handdator

Visa fullständig version : Semestra i Dubai?


Archos
2006-10-17, 21:39
Har funderingar på att åka till Dubai i höst/vinter. Någon som varit där? Hur är priserna? Hur bor man relativt billigt, osv?

Daniiiel
2006-10-17, 21:48
Har funderingar på att åka till Dubai i höst/vinter. Någon som varit där? Hur är priserna? Hur bor man relativt billigt, osv?

Sålänge jag inte har totalt järnsläpp så är Dubai det jätterika landet med massa olja? En kompis kompis är från Dubai och när han kom hit och besökte sverige så snackade jag en del med han. Det mest är tydligen dyrt som fan och det är bara stenrika personer som bor där i princip. Dessutom har dom det lyxigaste hotellet i världen.

Angel
2006-10-17, 21:49
såg du Kobra igår? handlade om dubai

Archos
2006-10-18, 16:42
Har kollat lite hotellpriser. Verkar som det ligger från en tusing natten och uppåt verkar inte finnas någon gräns! :)

Hörde lite om Dubai på radio igår där de sa att shopingen är som i vilken västerlänsk storstad som helst. Dessutom ska tydligen 15% av världens byggkranar finnas i Dubai!! Lyx verkar finnas i överflöd för den som har pengar. Frågan är om man kan äta, bo och hitta på kul aktiviteter för ett rimligt pris? Är väldigt nyfiken på att åka dit faktiskt. Det verkar vara en plats där det händer väldigt mycket just nu.

Ingen som varit där den här årstiden?

Missade Kobra i förrgår.

Zakath
2006-10-18, 16:55
Dubai är väldigt fascinerande, men jag skulle aldrig komma på tanken att åka dit. :D (lyx är inget för mig)

Archos
2006-10-18, 17:00
Normalt sett inte för mig heller men om man kan äta en riktigt fin middag en av kvällarna man är där på något lite lyxigare hotell så är det säkert en upplevelse i sig. Annars verkar man kunna dyka i havet eller ge sig ut i öknen på dromedarer exemplevis. Verkar vara en plats med extrema kontraster vilket lockar mig!

Goddaniel
2006-10-18, 17:04
Har vart i Dubai två gånger och älskar det. Att alla är stenrika och allt är svindyrt stämmer inte.

Hotell och så vet jag inte vad det kostar men det finns nog ett antal lite billigare alternativ, kanske inte så centralt men att ta taxi in till stan kostar väl 30-40 kr om de inte försöker lura dig bara för att du är turist.

Mat kan du hitta väldigt billigt om du letar lite. Måste verkligen rekommendera dig att äta Shiwarma, en slags kycklingkebab som kostar runt en 5a per rulle.

I Dubai kan man göra i stort sett vad som helst. Vad man än är intresserad av finner man massor att göra. Något som man borde göra är att gå på Wild Wadi, världens största (fortfarande?) vattenland där man lungt kan spendera en dag. Eller så kan man hyra ett par lagg och testa den nya inomhusskidbacken. Om man inte känner för det så kan man ligga på stranden och sola. Något annat som man bör testa när man är i Dubai är att åka på en ökentur med en jeep där de kör en ut till en by i öknen där man äter middag, röker lite vattenpipa och rider kamel.

Finns tusentals saker att göra i Dubai, är själv grymt sugen på att sticka dit någon gång igen.

Zakath
2006-10-18, 17:10
Har vart i Dubai två gånger och älskar det. Att alla är stenrika och allt är svindyrt stämmer inte.

Hotell och så vet jag inte vad det kostar men det finns nog ett antal lite billigare alternativ, kanske inte så centralt men att ta taxi in till stan kostar väl 30-40 kr om de inte försöker lura dig bara för att du är turist.

Mat kan du hitta väldigt billigt om du letar lite. Måste verkligen rekommendera dig att äta Shiwarma, en slags kycklingkebab som kostar runt en 5a per rulle.

I Dubai kan man göra i stort sett vad som helst. Vad man än är intresserad av finner man massor att göra. Något som man borde göra är att gå på Wild Wadi, världens största (fortfarande?) vattenland där man lungt kan spendera en dag. Eller så kan man hyra ett par lagg och testa den nya inomhusskidbacken. Om man inte känner för det så kan man ligga på stranden och sola. Något annat som man bör testa när man är i Dubai är att åka på en ökentur med en jeep där de kör en ut till en by i öknen där man äter middag, röker lite vattenpipa och rider kamel.

Finns tusentals saker att göra i Dubai, är själv grymt sugen på att sticka dit någon gång igen.

Ungefär hur mycket har det kostat för dig med en hel semester där och hur lång tid? Har du några intressanta minnen från dina resor i Dubai?

Tack :)

Diana
2006-10-18, 17:32
Dessutom har dom det lyxigaste hotellet i världen.
Var en dokumentär om det förrut, helt jävla sanslöst gorgeous! :bow: :D

Man skulle pimpa ut sej till nån rik oljesheik...

Goddaniel
2006-10-18, 17:45
Ungefär hur mycket har det kostat för dig med en hel semester där och hur lång tid? Har du några intressanta minnen från dina resor i Dubai?

Tack :)

Har lite tur som har en kompis vars pappa jobbar i Dubai så har ju haft gratis boende iaf, endast behövt fickpengar. Lyckades ändå göra av med en del men det var mest golfen som var dyr, det finns ju så många skitfina banor där som man bara måste spela på ;)

Jag har så många härliga minnen från Dubai så det är svårt att peka ut ett enskilt men jag måste nog säga ökenturen eller golfen som den golfnörd jag är :)

paddanboy
2006-10-18, 18:09
Några coola bilder, de investerar vilt i turism för framtiden...

http://guide.theemiratesnetwork.com/living/dubai/images/the_world/the_world_dubai.jpg

http://realestate.theemiratesnetwork.com/developments/dubai/images/palm_jebel_ali.jpg

http://300bucks.ca/userMedia/Image/links/cn-tower-petronas-sears.jpg

http://www.ak-realestate.com/images/burj_dubai.jpg

http://www.burjalarab.dubai-city.de/image066.jpg

egge
2006-10-18, 18:35
Aaaah, det hotellet som se ut som ett segel är så jävla snyggt...fan va nice o spela tennis längst upp:cool:

Angel
2006-10-18, 19:07
dubai är helt klart ett drömresemål

när diana pimpat till sig nån så ska ja hänga på henne, hon får va lockbetet och jag hennes hallick typ