vet att bara marinen har något regemente i stan. Men i skåne finns det helt klart. Hässleholms gamla regemente hade ett.

Mental
2006-11-05, 12:15
kolla med folket på http://forum.soldf.com/
De har koll på allt som kan härledas till militär verksamhet :D

Keit
2006-11-05, 12:28
http://forum.soldf.com/index.php?showtopic=23427&hl=hinderbana

sunkan
2006-11-05, 13:54
Den militära hinderbanan är sjuuukt jobbig. Sprang den ett varv fö nån månad sen och jag vad välldigt nära att spy nä ja kom i mål*spy*

Kebab-Arne
2006-11-05, 14:08
P7 har som soldf tråden nämnde säkert nån trevlig hinderbana. Sen har jag ingen aning om vart P7 ligger, nånstans i Skåne tror jag. Bönne vet nog. :) Hinderbanan som finns på P4/T2 är kul de delar man klarar av. Irländska bordet och Pungkrossen är med andra ord inte roliga moment. Sen tycker jag hinderbana som träning har väldigt hög skaderisk, många hopp och skutt moment som lätt blir farliga ifall man börjar göra det fortare än man egentligen klarar av det. Och för att få det härligt jobbigt ska man ju köra fort... Själv lyckades jag klämma fingret i en vägg med rep där jag tog tag i repets fäste och klämde mig. Fick sy 3 stygn, fingret är inte helt 100 sådär 10 veckor efter det hände. :Virro

sunkan
2006-11-05, 14:10
P7 har som soldf tråden nämnde säkert nån trevlig hinderbana. Sen har jag ingen aning om vart P7 ligger, nånstans i Skåne tror jag. Bönne vet nog. :) Hinderbanan som finns på P4/T2 är kul de delar man klarar av. Irländska bordet och Pungkrossen är med andra ord inte roliga moment. Sen tycker jag hinderbana som träning har väldigt hög skaderisk, många hopp och skutt moment som lätt blir farliga ifall man börjar göra det fortare än man egentligen klarar av det. Och för att få det härligt jobbigt ska man ju köra fort... Själv lyckades jag klämma fingret i en vägg med rep där jag tog tag i repets fäste och klämde mig. Fick sy 3 stygn, fingret är inte helt 100 sådär 10 veckor efter det hände. :Virro

Usch för irländska bordet. Pung krossen? Ja sen stämmer det helt klart det kebaben sägre att skaderisken känns enormt hög. Det är många välldigt höga saker man ska hoppa ifrån å risken att göra illa fötter/fotleder är stor.

Kebab-Arne
2006-11-05, 14:23
Usch för irländska bordet. Pung krossen? Ja sen stämmer det helt klart det kebaben sägre att skaderisken känns enormt hög. Det är många välldigt höga saker man ska hoppa ifrån å risken att göra illa fötter/fotleder är stor.

Pung krossen är fyra runda stockar utlagda med typ nån meter mellan varandra och sen är det höjdskillnad mellan stockarna. Nästa stock ligger allstå högre upp än den föregående. Vet inte hur man ska klara av den utan att använda sig av säkertsplankan som ligger under stockarna.

sunkan
2006-11-05, 14:43
Pung krossen är fyra runda stockar utlagda med typ nån meter mellan varandra och sen är det höjdskillnad mellan stockarna. Nästa stock ligger allstå högre upp än den föregående. Vet inte hur man ska klara av den utan att använda sig av säkertsplankan som ligger under stockarna.

ahaaa, jaha den:devil:

Liten Men Fet
2006-11-05, 15:16
Pung krossen är fyra runda stockar utlagda med typ nån meter mellan varandra och sen är det höjdskillnad mellan stockarna. Nästa stock ligger allstå högre upp än den föregående. Vet inte hur man ska klara av den utan att använda sig av säkertsplankan som ligger under stockarna.

Man kommer springandes med fart och skuttar elegant mellan stockarna tills man upptäcker att frosten på stockarna gör dom snorhala och halkar, därav namnet åxå.

När jag åkte till kosovo så blev vi av med en soldat i nån månad för dom skulle pressa oss på hinderbanan när det var frost en tidig morgon, hon stukade foten väldigt illa. Det är inte så bra..

Vastrix
2006-11-05, 16:13
P7 har som soldf tråden nämnde säkert nån trevlig hinderbana. Sen har jag ingen aning om vart P7 ligger, nånstans i Skåne tror jag.

P7 ligger utanför lund. Visserligen är regementet öppet så allmänheten borde kunna använda den men jag tyckte att den var rätt dålig.
K3s egen hinderbana var riktigt trevlig, färre hinder räknat per meter men betydligt längre och "roligare" hinder.

/V.