handdator

Visa fullständig version : Deff


Gasticon
2003-01-31, 22:13
Hallå!

Efter ett uppehåll med träning i 2år tänker jag nu försöka sätta igång på allvar. Jag är 22år, ca 186 cm lång och väger 86-87kg. Nu vill jag inte tröttna och lägga ner alltihop efter 2månader så jag satsar på att lära mig så mycket som möjligt om allt som har med styrketräning att göra. Jag har en del mål... det första är att bli av med den lilla men ack så störande "kulan" på magen, och när jag har lyckats med det, börja bygga lagom med muskler. så jag tänkte börja med deff!

Frågan/frågorna är nu:

1. Vill någon hjälpa mig med ett kostprogram med tider, E% o.s.v vore jag evigt tacksam! (jag går en kurs 8:15-12:00 varje dag om det är till någon hjälp)

2. Kan man byta ut morgonpromenaden mot en morgon-cykelrunda på motionscyklen?

3. Vad bör man tänka på när man går från deff till att bygga?

Som sagt... tacksam för svar!:bow:

amb
2003-02-01, 13:21
Jag hade nog börjat pumpa som en galning direkt. Använd den överskottsenergin du har på kroppen (magen) till att bygga upp muskler. Om du tränar ordentligt kommer du med all säkerhet att gå ner i vikt (om du äter smart dvs), för att sen gå ner ytterliggare kan du börja fundera på att deffa. Lycka till.

ivandrago
2003-02-01, 14:56
Originally posted by Gasticon
Hallå!

Efter ett uppehåll med träning i 2år tänker jag nu försöka sätta igång på allvar. Jag är 22år, ca 186 cm lång och väger 86-87kg. Nu vill jag inte tröttna och lägga ner alltihop efter 2månader så jag satsar på att lära mig så mycket som möjligt om allt som har med styrketräning att göra. Jag har en del mål... det första är att bli av med den lilla men ack så störande "kulan" på magen, och när jag har lyckats med det, börja bygga lagom med muskler. så jag tänkte börja med deff!

Frågan/frågorna är nu:

1. Vill någon hjälpa mig med ett kostprogram med tider, E% o.s.v vore jag evigt tacksam! (jag går en kurs 8:15-12:00 varje dag om det är till någon hjälp)

2. Kan man byta ut morgonpromenaden mot en morgon-cykelrunda på motionscyklen?

3. Vad bör man tänka på när man går från deff till att bygga?

Som sagt... tacksam för svar!:bow:

du har en mycket sund inställning!! lär dig så mycket du kan!

1. Det är bäst att du själv lägger upp ett program som passar dig och dina tider/vanor/smaker. Finns många olika typer av dieter, så läs om dem och tänk vilken typ som skulle passa dig. Återkom med frågor när du snickrat ihop en diet som du tror skulle kunna funka så kan du få kommentarer på den.

2. Ja. Men om du kör på tom mage, så kör inte för hårt!

3. Att inte plötsligt öka kcal-intaget brutalt. Öka låååångsamt ditt kcal-intag, annars kan kroppen reagera väldigt konstigt om din ämnesomsättning minskat under deffen. Vänta någon månad före du börjar med kcal-överskott.

Gasticon
2003-02-01, 16:09
okej! :p

en fråga till! (många frågor blir det :rolleyes: )
hur räknar jag ut hur många kcal jag ska ha i mig om dagen, kan någon förklar det för mig som för en treåring?

King Grub
2003-02-01, 16:14
Om din vikt ligger stilla nu så ligger du på +- 0. För att minska i fettmängd får du dra bort ett par 100 kcal per dag från den siffran, företrädesvis från kolhydrater. Efter någon vecka ser du om den minskningen har gett de resultat du vill (minus ca ett halvt kilo eller så), annars får du dra bort lite till per dag. Eller köra mer cardio.

Gasticon
2003-02-02, 11:28
Nu ska jag sticka och handla krubb, och vill ha så många tips som möjligt på vad jag ska köpa. För jag har noll koll på vad man kan käka vid deff. Jag tänkte att jag skulle dra ner på kolhydratorna och käka mer protein och fett, som många skriver om här.

så här mycket är redan klart (inte mycket jag vet):

Frukost:
1 port havregrynsgröt m. minimjölk och kanel + 2 hårdkokta ägg utan gula.

Mellan mål:
??? Proteindrink ???

Lunch:
???

*Styrketräning*

Middag:
köttbit, med???

Kvällsmat:
???Proteindrink???

hjälp mig, snälla! det är ju rena djunglen!:(

Diana
2003-02-02, 12:52
*kesella-den blåa burken skitgott me jättemkt protein och lite fett och kolisar
*rökt makrill-inplastad finns me vitlökskryddning, svartpeppar eller naturell
*makrill på burk i tomatsås
*tonfisk i vatten-äcklit som fan men nyttig
*kalkon
*kyckling
*skinka
*torsk
*LAX
*löksill-iförsej en del kolisar men skitgott
*räkor
*crabsticks
*fiskbullar?
*köttfärs-koka den så blir de magrare
*keso-spyvarning!
*kotletter-bort me fettranden
*rostbiff-har för mej att de e magert
finns säkert massa mer men domdär e mina favvisar iaf lycka till i matjungeln!:)

ivandrago
2003-02-02, 14:17
Frukost:
1 port havregrynsgröt m. minimjölk och kanel + 2 hårdkokta ägg utan gula.

Mellanmål:
Prottedrink eller magert kött + en frukt eller grönsak

Lunch:
Kyckling eller annat magert kött med liite ris eller en frukt

*Styrketräning*

Direkt efter styrka: proteindrink och ett par bananer

Middag:
stor köttbit, med en klick smaksatt smör

Kvällsmat (om det behövs):
något med enbart protein och kanske fett.