handdator

Visa fullständig version : Aftonbladet gör Dingdingvärldartiklar igen


paddanboy
2006-10-18, 08:37
Oj! nu tvingas vi vänta i 1000 år enligt Aftonbladets kvasivetenskapliga källor för att se som bäst ut...

http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,910772,00.html

Har du tid?

paddanboy
2006-10-18, 08:38
http://img.aftonbladet.se/halsa/0610/18/supermanniska1.jpg

http://img.aftonbladet.se/halsa/0610/18/supermanniska2.jpg

Lasse Kongo
2006-10-18, 08:39
oo en bild på mig längst ner till vänster :hbang:

Laan
2006-10-18, 09:04
Det skulle vara väldigt intressant å veta vad curry killen grundar sina resultat på.. troligen hans egna lilla darwin variant verkar det som..

jag ser det iaf som orealistiskt..

blekfet2
2006-10-18, 09:35
oo en bild på mig längst ner till vänster :hbang:

då är jag sackosäcken som står brevid

Lasse Kongo
2006-10-18, 09:37
då är jag sackosäcken som står brevid

bitch-tits? =/

blekfet2
2006-10-18, 09:39
bitch-tits? =/

vad fan kallar du mig? ska jag jucka dig eller?...ähääh

nä, är fet hela jag :D

RassK
2006-10-18, 10:02
Har ni sett Aftonbladet-TV då?
:/

Rellos_87
2006-10-18, 10:07
Och allt det här grundar Curry på...?

Bengan
2006-10-18, 10:21
Och allt det här grundar Curry på...?
...sin fixering vid snoppar och bröst

SWETiger
2006-10-18, 12:00
...sin fixering vid snoppar och bröst
Så om 2000 år har vi hermafroditer som springer runt med vältränade kroppar, symmetriska ansikten, fyrkantiga käkpartier djupa röster, sidenlen hy (utan behåring), stora klara ögon, glänsande hårsvall, toppiga bröst och sist med definitivt inte minst en penis i elefantskala.

blekfet2
2006-10-18, 12:02
Så om 2000 år har vi hermafroditer som springer runt med vältränade kroppar, symmetriska ansikten, fyrkantiga käkpartier djupa röster, sidenlen hy (utan behåring), stora klara ögon, glänsande hårsvall, toppiga bröst och sist med definitivt inte minst en penis i elefantskala.



Låter som en härlig sexnovell :D ....Continue..


:D

Empe
2006-10-18, 12:10
Haha, vilken smörja. Och att alla skulle födas "lätt kaffefärgade" kaffe är ju nästan så jävla mörkt det kan bli.
http://www.brazza.biz/media/CoffeeBeans1.gif
Och det där om attvi skulle förlora all teknologi. Nej den där Oliver Curry skulle spärras in på ett psyk nånstans och så skulle man mata hajarna med den strimlade nyckeln till cellen.

Dumleman
2006-10-18, 12:11
Likt Leonardo Da Vinci är jag före min tid, han var 500 år före men jag äro 1000 år före min tid yes!

blekfet2
2006-10-18, 12:13
Likt Leonardo Da Vinci är jag före min tid, han var 500 år före men jag äro 1000 år före min tid yes!


sidenlen hy (utan behåring), toppiga bröst ?


:D

Fed up
2006-10-18, 12:16
Haha, vilken smörja. Och att alla skulle födas "lätt kaffefärgade" kaffe är ju nästan så jävla mörkt det kan bli.
http://www.brazza.biz/media/CoffeeBeans1.gif
Och det där om attvi skulle förlora all teknologi. Nej den där Oliver Curry skulle spärras in på ett psyk nånstans och så skulle man mata hajarna med den strimlade nyckeln till cellen.

Jag tror han är latte-skadad och tänker att kaffe=latte.

Kul att underklassen inte bara kommer vara fula utan även knäppa.

Även intressant att killarna i överklassen kommer vara vältränade utan att behöva träna, verkar behändigt.

:thumbup:

Mantus
2006-10-18, 12:21
Hans teorier har, för att använda en metafor, mer logiska hål än en schweizerost.

Tricklev
2006-10-18, 12:25
Minst sagt underhållande artikel.:)

Dissector
2006-10-18, 12:25
Och det där om attvi skulle förlora all teknologi. Nej den där Oliver Curry skulle spärras in på ett psyk nånstans och så skulle man mata hajarna med den strimlade nyckeln till cellen.

Han menade väl snarare på att användningen av all teknologi skulle göra att vissa naturliga egenskaper skulle tyna bort, och inte att teknologin skulle försvinna?

petersson
2006-10-18, 12:33
Och allt det här grundar Curry på...?

Han har kommit fram till det med hjälp av en slagruta.

Laan
2006-10-18, 12:52
det roligaste är väl nästan att han till hundra procent utgår från dagens ideal, när han snackar hårlöst.. hade velat veta hur hans teori hade sett ut på det ljuva 70-talet =)

Tricklev
2006-10-18, 12:53
det roligaste är väl nästan att han till hundra procent utgår från dagens ideal, när han snackar hårlöst.. hade velat veta hur hans teori hade sett ut på det ljuva 70-talet =)

+1

Snacka om seriös "forskning".

FreCKo
2006-10-18, 13:00
Jag tror han är latte-skadad och tänker att kaffe=latte.

Kul att underklassen inte bara kommer vara fula utan även knäppa.

Även intressant att killarna i överklassen kommer vara vältränade utan att behöva träna, verkar behändigt.

:thumbup:

Och att tjejerna kommer födas utan ett hårstrå på kroppen, låter som seriös forskning :thumbup:

grabben i skogen
2006-10-18, 13:13
Och att tjejerna kommer födas utan ett hårstrå på kroppen, låter som seriös forskning :thumbup:

låter najs. då slipper man hårstrån i munnen :em:

Gpajpen
2006-10-18, 13:14
HAHAHAHAHAH säg bara hur alla människors gener hinner ändras till att forma dom egenskaper som beskrivs, på 1000 år.

Daniel_S
2006-10-18, 14:13
Vi kommer blandas till samma färg, men alla andra fysiska egenskaper blir mer åtskilda. Hoppas underklassen får riktigt små doningar också, samt potensproblem och löss.

Vetenskap is the shit.

aliquis
2006-10-19, 00:48
Oh så intressant ;/

Jag tvivlar på att folk enbart väljer partner på grund av utseende och fysiska förutsättningar så jag tror inte att vi kommer få två olika klasser, jag är även tveksam till att hudfärgen skulle jämnas ut, vi bor ju i flera olika världsdelar och har olika hudfärg för att det har visat sig praktiskt som skydd mot solen, jag tror inte att det enbart påverkas av vilka som har sex med vilka utan även hur mycket vi far omkring, om alla rör sig över hela jorden så visst.

Vad säger att vi lever om 1000 år? Som ras, iaf i någon större utsträckning?

aliquis
2006-10-19, 00:51
HAHAHAHAHAH säg bara hur alla människors gener hinner ändras till att forma dom egenskaper som beskrivs, på 1000 år.Det också, även OM vi "avlade" på de med de bästa fysiska egenskaperna hur stor skillnad är det i vårt genetiska anlag totalt sett? Hur stor skillnad kan man lyckas göra på så pass få generationer? Men nu kommer det ju inte vara så att de med de absolut perfektaste kropparna bara skaffar avkomma med varandra så det skiter sig ju ändå...

Och vad gäller hårig hud på tjejer o dylikt så borde det väl snarare gå åt andra hållet, nuförtiden kan och påverkar man ju sådant där och utseendet överhuvudtaget på så många syntetiska sett att det naturliga kanske inte syns eller är det som bestämmer om någons gener förs vidare, så det kanske blir MER acceptabelt att vara "ful" istället? Eftersom man ändå kan fixa till det medicinskt? ;/

Kwon
2006-10-19, 00:54
Hahahah knäppa troll! Mkt nice


Posera sig lite
http://img.aftonbladet.se/halsa/0610/06/ben210.jpg

HajduMan
2006-10-19, 15:51
Nu har fat-people en anledning att proppa i sej choklad, för om 1000 år så får man gratis muskler ding ding ding ding ding :D

Metal_boy_
2006-10-19, 17:18
Det skulle vara väldigt intressant å veta vad curry killen grundar sina resultat på.. troligen hans egna lilla darwin variant verkar det som..

jag ser det iaf som orealistiskt..


Det gick väldigt fort för dig att bli skeptisk. Jag antar att du har utrett hela studien och kommit fram till det?

Tricklev
2006-10-19, 17:20
Det gick väldigt fort för dig att bli skeptisk. Jag antar att du har utrett hela studien och kommit fram till det?

Och hur mycket forskning har du gjort om spaggeti-guden?

Ja, det är en oerhört töntig "vetenskapsrapport", och du behöver inte kallas DR.Tricklev för att förstå det.

shadowfire
2006-10-19, 17:27
Jag fick mig ändå en tankeställare, för ATT vi kommer ha utvecklats och vara annorlunda om 1000 år betvivlar jag inte en sekund på. Särskilt längden verkar ju gå åt det hållet, om inget spektakulärt inträffar som förändrar evolutionen.

Att man är mer o mer ytlig o gör ytligare val av partners ser jag inte heller som ett helt irrelevant påstående, det som talar emot det är att något måste inträffa som förändrar den väg vi är på väg nu. Bara o titta på silikon, botox, skönhetsoperationer för tonåringar, string för barn - ytligheten o sexualiteten går allt lägre ner i åldrarna, inte bara i Sverige.

Behåringen skulle möjligen kunna stämma om medeltemperaturen stiger på jorden, ska väl vara om det på någotvis evolutionerar i mindre producerade hårsäckar, dock är 1000 år för kort period för något sådant.

Laan
2006-10-19, 18:15
Det gick väldigt fort för dig att bli skeptisk. Jag antar att du har utrett hela studien och kommit fram till det?

Den som inte ser på en sådan här studie med skepsis har nog större problem än mig vågar jag påstå.

Jag har ängnat all vaken tid sen jag läste artickeln av att granska studien. det var bland annat dessa efterforskningar jag baserade mitt andra inlägg i denna tråd på. Läs det och förundras.

mangs
2006-10-20, 08:11
Visst finns det mängder med hål i teorin och många saker som han är helt säker på är ju jävligt tveksamma under en så kort tid som 1000 år.

Dock har han en poäng i att i dagens och i framtida samhällen så har människor större valfrihet jämfört med vad vi haft historiskt sett. Vi reser jorden runt och i stora delar av världen väljer vi den partner vi vill skaffa barn med. Det är inte orimligt att en smart person eftersträvar att få en partner på ungefär samma nivå, eller att en skönhetsdrottning till sist väljer att stadga sig med Biff Bengtsson. Titta runt hur samhället redan har ändrats idag jämfört med för blott 100 år sedan.

Världen blir mindre och mindre och det är ju inte heller orimligt att det kommer bli en större utblandning av människans gener. Förr gifte man sig allt som oftast med en person från samma by eller kanske till och med sin kusin medan man idag har hela världen att välja på.

Herkulez
2006-10-20, 09:01
Och hur mycket forskning har du gjort om spaggeti-guden?

Ja, det är en oerhört töntig "vetenskapsrapport", och du behöver inte kallas DR.Tricklev för att förstå det.
haha dr tricklev, låter som nån gammal naziforskare som gjorde experiment på judiska barn i åldrarna 4-8år.

Nilsjohan
2006-10-20, 17:32
den som lever får se

Herkulez
2006-10-20, 18:10
Det gick väldigt fort för dig att bli skeptisk. Jag antar att du har utrett hela studien och kommit fram till det?
snacka om att du ser ut som en crossover mellan en 35årig zigenare och en elvisraggare på din nya avatar