handdator

Visa fullständig version : Ska du till NM?


mini
2006-10-17, 18:09
Så, vilka ska till Nordiska Mästerskapen i Karlstad i helgen?

Jag har ett par platser i bilen. (Tre om ni har slarvat med era militärpressar och chins.) Bilen går från norra Sthlm vid 6-tiden eller något tidigare på lördag, hem samma kväll. Klasserna och deltagarna hittar ni på www.skkf.org

babbett
2006-10-17, 19:08
Det vore kul, spec. om man får samåka med någon.




Vet inte om jag vågar lämna familjen ännu en dag på så kort tid pga. bodybuildning :em:

mini
2006-10-17, 19:10
Det vore kul, spec. om man får samåka med någon.




Vet inte om jag vågar lämna familjen ännu en dag på så kort tid pga. bodybuildning :em:
Fundera på saken, du är välkommen.

Cilia
2006-10-17, 19:10
hhmmmm jag är lite sugen.
Men jag kan ju inte direkt säga att 6 AM lockar *L*

mystic[-_-]
2006-10-17, 19:13
Ni åker alltså genom Örebro?

mini
2006-10-17, 19:15
']Ni åker alltså genom Örebro?
Eeeeehhh, jag vet inte, gör vi det?

mini
2006-10-17, 19:16
hhmmmm jag är lite sugen.
Men jag kan ju inte direkt säga att 6 AM lockar *L*
Du kan sova i bakluckan. Vi kan inte missa första klasserna eftersom damerna är direkt efter den en man starka rullstolsklassen.

z_bumbi
2006-10-17, 19:16
Eeeeehhh, jag vet inte, gör vi det?

Om ni inte är ute efter en extra rundtur så är det bästa vägen.

Klo
2006-10-17, 19:19
']Ni åker alltså genom Örebro?

Jag har funderingar på att åka. Vad hade du tänkt se förbedömning? final? båda?

babbett
2006-10-17, 19:27
Du kan sova i bakluckan. Vi kan inte missa första klasserna eftersom damerna är direkt efter den en man starka rullstolsklassen.

Ja det gör vi...ehh, du ;)

Sthlm-Enköping-Västerås-Köping-Örebro-Karlskoga-Kristinehamn-Karlstad.....typ :D

...så du kan plocka upp några på vägen!

mystic[-_-]
2006-10-17, 19:34
Jag har funderingar på att åka. Vad hade du tänkt se förbedömning? final? båda?

Final final final! Kanske ett pass innan, jag har armar :naughty:

Kaboffastar
2006-10-17, 19:39
Ja det gör vi...ehh, du ;)

Sthlm-Enköping-Västerås-Köping-Örebro-Karlskoga-Kristinehamn-Karlstad.....typ :D

...så du kan plocka upp några på vägen!

Njut när ni åker igenom mitt och Alfred Nobels Karlskoga ;).

Jorgen
2006-10-17, 19:45
Jodå, jag skall dit. Men jag kör redan på fredag morgon kl 09.

Klo
2006-10-17, 19:50
']Final final final! Kanske ett pass innan, jag har armar :naughty:

Ok its a date *kissass*

Armar brukar jag aldrig köra för sig... meeen kör för det då *flex*

*edit* har du biljett?

mystic[-_-]
2006-10-17, 19:51
Ok its a date *kissass*

Armar brukar jag aldrig köra för sig... meeen kör för det då *flex*

MEAT IT :hbang:

Vilka gym är vettiga i Karlstad? :D

EDIT: Nej har du? :D

Jorgen
2006-10-17, 19:55
']MEAT IT :hbang:

Vilka gym är vettiga i Karlstad? :D

EDIT: Nej har du? :D
Om inte Anna och Marcus har öppnat sitt så är det nog KAK.

mystic[-_-]
2006-10-17, 19:56
Om inte Anna och Marcus har öppnat sitt så är det nog KAK.

Det blir nog ett pass här hemma innan :cool: Kan finnas farligt folk i Karlstad *cry*

mini
2006-10-17, 20:03
Min bil passerar Örebro tidigt. Förbedömningarna är ett måste.

Kaboffastar
2006-10-17, 20:57
Min bil passerar Örebro tidigt. Förbedömningarna är ett måste.

Om ( om om om OBS om ) de av en händelse skulle finnas plats kvar i bilen när du ni åker förbi kga kan du ju slå en signal eller dyligt =)

mini
2006-10-17, 21:00
Jag vet faktiskt inte hur många av de som klottrat i tråden som faktiskt åker med tidigt. Vill man med måste man vara tydlig, jag förstår inte vinkar.
Bor inte du i Karlstad förresten Boff?
Edit: Såg, Karlskoga...

the_PL_man
2006-10-17, 21:15
Tränar förhoppningsvis vid 14.00 på fredag.
Någon som vill träffas IRL på KAK? Eller leka med våra kettleballs?

Mvh

the_PL_man / http://www.karlstadsak.se

Om inte Anna och Marcus har öppnat sitt så är det nog KAK.

mini
2006-10-17, 21:18
Kanske ska man ta med träningskläderna om det blir långt mellan förbedömning och final. KAK ser riktigt trevligt ut!

mystic[-_-]
2006-10-17, 21:20
Kanske ska man ta med träningskläderna om det blir långt mellan förbedömning och final. KAK ser riktigt trevligt ut!

Jag och Klo kommer köra armar på KAK mellan förbedömning och final häng på

the_PL_man
2006-10-17, 21:23
På lördag skall det vara öppet mellan 11-15.
dock så är vi alla styrkleyftare iväg på DM i Åmotfors.
Vilken dag kommer ni ner?

mvh

the_PL_man

mystic[-_-]
2006-10-17, 21:24
Vi kommer lördag

paddanboy
2006-10-17, 21:26
Kanske ska man ta med träningskläderna om det blir långt mellan förbedömning och final. KAK ser riktigt trevligt ut!

Det är trevligt på KAK!

... jag bor dock inte i KD längre, men jag har kvar medlemskap på KAK tills Januari!

// fd KAK elit :D

the_PL_man
2006-10-17, 21:32
Du känner väl till http://www.umeapower.com ?

mvh

the_PL_man

Det är trevligt på KAK!

... jag bor dock inte i KD längre, men jag har kvar medlemskap på KAK tills Januari!

// fd KAK elit :D

paddanboy
2006-10-17, 21:36
Du känner väl till http://www.umeapower.com ?

mvh

the_PL_man

Jojo, i Umeå är det nog rätt aktivt på tyngd/styrkelyft. Tyvärr saknar jag intresse i de sporterna för att bli aktiv här.

Det är vanlig baddybuildning som gäller, om man nu får kalla det så för mig än.

Cerberus
2006-10-17, 21:53
jag ska nog dit, om farsan bjuder mig :D

mini
2006-10-18, 07:39
']Jag och Klo kommer köra armar på KAK mellan förbedömning och final häng på
Absolut!

skaparn
2006-10-18, 08:36
Det har uppstått ett problem som riskerar att sätta käppar i hjulet för hela arrangemanget NM. Stämmer det verkligen att Max inte etablerat sig i Karlstad? Jag hittar inget på deras hemsida och ser framför mig en Lördag med svält som tema.

Kanske kan Karlstads lokalbefolkning i denna tråd tipsa om något alternativ?

mystic[-_-]
2006-10-18, 09:01
Det har uppstått ett problem som riskerar att sätta käppar i hjulet för hela arrangemanget NM. Stämmer det verkligen att Max inte etablerat sig i Karlstad? Jag hittar inget på deras hemsida och ser framför mig en Lördag med svält som tema.

Kanske kan Karlstads lokalbefolkning i denna tråd tipsa om något alternativ?

Hahaha :laugh:

the_PL_man
2006-10-18, 09:14
McD, BK och Sibylla finns om du skall ha hamburgare....

/the_PL_man

Det har uppstått ett problem som riskerar att sätta käppar i hjulet för hela arrangemanget NM. Stämmer det verkligen att Max inte etablerat sig i Karlstad? Jag hittar inget på deras hemsida och ser framför mig en Lördag med svält som tema.

Kanske kan Karlstads lokalbefolkning i denna tråd tipsa om något alternativ?

skaparn
2006-10-19, 10:28
McD, BK och Sibylla finns om du skall ha hamburgare....

/the_PL_man

McD gör jobbet. Jag kanske ska förtydliga att jag inte ville framstå som så macho som det framgick. Max råkar ha ett förträffligt grovt bröd så man kan vara lite nyttig medan man äter, och deras smältost går inte av för hackor den heller.
Men finns McD så funkar deras bröd också, bara inte lika bra. Vad finns det för andra alternativ då? Kebabställen? Subway? Säg att det finns ett Subway!

z_bumbi
2006-10-19, 11:15
Någon tunnelbana såg jag inte till i Karlstad. Ni är väl bilburna?

grabben i skogen
2006-10-19, 11:23
Nej jag ska definitivt inte på NM. Vet inte ens vad det är NM i för något.

mini
2006-10-19, 17:49
Så, färden ska nu planeras. Hur lång tid kan det ta att köra från Solna till Karlstad, stopp i Karlskoga, vilket enligt eniro är närapå 31 mil? Hastighet längs vägen? Hastighetskameror? Bästa kaffestoppet med pappmuggar?

z_bumbi
2006-10-19, 17:59
Så, färden ska nu planeras. Hur lång tid kan det ta att köra från Solna till Karlstad, stopp i Karlskoga, vilket enligt eniro är närapå 31 mil? Hastighet längs vägen? Hastighetskameror? Bästa kaffestoppet med pappmuggar?


Om du redan kollat på eniro så fick du tiden och sträckan.

Jag har sett att kameror finns någonstans på den här sidan men jag är inte säker om det täcker Sverige.
http://www.viamichelin.com/viamichelin/int/tpl/hme/MaHomePage.htm

Kaffe i pappmugg, varför ska du förstöra kaffet?

mini
2006-10-19, 18:02
Inte tider. Det beror ju på vilken hastighet man får/kan hålla.

Pappmugg är ju bara när termosen är tom.

z_bumbi
2006-10-19, 18:09
Inte tider. Det beror ju på vilken hastighet man får/kan hålla.

Jag hade för mig att eniro angav tider, jag måste använt någon annan tjänst när jag hittade tider.. Jag såg att de har fartkameror i alla fall.

Det är E20 och E18 så det är 90-110 stora delar av vägen.

Pappmugg är ju bara när termosen är tom.


Jag köper det skälet. :D

the_PL_man
2006-10-20, 06:09
Mkt fartkameror numer.
Räkna med 3-3.5h från Solna.

mvh

the_PL_man

Inte tider. Det beror ju på vilken hastighet man får/kan hålla.

Pappmugg är ju bara när termosen är tom.

Nina L
2006-10-20, 07:21
Jag sparar mig till Fitnessfestivalen.

mystic[-_-]
2006-10-20, 07:23
Jak ska hemta piljeter snart :whipped:

skaparn
2006-10-20, 07:50
Jag sparar mig till Fitnessfestivalen.

Nina "multifokus" Lätt?

Jay-Z
2006-10-20, 07:51
Jag sparar mig till Fitnessfestivalen.

Jag är också fortfarande bakis. :/

mini
2006-10-20, 08:43
Pussys.
Biljetter hämtade redan. Två termosar finnes. Livet känns skönt just nu. Kommer kännas mindre skönt när klockan ringer vid 04.45 imorgon.

Nina L
2006-10-20, 18:14
Nina "multifokus" Lätt?Jag förstår inte. :em:

mini
2006-10-21, 03:44
Jamen dåså. Dä bar'å åk!
Yeay!

Cilia
2006-10-21, 09:20
Jamen dåså. Dä bar'å åk!
Yeay!
hade gärna åkt med men hade aldrig klarat att gå upp så tidigt idag
behöver sova sova sova.
ha det så himla festligt.
Hälsa Anna panna

shadowfire
2006-10-21, 09:23
Jamen dåså. Dä bar'å åk!
Yeay!
Snacka om o vara uppe med tuppen, geez... hoppas ni får en trevlig tillställning. :thumbup:

Ironbabe
2006-10-21, 09:32
Pussys.
Biljetter hämtade redan. Två termosar finnes. Livet känns skönt just nu. Kommer kännas mindre skönt när klockan ringer vid 04.45 imorgon.
Då var jag oxå vaken :n00b Två små ögon plirade på mig i mörkret o sa *bloooouuuuurrrrrggggggaaaaggggggoooooddddaaaa*

Hoppas det blir en kanonhelg med bra tävlanden! Rapporter kommer väl kontinuerligt *rolleyes*

Piranha
2006-10-21, 09:32
Hoppas iaf på att Helen plockar hem -57

shadowfire
2006-10-21, 09:36
Då var jag oxå vaken :n00b Två små ögon plirade på mig i mörkret o sa *bloooouuuuurrrrrggggggaaaaggggggoooooddddaaaa*

Hoppas det blir en kanonhelg med bra tävlanden! Rapporter kommer väl kontinuerligt *rolleyes*
:laugh:

mystic[-_-]
2006-10-21, 18:41
Jag och Klo var där. Träffade Jorgen,mini,skaparn från kolo:thumbup: De sista två samt jag och Klo var iväg på KAK och tränade vilket vi fick göra gratis.

Tävlingen var bra och nästan alla var i bra form. Finländarna lät fulla hela tiden och en hade en Jägermeister-jacka bara för att representera kulturen.

PS. Vad är det med byggare och kedjerökning?

Cerberus
2006-10-21, 19:17
var riktigt kul på min första bodybuilding-tävling :D att kolla då ;)

Riktigt motiverande nu när man ska fortsätta deffen.


Jäklar va jobbiga finnarna var! Satt precis framför dom o blev döv typ, de var dock lite roliga ibland..

Cilia
2006-10-21, 22:14
']Jag och Klo var där. Träffade Jorgen,mini,skaparn från kolo:thumbup: De sista två samt jag och Klo var iväg på KAK och tränade vilket vi fick göra gratis.
BILDER!!!!!!!!!

skaparn
2006-10-21, 22:28
Finnarna var ju mycket roligare än en del danska beundrarinnor tycker jag.

mini
2006-10-21, 23:11
Bra kvalitet på tävlanden generellt (som det bör vara när startfältet ska representera de bästa i Norden), ett trevligt arrangemang som flöt på bra och engagerad publik gjorde dagens tävling till en dag det var värt att kliva upp tidigt för.
Bilder från tävlingen kommer förhoppningsvis på måndag, när kameraägaren kommer hem och tankar över bilderna.

babbett
2006-10-21, 23:12
Bra kvalitet på tävlanden generellt (som det bör vara när startfältet ska representera de bästa i Norden), ett trevligt arrangemang som flöt på bra och engagerad publik gjorde dagens tävling till en dag det var värt att kliva upp tidigt för.
Bilder från tävlingen kommer förhoppningsvis på måndag, när kameraägaren kommer hem och tankar över bilderna.

Var hittar man resultaten?

mini
2006-10-21, 23:15
Var hittar man resultaten?
www.skkf.org

babbett
2006-10-21, 23:17
www.skkf.org

Hejja Norge :thumbup:

the_PL_man
2006-10-22, 20:26
Hoppas ni gillade KAK....:)

mvh

the_PL_man

skaparn
2006-10-23, 06:14
Hoppas ni gillade KAK....:)

mvh

the_PL_man

Nu ska jag inte klaga eftersom det inte fanns någon som ville ta våra pengar och vi således fick träna gratis (tackar!), men det var lite störande att det gick ut två musikkällor samtidigt i högtalarna på våldsamt hög volym. Annars var det extremt hardcore.

the_PL_man
2006-10-23, 06:29
Tja, själv var jag på SL DM (fick t o m hoppa in & tävla, även om jag verkligen inte hade planerat det) så jag vet inte vem som varit där & dragit på volymen.
Antar att du menar att det var full volym både i värmningshallen & i gymmet, och med olika musik....
Brukar vara så....:)

/the_PL_man

Nu ska jag inte klaga eftersom det inte fanns någon som ville ta våra pengar och vi således fick träna gratis (tackar!), men det var lite störande att det gick ut två musikkällor samtidigt i högtalarna på våldsamt hög volym. Annars var det extremt hardcore.

skaparn
2006-10-23, 06:56
Tja, själv var jag på SL DM (fick t o m hoppa in & tävla, även om jag verkligen inte hade planerat det) så jag vet inte vem som varit där & dragit på volymen.
Antar att du menar att det var full volym både i värmningshallen & i gymmet, och med olika musik....
Brukar vara så....:)

/the_PL_man

Nej, jag menar faktiskt att det kom två olika låtar ur samma högtalare, och ingen verkade riktigt bry sig. Men det upphörde efter en kvart. Jag vill inte låta gnällig alls, så jag upprepar mitt tack för besöket.

the_PL_man
2006-10-23, 06:57
Bara bra att du påtalar vad som inte funkar, så att vi kan fixa det.

mvh

the_PL_man

Nej, jag menar faktiskt att det kom två olika låtar ur samma högtalare, och ingen verkade riktigt bry sig. Men det upphörde efter en kvart. Jag vill inte låta gnällig alls, så jag upprepar mitt tack för besöket.