handdator

Visa fullständig version : Seduced Träningsjournal


Seduced
2006-10-17, 20:45
BILDER KOMMER SNART!
Tjenare!

Tänkte att jag kunde lägga upp en liten dagbok på min träning och vad jag hopppas uppnå med både bilder och fakta. Har tänkt att börja från och med imon (Tisdag 18/10/2006)

Ålder: 17
Längd: 175cm
Vikt: 80-81kg
Aktivitet: Ingen alls innan faktiskt, har spelat för mycket i mitt liv och slappat :P
Sysselsättning: Studerande

Mitt mål är att minska den procentuella fettnivåan i min kropp samt öka den procentuella muskenivån som är väldigt låg just nu.

Kost

Före träning
Fullkornspasta + köttfärssås eller tonfisk + ägg
MASSA VATTEN ÄVEN OM DU INTE ÄR TÖRSTIG

Efter träning
2 bananer direkt efter träning
Och när du kommer hem käka massa hemma gjort mat!



Här är mitt tränings schema

Måndag: Bröst, Mage

Mage:

Sittups Liggande på lutande bänk MAX x 3reps
Benen uppe i luften för att träna nedre magmusklerna MAX * 3reps
Maskin som tränar sidorna av magen MAX * 3reps


Bröst:

Liggande bänkpress 10-12 x 3 reps
Lutande bänkpress 10-12 x 3 reps
Liggande hantelpress 10-12 x 3 reps



Tisdag:

Promenad 60-90min



Onsdag: Axlar, Rygg

Axlar:

Fri vikt i händerna, håller armarna spända och tar ner och upp med vikten 10 x 3 reps.
Hantellyft åt sidan 10-12 x 3 reps


Rygg:

Hyperextensions 15 x 3 reps
Chins 8 x 3 reps


Torsdag:

60min Promenad


Fredag: Armar, Ben

Biceps:

Bicepscurl 10-12 x 3 reps
Stångcurl 10-12 x 3 reps
Hammercurl 10-12 x 3 reps


Triceps:

Ha fri vikt bakom nacken med bägge händerna och dra upp 10-12 x 3reps
Pushdowns 10-12 x 3 reps
Dra rep över huvudet (svårt att förklara) 10 x 3 reps


Ben:

Squats med vikt på nacken 8-12 x 3
Lutande ben press 8-12 x 3
Liggande lårcurl :P 8-12 x 3
Benspark 8-12 x 3
Sittande vadpress 8-12 x 3


Lördag:
Vila

Söndag:

Joggning 4.2km

Sunesha
2006-10-17, 20:49
Ser bra ut och träna upp diciplinen också. Ett tuff schema med bara en vilodag. Jag hade nog kört lugnare i början. Men vi alla olika, jag hade nog inte orkat sådant schema. :)

Kör på dock. Tror ett sådant schema kommer ge resultat men passa dig för överträning.

Måste också självklart nämna att jag ingen expert på tung styrketräning.

Seduced
2006-10-17, 20:52
Ser bra ut och träna upp diciplinen också. Ett tuff schema med bara en vilodag. Jag hade nog kört lugnare i början. Men vi alla olika, jag hade nog inte orkat sådant schema. :)

Kör på dock. Tror ett sådant schema kommer ge resultat men passa dig för överträning.

Måste också självklart nämna att jag ingen expert på tung styrketräning.
Jo, jag ska försöka förbättra schemat lite mer utseende mässigt idag, Tycker inte det är för tungt själv, med tanke på att promenaden är mest för att bränna och hålla mig aktiv.

P.S Någon som vet varför jag inte kan edita min första post?

Sunesha
2006-10-17, 20:58
Testa och se, jag promenixar 4-6 timmar i veckan gjort så mer eller mindre alltid(ingen cyckel, bil o hatar buss). Man vänjer sig ganska snabbt vid promenader.

Tror det skitbra promenera och springa även om har som ambitioner att bygga mycket muskler. Hjärtat är nog den viktigaste muskeln jag kan komma på :)

När jag lägger upp schema brukar testköra de 4 veckor om jag sedan tycker jag får för mycket träning så juster jag det.

Dock tror jag på fredag kommer det nog ta dig över en timme att gå det passet. 33 set tar en del tid. Jag har iaf haft tumregeln innan jag styrketränade att det tog mig typ 1 timme för 24-26 set. Mer än en timme brukar döda mig helt :) Detta inkl uppvärming och stretching.

shadowfire
2006-10-17, 21:02
P.S Någon som vet varför jag inte kan edita min första post?
Du har 3 min på dig att göra det bara.
Lycka till med din träning! :thumbup: