handdator

Visa fullständig version : när ska man ta whey-80 och gainer?


FreCKo
2006-10-17, 11:08
Så, titeln säger väl allt egentligen. Om man tar både whey-80 och gainer som tillskott, när är det "bäst" att ta dem på en träningsdag? Jag tänkte ta ungefär såhär:

Frukost: Whey-80
Före träning: Halva dosen gainer
Efter träning: Halva dosen gainer
Kvällsmål: Whey-80

Så dom dagar jag inte tränar kommer jag då inte ta gainer.

Ska jag ändra något? Finns det något bättre sätt att ta det på? Borde man ta gainer dom dagar man inte tränar också, eller räcker det med whey-80?

blekfet2
2006-10-17, 11:12
gainer tar du i samband med träningen.
Enbart vassle är som sagt ett kosttillskott, alltså ett komplement till din vanliga kost, så när samt hur ofta du tar en proteindrink avgör du själv med tanke på hur mycket protein du vill få i dig.

FreCKo
2006-10-17, 11:16
gainer tar du i samband med träningen.
Enbart vassle är som sagt ett kosttillskott, alltså ett komplement till din vanliga kost, så när samt hur ofta du tar en proteindrink avgör du själv med tanke på hur mycket protein du vill få i dig.

Ah, då förstår jag :D Gissar på att vassle är då whey-80 (eller snarare att whey-80 innehåller vassle)... Köpte en sån påse för att jag inte ville gå upp så mycket i vikt när jag tränade, men så upptäckte jag att musklerna inte ökade i storlek lika mycket *grr27* Så nu är det bara ut och köpa en påse gainer, men jag vill ju gärna få i mig vasslen och känna att det gör något, annars var ju det pengar i sjön...

King Grub
2006-10-17, 14:11
Gissar på att vassle är då whey-80 (eller snarare att whey-80 innehåller vassle)...

Whey är det engelska ordet för vassle. Ett av mjölkproteinerna.