handdator

Visa fullständig version : Några frågor om kreatin


Steffe1988
2006-10-18, 08:59
Hejsan.. Jag tänkte bara fråga det står på min kreatin förpacking att man ska ta det i ca 4-10 veckor och sen ska man tydligen göra ett uppbehåll i minst 4 veckor måste man göra det? Har en till fråga också jag tycker inte att kreatinet har hjälp mig något ännu och jag har ätit en hel påse snart. Kan det bero på att jag dricker för lite vatten?

Är mycket tacksam för svar

Mvh Steffe

Ola Wallengren
2006-10-18, 09:46
Det finns en bra kreatintråd längst upp i detta forum.

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=33269

1. Du behöver inte göra uppehåll.
2. Det beror inte på vätskeintaget. Troligtvis tränar du inte tillräckligt hårt eller är inte tillräckligt erfaren för att märka skillnad. Kan också vara så att du är vad man kallar non-responder.

Steffe1988
2006-10-18, 10:24
Okej.. Sorry för att jag inte såg att det redan fanns en tråd.. Jag tror att jag tränar tillräckligt hårt.. Men kan ju vara så att jag inte bara ser skillnaden eller nåt..

Tack för ditt svar

//Steffe

Handcuff
2006-10-18, 10:52
Vad tror du att du ska se efter en påse kreatin? Tror knappast du kommer märka någon visuell oavsett om du snart ätit en eller tio påsar.

Davil
2006-10-18, 12:02
Vad tror du att du ska se efter en påse kreatin? Tror knappast du kommer märka någon visuell oavsett om du snart ätit en eller tio påsar.
Många går upp 1-3kg i vikt under kreatinkuren.

pragmatist
2006-10-18, 12:27
Jag skulle uppskatta att ungefär en tredjedel av alla som tar extra kreatin inte upplever någon effekt alls, vare sig styrke- eller viktökningsmässigt. Finns den är den i så fall så liten att den inte upplevs subjektivt.

Steffe1988
2006-10-18, 14:28
Okej.. Nej jag tror inte att man ska märka så stor skilland på en påse men trodde bara att man skulle öka i vikt eller något sånt det va därför jag frågade om man skulle dricka mycket med vatten för att öka i vikt när man äter kreatin..

Tack för alla svar

Ha det bra

barda
2006-10-18, 17:38
Många går upp 1-3kg i vikt under kreatinkuren.

vätska ja.

Jag skulle gärna se den medicinska studien som säger att ungefär en tredjedel av befolkningen är så kallade "non-responder".