handdator

Visa fullständig version : Vilka kosttilsskott ska jag välja?


Grisen
2006-10-17, 16:39
Jag har tänkt att köpa protein att förtära innan och eventuellt efter styrkepassen, vad ska jag välja, det klassiska vasslet eller är EsaPro ett likvärdigt eller kanske ett bättre alternativ?

Jag har även tänkt testa kreatin, vilket av de olika sorterna ska jag köpa, vilket är bäst och mest prisvärt?

Jag har redan "kolisar" i form av maltodextrin.

Grisen
2006-10-17, 21:09
Bump!

Jay-Z kom igen!

King Grub
2006-10-17, 21:19
Jag har tänkt att köpa protein att förtära innan och eventuellt efter styrkepassen, vad ska jag välja, det klassiska vasslet eller är EsaPro ett likvärdigt eller kanske ett bättre alternativ?

Före passet är fria essentiella aminosyror klart bättre än vassle.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=76208&highlight=vassle

Grisen
2006-10-17, 21:46
Före passet är fria essentiella aminosyror klart bättre än vassle.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=76208&highlight=vassle


Tack, då kör jag på det. Men vad är det för snack om att man måste ha tom mage när man häver i sig godbitarna? Är det ett måste för att det ska ge den tänkta värkan?

everete
2006-10-17, 22:27
Före passet är fria essentiella aminosyror klart bättre än vassle.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=76208&highlight=vassle


Är det så pass mycket bättre att det är värt det mycket höga priset?
Räcker det inte med bara vassle?

L-Sami
2006-10-17, 22:37
Är det så pass mycket bättre att det är värt det mycket höga priset?
Räcker det inte med bara vassle?

Om du är superseriös med träningen och samlar ihop dig alla tänkbara detaljer för ökad muskeltillväxt så kan EsaPro vara värt. EsaPro är inget mirakeltillskott ändå.

everete
2006-10-17, 22:39
Hmm.. Men liksom, NU tar jag vassle och dextro som tillskott. Skulle det göra stor skillnad i den här proteinsyntesen om jag åt en portion av EAA ihop med protten och dextron?

Jag kan förstå att om jag inte åt några tillskott alls, att det då skulle göra skillnad med EAA men hmm, jag är svårövertygad:D

aliquis
2006-10-17, 22:51
Satsa på vassle istället för esapro, slipper du klura på att svälta dig före intag och det smakar godare och sett till hela dagen kanske det är lika bra?

isato
2006-10-17, 23:20
men tom mage borde ju gälla vassle också eller har jag fel ?

aliquis
2006-10-18, 00:03
Hmm.. Men liksom, NU tar jag vassle och dextro som tillskott. Skulle det göra stor skillnad i den här proteinsyntesen om jag åt en portion av EAA ihop med protten och dextron?

Jag kan förstå att om jag inte åt några tillskott alls, att det då skulle göra skillnad med EAA men hmm, jag är svårövertygad:DDet blir ju inte dyrare eftersom du bara tar 6 gram, och inget vassleprotein vid de tillfällena (inte nödvändigtvis iaf.)

Däremot undrar jag vad effekten av det totalt sett minskade proteinintaget blir (om man nu inte tar tillskottet ändå..)

Likaså skulle man ju inte få den där peaken lika hårt om man har ätit närmare inpå, men likaså skulle inte mer mat nära inpå höja "basnivån" utan tillskott lite?