handdator

Visa fullständig version : Kvinnoproblem


HjulaMedMig
2006-10-17, 00:21
Hej. För ungefär 1.5 månad sedan träffade jag en tjej på ett uteställe, vi började umgås lite smått och jag märkte att hon blev riktigt intresserad av mig. Hur som helst så sov jag där förra helgen, och ja det blev sex samt en massa mys dagen efter. Handhållning till tågstationen etc. Var dock inte tillsammans än.

Idag dimper det ner ett sms på min mobiltelefon där hon förklarar att hon saknar mig och tycker om mig jättemycket, blabla. Hon verkligen öser ur sig alla känslor för mig, så jag börjar ana att nånting inte står rätt till. Hur som helst så frågar jag vad som hänt, att jag märker att det är något med henne. Då säger hon "nånting har hänt ja..."

Minuten senare blir jag kontaktad av en polare på msn, där han förklarar att hon varit på en fest i helgen, rätt full, och strulat med en kille där som sedan sov hemma hos henne - dock hade dom inte gjort någonting, enligt honom. Jag frågar sedan ut tjejen och kommer fram till att det är sant, men hon lovar och svär att dom inte gjorde någonting mer och att han bara sov över där för att han inte hade någonstans att ta vägen - dom är tydligen kompisar.

Så jag frågar henne varför, om hon nu tycker om mig så mycket, strular runt med någon annan och får som svar att hon inte visste vad jag kände för henne och om det var något förhållande på G. Jag märker hur hon riktigt ångrar allt och verkligen vräker ur sig hur mycket hon gillar mig.

Vi är ju inte tillsammans, så jag ska egentligen skita i vem fan hon pysslar med, men både hon och jag vet ju att det var/är något på G. Men det känns ändå surt på något sätt, känns inte rätt alls.

Vad skulle ni gjort i en liknande situation?

MacLeod
2006-10-17, 00:24
Hej. För ungefär 1.5 månad sedan träffade jag en tjej på ett uteställe, vi började umgås lite smått och jag märkte att hon blev riktigt intresserad av mig. Hur som helst så sov jag där förra helgen, och ja det blev sex samt en massa mys dagen efter. Handhållning till tågstationen etc. Var dock inte tillsammans än.

Idag dimper det ner ett sms på min mobiltelefon där hon förklarar att hon saknar mig och tycker om mig jättemycket, blabla. Hon verkligen öser ur sig alla känslor för mig, så jag börjar ana att nånting inte står rätt till. Hur som helst så frågar jag vad som hänt, att jag märker att det är något med henne. Då säger hon "nånting har hänt ja..."

Minuten senare blir jag kontaktad av en polare på msn, där han förklarar att hon varit på en fest i helgen, rätt full, och strulat med en kille där som sedan sov hemma hos henne - dock hade dom inte gjort någonting, enligt honom. Jag frågar sedan ut tjejen och kommer fram till att det är sant, men hon lovar och svär att dom inte gjorde någonting mer och att han bara sov över där för att han inte hade någonstans att ta vägen - dom är tydligen kompisar.

Så jag frågar henne varför, om hon nu tycker om mig så mycket, strular runt med någon annan och får som svar att hon inte visste vad jag kände för henne och om det var något förhållande på G. Jag märker hur hon riktigt ångrar allt och verkligen vräker ur sig hur mycket hon gillar mig.

Vi är ju inte tillsammans, så jag ska egentligen skita i vem fan hon pysslar med, men både hon och jag vet ju att det var/är något på G. Men det känns ändå surt på något sätt, känns inte rätt alls.

Vad skulle ni gjort i en liknande situation?


I den åldern du är i, hade jag sett till att göra samma sak men nån annan. Annars kan du göra som vuxna, låtsas att du skiter i det och köra på iaf. Sen kan du ta upp det när ni firar midsommar, eller kanske då istället passa på att strula med hennes bästa polare.
Det finns så många varianter.

PowPow
2006-10-17, 00:26
Det beror väl på hur mycket du bryr dig om henne. Antingen dissar du henne och går vidare, eller så sväljer du stoltheten och ger henne en andra chans. Jag skulle göra det sistnämnda, för vem vet vad du annars kanske går miste om!

Mantus
2006-10-17, 00:36
Svårt läge, älskar du henne och du tror att hon älskar dig så fortsätt, tror du att hon skulle kunna göra om det när ni är ihop, så dumpa förhållandet. Man skall kunna lita till 100% på sin partner.

HjulaMedMig
2006-10-17, 00:37
Svårt läge, älskar du henne och du tror att hon älskar dig så fortsätt, tror du att hon skulle kunna göra om det när ni är ihop, så dumpa förhållandet. Man skall kunna lita till 100% på sin partner.

Nej jag älskar henne verkligen inte, jag har inte ens känt henne i 2 månader. Men nog har jag börjat få känslor för henne, och börjat bli småkär, helt klart.

PowPow
2006-10-17, 00:40
Nej jag älskar henne verkligen inte, jag har inte ens känt henne i 2 månader. Men nog har jag börjat få känslor för henne, och börjat bli småkär, helt klart.

Kasta inte bort det då! Det enda hon gjort är att mysa med en annan kille samtidigt som du datade henne. Ge henne en riktig chans, och njut av att vara kär! Det är ju inte varje dag man blir det!

hultman
2006-10-17, 00:40
Hard position. Det är verkligen en fråga du bara borde ställa dig själv.

Mantus
2006-10-17, 00:45
Nej jag älskar henne verkligen inte, jag har inte ens känt henne i 2 månader. Men nog har jag börjat få känslor för henne, och börjat bli småkär, helt klart.


Åh sorry, jag och min flickvän blev ihop väldigt snabbt, tänkte inte på att det vanligtvis tar längre tid att gå från okänd till älskling:)

prime^
2006-10-17, 00:57
jag hade gett henne en PROPP!
nej men allvarlig så hade jag kännt efter om hon vatt något jag vill satsa på(nej Kwon, inte på d sättet). Hade hon vatt d, så hade jag kört på och då har du 1 extra chans att göra bort dig på(förhoppningsvis) annars hade jag myst med henne när d passa mig själv, tills jag hittat non ny. Dock hade jag vatt ärlig mot henne om hon frågat om jag velat utveckla relationen och sagt nä :)

HjulaMedMig
2006-10-17, 01:21
Kasta inte bort det då! Det enda hon gjort är att mysa med en annan kille samtidigt som du datade henne. Ge henne en riktig chans, och njut av att vara kär! Det är ju inte varje dag man blir det!

Du har nog rätt, tack!

Mattias Hallberg
2006-10-17, 05:56
Du säger det ju själv...
Vi är ju inte tillsammans, så jag ska egentligen skita i vem fan hon pysslar med

HjulaMedMig
2006-10-21, 00:27
Haha. Oh well, jag gav henne en andra chans, vi bestämde att vi skulle träffas hos mig och se på film imorgon. Ikväll skickar jag iväg ett sms och frågar vad hon gör, får som svar att hon är på fest (med samma kille som hon strulade med förra helgen), jag testar henne och frågar vilken tid vi ska träffas imorgon, får som svar att hon ska ha en kompis som sover över där då så det går inte (bortförklaring). Jag frågar då

"men skulle inte vi ses?" vad tror ni hon svarar? jo "alltså, jag vet ingenting nu... vill ta det lugnt =/"

Herregud så jävla less jag blir, tammefan kan ni aldrig bestämma er? Jag vet inte hur många ggr jag varit med om liknande saker nu.

Jag svarade iskallt "haha, inte jag heller, ha det bra hej" går 5min, sedan får jag ett "är du arg på mig? snälla var inte det =/" .. totaldissar henne, går en timme, får ett nytt sms "men svara då =("

Alltså vafan är det med er tjejer? Jag får tammefan psykiska jävla problem snart.

michael
2006-10-21, 00:34
Spela det lugnt och coolt, säg att det är okej och att hon får se vem hon vill, sen ursäktar du dig för du ska på "dejt" och lägger på.

Dels kommer du må bra för du kommer känna att du fått henne smaka på sin egna medicin, sen kommer hon även tendera till ett mer risktagande beteende då du förändrat hennes upplevelsereferens till förlust(googla Tversky Kahneman 'framing effect').

michael
2006-10-21, 00:37
Haha. Oh well, jag gav henne en andra chans, vi bestämde att vi skulle träffas hos mig och se på film imorgon. Ikväll skickar jag iväg ett sms och frågar vad hon gör, får som svar att hon är på fest (med samma kille som hon strulade med förra helgen), jag testar henne och frågar vilken tid vi ska träffas imorgon, får som svar att hon ska ha en kompis som sover över där då så det går inte (bortförklaring). Jag frågar då

"men skulle inte vi ses?" vad tror ni hon svarar? jo "alltså, jag vet ingenting nu... vill ta det lugnt =/"

Herregud så jävla less jag blir, tammefan kan ni aldrig bestämma er? Jag vet inte hur många ggr jag varit med om liknande saker nu.

Jag svarade iskallt "haha, inte jag heller, ha det bra hej" går 5min, sedan får jag ett "är du arg på mig? snälla var inte det =/" .. totaldissar henne, går en timme, får ett nytt sms "men svara då =("

Alltså vafan är det med er tjejer? Jag får tammefan psykiska jävla problem snart.

Lugn, läs lite evolutionspsykologi. The adapted mind är en bra bok att börja med.

Allt hon gör är del av en urvalsprocess för att sålla ut olämpliga partners som visar beteenden som inte är lämpliga att föra vidare i nästa generation. Lite vetenskaplig och klinisk syn på sex och kärlek men så är det.

HjulaMedMig
2006-10-21, 00:42
Lugn, läs lite evolutionspsykologi. The adapted mind är en bra bok att börja med.

Allt hon gör är del av en urvalsprocess för att sålla ut olämpliga partners som visar beteenden som inte är lämpliga att föra vidare i nästa generation. Lite vetenskaplig och klinisk syn på sex och kärlek men så är det.

Jag förstår tror jag... vad föreslår du för att... få henne att "jaga" en igen? Jag är rätt less på henne numera, men jag ska fan få henne att känna samma smärta och obehagliga känsla av att inte veta vad fan som försigår.

michael
2006-10-21, 00:47
Jadu, skapa en triangel av åtrå. Om andra tjejer vill ha dig måste du ju va hot-stuff =)

PowPow
2006-10-21, 03:27
I detta läge hade hon nog halvt förbrukat sina chanser, om jag varit dig alltså. Men jag hade nog ändå gett henne en sista, väldigt uttalad, chans. Helt enkelt sagt som det var: Vill du ses eller ej? Vill du vara med mig? Det finns ju trots allt en chans att hon talar sanning gällande sin vän som ska hälsa på henne, och att hennes uttalande om att hon ville ta det lugnt inte direkt hade någon grund. Chansen må vara liten, men den finns.

Ärlighet och att vara rättpå kan inte misstolkas, och hon kan på inget sätt tycker att det är konstigt att du frågar. Jag menar, hon verkar ju vara ganska medveten om att hon satt dig i en obehaglig situation.

Så, om du har modet, så säg rakt ut (sms underlättar ett svagt självförtroende ;) ) att du vill veta - vill hon ha något av dig, eller ej?

Du har trots allt inte så mycket att förlora. Det värsta som kan hända är att hon dissar dig. Det bästa som kan hända är att hon inser att hennes beteende inte är godtagbart, och att hon bestämmer sig för att vara med dig. Det kan ju bli hur vackert som helst.

Allting är självklart förutsatt att du verkligen har fattat tycker för henne. har du inte gjort det, så fuck it :D

Nina L
2006-10-21, 07:28
Ni var ju faktiskt inte tillsammans, så några löften om trohet har inte utdelats. Vill hon ha dig och du ha henne så tycker jag inte att det här behöver bli någon big deal.

larre
2006-10-21, 08:45
Skit i den där bruden, gå vidare och leta nytt kött.

Den där bruden tycker jag verkar helt meningslös att offra tid på.

HjulaMedMig: Skit i henne och gå vidare annars kommer du sitta här om ett tag och skriva en "Jag är så ledsen(tjejproblem)" tråd. Fortsätt totaldissa henne, visa att du inte ens tänker offra 1minut på att skriva ett sms till henne.

shadowfire
2006-10-21, 09:11
Jag värderar mig själv så högt att om en tjej ens överväger tanken att strula med någon annan istället för att verkligen tråna efter mig - så är det fel tjej, ingen tänkbar partner. En tänkbar partner ska vara så galen i mig att hon inte ser någon annan.

En lyckad date i mina ögon är då det bara går någon dag efter man har setts där båda är som tokiga, där man knappt kan bärga sig innan man ses igen... och det har visat sig vara ett fungerande koncept.

Lizard
2006-10-21, 09:41
Jag lutar åt Shadows analys; att en fling har åttaganden sedan tidigare är ju inget att göra något åt. Det kan vara barn, halvt avvecklade relationer eller kurser i böngroddning. Men att hon inte styr över sitt intresse till att prioritera dig visar att - hon inte prioriterar dig. Genom att prioritera henne ger du henne självbekräftelse (obs! inte samma sak som självkänsla) och jag tror olyckligtvis att det är det hon är ute efter. Inte dig.

Om ovanstånde är korrekt analyserat har du valet att vara hennes vedträ i bekräftelsebrasan eller att inte vara det. Var det svar nog?

Lizard

shadowfire
2006-10-21, 09:53
Jag lutar åt Shadows analys; att en fling har åttaganden sedan tidigare är ju inget att göra något åt. Det kan vara barn, halvt avvecklade relationer eller kurser i böngroddning. Men att hon inte styr över sitt intresse till att prioritera dig visar att - hon inte prioriterar dig. Genom att prioritera henne ger du henne självbekräftelse (obs! inte samma sak som självkänsla) och jag tror olyckligtvis att det är det hon är ute efter. Inte dig.

Om ovanstånde är korrekt analyserat har du valet att vara hennes vedträ i bekräftelsebrasan eller att inte vara det. Var det svar nog?

Lizard
Kurser i böngroddning kan jag dock starkt ifrågasätta, det ser jag som ett hinder för en fortsatt relation. :D
Annars, korrekt tolkning av min analys och ett inlägg från dig som skulle kunna vara definitionen av "huvudet på spiken".

Tricklev
2006-10-21, 11:29
Ni var ju faktiskt inte tillsammans, så några löften om trohet har inte utdelats. Vill hon ha dig och du ha henne så tycker jag inte att det här behöver bli någon big deal.

+1

Dock så känns det ju lite torftigt att hon ställer in eran träff för den "nya" killen, hon verkar lite för velig.

Snafu
2006-10-21, 11:52
Delete telefonnummer direkt. Hon e en player.

sammy1
2006-10-21, 12:00
Skit i henne, gå vidare. jag hade gett henne 1 chans, men sabba hon den så hade jag rådissat henne och strunat i det. Strular det i början innan ni ens blitt ihop lär det inte vara problemfritt sen!

Zera
2006-10-21, 12:10
Dra över henne en sista gång, sen säger du att det är slut o drar :D

hatework
2006-10-21, 12:12
lyssna på larre! brudar är som mat! de blir bara skit av allt.. skämt å sido, älskar dom gör man ju!

mangemani
2006-10-21, 12:14
mm,tjejer brukar ösa på med "åh,jag älskar dej,du betyder allt för mej,saknar dej så" när dom har gjort något dumt för att sen lägga fram korten på bordet och säga vad dom gjort(iaf dom som har lite vett berättar iaf).

men iaf,till problemet...märker du inte själv att hon är en osäker fjortis?varför lägger du ner tid på en människa som till 99% kommer att såra dej i slutändan=/?

hitta någon som har båda fötterna på jorden och skippa alla dessa hjärndöda fjortisar...det är mitt råd.

flenders
2006-10-21, 12:39
Du har ju dolkat henne så jag hade gått vidare nu när hon håller på som hon gör.

Snake
2006-10-21, 12:42
http://lefieldelanation.free.fr/girls-stupid.jpg

michael
2006-10-21, 13:48
En liten notis om sexuella strategier

En kille har mer att vinna på om tjejen är trogen och han har tillgång till henne sexuellt under tider hon är mest fertil(ägglossning).

En tjej har mer att vinna på om killen är trogen i den bemärkelsen att han stannar kvar och delar ansvaret och investerar i tjejen men samtidigt även inte har problem med att få tjejer vid sidan om(inte nödvändigtvis att han gör det, bara att han är så åtråvärd att han skulle kunna få annat).

HjulaMedMig
2006-10-21, 17:13
Update. Fick nyss ett sms av henne, hon skriver "hej, du igår när du skrev 'inte jag heller' vad menade du då? att du också behöver tänka? hur är det med dig förresten? :)"

Vad fan ska jag svara på det? Michael help me!

mangemani
2006-10-21, 17:18
Update. Fick nyss ett sms av henne, hon skriver "hej, du igår när du skrev 'inte jag heller' vad menade du då? att du också behöver tänka? hur är det med dig förresten? :)"

Vad fan ska jag svara på det? Michael help me!


svara "vad är det du ska tänka på egentligen?är det så svårt med ett ja eller nej?"

Kay
2006-10-21, 17:24
Update. Fick nyss ett sms av henne, hon skriver "hej, du igår när du skrev 'inte jag heller' vad menade du då? att du också behöver tänka? hur är det med dig förresten? :)"

Vad fan ska jag svara på det? Michael help me!

Svara inte

HjulaMedMig
2006-10-21, 17:26
Svara inte

Det är nog det bästa ja.

Piranha
2006-10-21, 17:28
Varför inte bara fimpa projektet helt.

Brukar vara enklast så om man märker så fort det är strul.

Ryska_raketen
2006-10-21, 17:28
Skriv : ja vill nöta bäver alternativt undra vem Lill babs har sex med nu.

Hades
2006-10-21, 18:06
Det är nu du har övertaget och verkligen kan vända detta till något roligt. Du behöver inte bli ihop med henne, men du har verkligen en chans att se hur hon reagerar på vad du nu känner för att skicka i hennes riktning.
Hon är fortfarande intresserad, annars skulle hon aldrig hört av sig. Hon vill testa dig för att se om du verkligen är intresserad.

Play it cool. Svara att hon får göra som hon vill, och att hon kan höra av sig om hon vill umgås. Du har ändå bättre saker för dig än att vänta på att veliga tjejer ska bestämma sig.

Piranha
2006-10-21, 18:09
Det är nu du har övertaget och verkligen kan vända detta till något roligt. Du behöver inte bli ihop med henne, men du har verkligen en chans att se hur hon reagerar på vad du nu känner för att skicka i hennes riktning.
Hon är fortfarande intresserad, annars skulle hon aldrig hört av sig. Hon vill testa dig för att se om du verkligen är intresserad.

Play it cool. Svara att hon får göra som hon vill, och att hon kan höra av sig om hon vill umgås. Du har ändå bättre saker för dig än att vänta på att veliga tjejer ska bestämma sig.


Vaddå övertaget, testa, försöka få henne att göra saker.

Leka lekar gör man på dagis, om inte bruden kan säga skarpt vad hon tycker å tänker så gör det du.

Var en man.

HjulaMedMig
2006-10-21, 18:11
Det är nu du har övertaget och verkligen kan vända detta till något roligt. Du behöver inte bli ihop med henne, men du har verkligen en chans att se hur hon reagerar på vad du nu känner för att skicka i hennes riktning.
Hon är fortfarande intresserad, annars skulle hon aldrig hört av sig. Hon vill testa dig för att se om du verkligen är intresserad.

Play it cool. Svara att hon får göra som hon vill, och att hon kan höra av sig om hon vill umgås. Du har ändå bättre saker för dig än att vänta på att veliga tjejer ska bestämma sig.

Ja... jag kanske borde dissa henne ett litet tag först? Så hon kommer underfund med vad fan hon har gått miste om?

Vill fan inte bli tillsammans med en sån som henne, men jag villl... leka av mig lite, vill fan såra henne så mycket som hon sårat mig.

Yankeee
2006-10-21, 18:12
Ja... jag kanske borde dissa henne ett litet tag först? Så hon kommer underfund med vad fan hon har gått miste om?

Vill fan inte bli tillsammans med en sån som henne, men jag villl... leka av mig lite, vill fan såra henne så mycket som hon sårat mig.

Väx upp.

Hades
2006-10-21, 18:13
Vaddå övertaget, testa, försöka få henne att göra saker.

Leka lekar gör man på dagis, om inte bruden kan säga skarpt vad hon tycker å tänker så gör det du.

Var en man.
Jag tycker det är intressant med mänskligt beteende och brukar utnyttja givna tillfällen att studera det. Det är lärorikt, om inte annat. Man behöver inte vara taskig på något sätt.

Hades
2006-10-21, 18:14
Ja... jag kanske borde dissa henne ett litet tag först? Så hon kommer underfund med vad fan hon har gått miste om?

Vill fan inte bli tillsammans med en sån som henne, men jag villl... leka av mig lite, vill fan såra henne så mycket som hon sårat mig.
Äh, inte ska du såra henne, det är bara löjligt. Men att strunta i henne för att se hur hon reagerar är alltid intressant. Sen kan du ju välja om du vill gå vidare eller inte. Jag tycker inte att hon gjort så mycket fel egentligen. Hon beter sig som de flesta tjejer.

Yankeee
2006-10-21, 18:16
Hon beter sig som de flesta tjejer.

Det baserar du på? Din egna omfattande erfarenhet?

Hades
2006-10-21, 18:22
Det baserar du på? Din egna omfattande erfarenhet?
Varför måste du vara opposition varje gång någon skriver om det här ämnet? Och vad har min "egna omfattande erfarenhet" med saken att göra? Jag har aldrig påstått att jag haft många tjejer och jag förstår inte varför du för det på tal?

Tycker du själv att just den typen av beteende är ovanligt bland yngre tjejer? Antar att trådskaparen och tjejen i fråga inte är särskilt gamla.

Edit: "...som de flesta yngre tjejer", kanske var mer rätt.

HjulaMedMig
2006-10-21, 18:24
Väx upp.

Du först.

Scratch89
2006-10-21, 18:24
Jag har väldigt svårt för att tjejer man är intresserade av är på andra killar, oavsett om man är ihop eller inte. Det känns så... fel. Jag skulle nog skitit i det, faktiskt.

HjulaMedMig
2006-10-21, 18:24
Äh, inte ska du såra henne, det är bara löjligt. Men att strunta i henne för att se hur hon reagerar är alltid intressant. Sen kan du ju välja om du vill gå vidare eller inte. Jag tycker inte att hon gjort så mycket fel egentligen. Hon beter sig som de flesta tjejer.

Förstår. Hades du är grym på sånt här, läst mycket som du skrivit gällande detta ämne :D

Hades
2006-10-21, 18:28
Förstår. Hades du är grym på sånt här, läst mycket som du skrivit gällande detta ämne :D
Jag kan inte påstå att jag är grym på sånt här. Jag är teoretiker och det jag skriver är teorier och en del personliga spekulationer, vilket inte alla verkar förstå. Därmed inte sagt att det jag skriver saknar grund.

Yankeee
2006-10-21, 18:29
Varför måste du vara opposition varje gång någon skriver om det här ämnet? Och vad har min "egna omfattande erfarenhet" med saken att göra? Jag har aldrig påstått att jag haft många tjejer och jag förstår inte varför du för det på tal?

Tycker du själv att just den typen av beteende är ovanligt bland yngre tjejer? Antar att trådskaparen och tjejen i fråga inte är särskilt gamla.

Därför att jag är genuint intresserad. Jag har inte sagt att din erfarenhet har något med saken att göra. Jag frågade bara vad du baserade ditt uttlande på.

Vad spelar det för roll vad jag tycker? Varför skrev du inte att ditt uttalande endast gäller kvinnor i viss ålder? Kan man göra en vettig bedömmning av någons handlande enbart baserat på ålder?

HjulaMedMig
2006-10-21, 18:30
Yankeee lägg ner nu. Alltid samma sak med dig.

Yankeee
2006-10-21, 18:31
Du först.

Eftersom att du inte inser att du aldrig kommer att få ut något positivt av att såra någon i onödan känns den har diskussionen rätt onödig.

Yankeee
2006-10-21, 18:32
Yankeee lägg ner nu. Alltid samma sak med dig.

Vad är det för samma sak?

olle lindblad
2006-10-21, 18:32
Den tjejen skall du inte lägga någon energi på alls. Allra minst i hämndsyfte. Inte ens du själv kommer att må bra av det.

HjulaMedMig
2006-10-21, 18:38
Eftersom att du inte inser att du aldrig kommer att få ut något positivt av att såra någon i onödan känns den har diskussionen rätt onödig.

Jo yankeee, känslan av att inte vara i underläge, känslan av hämnd, det är för mig, i detta sammanhang, positivt.

Yankeee
2006-10-21, 18:39
Jo yankeee, känslan av att inte vara i underläge, känslan av hämnd, det är för mig, i detta sammanhang, positivt.

Vore det inte bättre att jobba med dig själv så att du kan finna njutning av saker som är positiva för dig själv och andra?

Hades
2006-10-21, 18:39
Därför att jag är genuint intresserad. Jag har inte sagt att din erfarenhet har något med saken att göra. Jag frågade bara vad du baserade ditt uttlande på.

Vad spelar det för roll vad jag tycker? Varför skrev du inte att ditt uttalande endast gäller kvinnor i viss ålder? Kan man göra en vettig bedömmning av någons handlande enbart baserat på ålder?
Du är så jävla tråkig att diskutera saker med. Det börjar alltid med att du ställer en fråga i stil med "vad baserar du det på?", sedan svarar jag "jag baserar det på att Chuck Norris sa det till mig, tycker du att påståendet är fel?" och då svarar du ALLTID "vad spelar det för roll vad jag tycker?". Varför ifrågasätter du alltid saker om du inte kan svara för vad du själv tycker och varför du tycker annorlunda?

Nu insinuerade du att jag baserade mitt uttalande på "min egna omfattande erfarenhet". Jag tycker att det är ett otroligt tråkigt och nedlåtande sätt att diskutera saker på. Måste jag alltid redovisa vad jag baserar mina uttalanden på? Jag har sett, hört, läst, och tänkt. Om du vill föra diskussion så kan du ju åtminstone förklara din egna syn på saken, och hur du skaffat dig den uppfattningen. Sen kan jag mycket väl tänka mig att förklara varför jag tycker som jag tycker, och hur jag kommit fram till mina slutsatser. Märker du inte att diskussionerna vi har alltid blir extremt enkelriktade?

HjulaMedMig
2006-10-21, 18:44
Vore det inte bättre att jobba med dig själv så att du kan finna njutning av saker som är positiva för dig själv och andra?

Som sagt, det är positivt för mig.

Yankeee
2006-10-21, 18:46
Du är så jävla tråkig att diskutera saker med. Det börjar alltid med att du ställer en fråga i stil med "vad baserar du det på?", sedan svarar jag "jag baserar det på att Chuck Norris sa det till mig, tycker du att påståendet är fel?" och då svarar du ALLTID "vad spelar det för roll vad jag tycker?". Varför ifrågasätter du alltid saker om du inte kan svara för vad du själv tycker och varför du tycker annorlunda?

Nu insinuerade du att jag baserade mitt uttalande på "min egna omfattande erfarenhet". Jag tycker att det är ett otroligt tråkigt och nedlåtande sätt att diskutera saker på. Måste jag alltid redovisa vad jag baserar mina uttalanden på? Jag har sett, hört, läst, och tänkt. Om du vill föra diskussion så kan du ju åtminstone förklara din egna syn på saken, och hur du skaffat dig den uppfattningen. Sen kan jag mycket väl tänka mig att förklara varför jag tycker som jag tycker, och hur jag kommit fram till mina slutsatser. Märker du inte att diskussionerna vi har alltid blir extremt enkelriktade?

Inte lätt när man bara får hörsägen som belägg för människors beteenden. Visa något konkret istället för att sitta och grina och hävda att du har rätt.

Vad menar du med att jag inte kan svara för vad jag tycker? Varför skulle jag inte kunna det? Är det verkligen nödvändigt att jag förklarar varför jag tycker som jag gör när mina inledande frågor inte besvaras? Vad ska jag svara på? Meningen med livet?

Jag förstår inte varför du intar en försvarsställning så snabbt. Blev du illa berörd? Det är väl inget problem att du skriver varför du tycker som du gör? Problemet är du tycker att jag ska förklara mig, men förklarar du själv varför du tycker som du gör? Hur ska jag kunna argumentera för något när du ifrågasätter hur jag ställer mina frågor istället för att ge ett svar som gör att vi kan spinna vidare?

Lite nyfiken dock, på varför du påstår att jag ALLTID svarar "vad spelar det för roll vad jag tycker?".

Hades
2006-10-21, 19:05
Inte lätt när man bara får hörsägen som belägg för människors beteenden. Visa något konkret istället för att sitta och grina och hävda att du har rätt.

Vad menar du med att jag inte kan svara för vad jag tycker? Varför skulle jag inte kunna det? Är det verkligen nödvändigt att jag förklarar varför jag tycker som jag gör när mina inledande frågor inte besvaras? Vad ska jag svara på? Meningen med livet?

Jag förstår inte varför du intar en försvarsställning så snabbt. Blev du illa berörd? Det är väl inget problem att du skriver varför du tycker du gör? Problemet är du tycker att jag ska förklara mig, men förklarar du själv varför du tycker som du gör? Hur ska jag kunna argumentera för något när du ifrågasätter hur jag ställer mina frågor istället för att ge ett svar som gör att vi kan spinna vidare?

Lite nyfiken dock, på varför du påstår att jag ALLTID svarar "vad spelar det för roll vad jag tycker?".
Vad är konkret? En undersökning gjord av insitutet för beteendevetenskap i Lund? Får man inte diskutera och bara använda sin egen uppfattning/erfarenhet som grund? Det är ett diskussionsforum, trots allt. Jag intar inte försvarsställning eftersom jag inte har något jag behöver försvara. Däremot är jag otroligt trött på att du aldrig tillför något själv utan bara ifrågasätter. Jag sitter inte och hävdar att jag har rätt och påstår inte att jag sitter på någon slags Sanning (tm), men hur ska jag kunna ändra uppfattning om något om du inte kan presentera en annan syn på saken?

Anledningen till att jag säger "ALLTID" är att jag har ställt samma fråga till dig flera gånger och du svarat samma sak varje gång. Dvs alltid (nej, jag tänker inte leta upp de trådarna).

Edit: Om du verkligen är genuint intresserad av ämnet så kan jag rekommendera David DeAngelo's DVD-serie. Han presenterar dessutom sina källor. Han är påläst, kunnig och duktig på att förklara.

Kay
2006-10-21, 19:09
Jo yankeee, känslan av att inte vara i underläge, känslan av hämnd, det är för mig, i detta sammanhang, positivt.

Men du är ju inte i underläge...Så länge du struntar i henne så är det hon som är i underläge ju. Skall du "hämnas" märker hon bara att du bryr dig och har tagit illa upp. Totalt "I don't giva a fuck" sårar mer.

Yankeee
2006-10-21, 19:26
Vad är konkret? En undersökning gjord av insitutet för beteendevetenskap i Lund? Får man inte diskutera och bara använda sin egen uppfattning/erfarenhet som grund? Det är ett diskussionsforum, trots allt. Jag intar inte försvarsställning eftersom jag inte har något jag behöver försvara. Däremot är jag otroligt trött på att du aldrig tillför något själv utan bara ifrågasätter. Jag sitter inte och hävdar att jag har rätt och påstår inte att jag sitter på någon slags Sanning (tm), men hur ska jag kunna ändra uppfattning om något om du inte kan presentera en annan syn på saken?

Anledningen till att jag säger "ALLTID" är att jag har ställt samma fråga till dig flera gånger och du svarat samma sak varje gång. Dvs alltid (nej, jag tänker inte leta upp de trådarna).

Klart man får diskutera med sin erfarenhet som grund. Varför skulle man inte få det?

Varför hänga upp sig på något om det inte berör en?

Vad exakt ska presentera min syn på? Ditt "Hon beter sig som de flesta tjejer." påstående?

Vad ska man börja med? Att du genom din erfarenhet drar en slutsats om ett köns beteende? Att du anser att man kan dra en vettig slutsats enbart genom personens ålder? Att denna historia som så många andra är baserad enbart på en persons uppfattning och syn på saken? Att du måste veta hurvida personen i fråga är trovärdig eller inte? Folk har en tendens att vinkla saker som återberättas så att det framstår som att de har "rätt".

Det är precis samma sak i detta fallet som i alla andra fall som har tagit upp på kolo. Det går i princip inte att säga jack shit om tjejen/erna (som det ofta är) helt enkelt för att informationen inte är tillräcklig och/eller trovärdig. Om du nu baserar dina åsikter på egna erfarenheter bör du vara mycket medveten om att många gör väldigt mycket för att framstå som att de är offret och den andra som är den som sårar.

Hades
2006-10-21, 19:43
Klart man får diskutera med sin erfarenhet som grund. Varför skulle man inte få det?

Varför hänga upp sig på något om det inte berör en?

Vad exakt ska presentera min syn på? Ditt "Hon beter sig som de flesta tjejer." påstående?

Vad ska man börja med? Att du genom din erfarenhet drar en slutsats om ett köns beteende? Att du anser att man kan dra en vettig slutsats enbart genom personens ålder? Att denna historia som så många andra är baserad enbart på en persons uppfattning och syn på saken? Att du måste veta hurvida personen i fråga är trovärdig eller inte? Folk har en tendens att vinkla saker som återberättas så att det framstår som att de har "rätt".

Det är precis samma sak i detta fallet som i alla andra fall som har tagit upp på kolo. Det går i princip inte att säga jack shit om tjejen/erna (som det ofta är) helt enkelt för att informationen inte är tillräcklig och/eller trovärdig. Om du nu baserar dina åsikter på egna erfarenheter bör du vara mycket medveten om att många gör väldigt mycket för att framstå som att de är offret och den andra som är den som sårar.
Du behöver inte överhuvudtaget diskutera mitt påstående, det var inte viktigt och det var inte på något sätt en bärande pelare i mitt inlägg. Diskutera sakfrågan istället. Man får diskutera utifrån den information som man har. Det blir ju inte mycket till diskussion om man måste ha alla fakta till hands om allting innan man sätter igång. Jag tycker att man kan säga en hel del om människor, utan att vet allt om dem. Jag tror inte att folk är så olika i grund och botten.

Yankeee
2006-10-21, 19:44
Vad är sakfrågan?

HjulaMedMig
2006-10-21, 21:30
Update igen, fick ett sms nyss. "Jag tänker på dig."

Detta börjar nästan bli kul.

Ryska_raketen
2006-10-21, 21:32
Kanske var det när hon sket, ja tänker på dig.

prime^
2006-10-21, 21:47
Kanske var det när hon sket, ja tänker på dig.
hahaha fan va elak du e :D

HjulaMedMig
2006-10-21, 21:59
Kanske var det när hon sket, ja tänker på dig.

Kan ha varit så ja :D

Gabbe
2006-10-21, 22:00
Update igen, fick ett sms nyss. "Jag tänker på dig."

Detta börjar nästan bli kul.


För det första har jag aldrig förståt meningen med hämd att såra någon lika mycket som den har sårat mig har aldrig gett mig något bara en masa ovänner vilket kan såren mer där efter. Sen tycker jag inte att du ska sitta och dissa henne för att må bättre om du verkligen tror att du kommer det. Tycker att du ska svara på smset och säga vad du tycker och att du ger henne en SISTA chans.

(hur jag hade reagerat)

Tänk på vad du kan missa!;)

Antosh
2006-10-21, 23:42
ta bort hennes nummer och glöm det hela, träffa nån annan tjej...finns gott om dom vettu :)

Metal_boy_
2006-10-21, 23:58
Haha, klart som fan dom bara myste :) Antingen fortsätter du, men då ska du inte klaga om det nått mer till henne. Eller så går du vidare.

Jense
2006-10-21, 23:58
skit i det och gå vidare med henne om du nu verkligen tycker om henne.händer det igen tar du fram ditt personligt valda järnrör och börjar lite lätt på hennes mor

shadowfire
2006-10-22, 00:02
Kanske var det när hon sket, ja tänker på dig.
:laugh:
så klockren

HjulaMedMig
2006-10-22, 00:29
NEXT!

"Jag vill att du hör av dig till mig! Jag har dig i tankarna hela tiden.. Vill bara att du ska veta det. Vill träffa dig snart, saknar dig! Puss"

Kanske dags att sluta dissa henne, tror jag ska skriva nåt så hon fattar att hon aldrig någonsin ska göra nåt liknande igen.

PowPow
2006-10-22, 00:30
NEXT!

"Jag vill att du hör av dig till mig! Jag har dig i tankarna hela tiden.. Vill bara att du ska veta det. Vill träffa dig snart, saknar dig! Puss"

Kanske dags att sluta dissa henne, tror jag ska skriva nåt så hon fattar att hon aldrig någonsin ska göra nåt liknande igen.

Fråga om hon tänkt färdigt nu då.

Jense
2006-10-22, 00:31
NEXT!

"Jag vill att du hör av dig till mig! Jag har dig i tankarna hela tiden.. Vill bara att du ska veta det. Vill träffa dig snart, saknar dig! Puss"

Kanske dags att sluta dissa henne, tror jag ska skriva nåt så hon fattar att hon aldrig någonsin ska göra nåt liknande igen.


ni va förfan inte tillsammans, och nu har hon fattat tycke för dig. stämde det första gången du träffade henne kommer det stämma igen och igen och igen. skicka ett sms till henne. säg att du är reserverad och lite besviken över hennes beteende men att du vill ge henne en chans till eller vad man ska säga, eftersom du gillar henne tillräckligt mycket för att skriva ut det på ett forum på internet där alla kan läsa.. ta tag i ditt skit innan hon skiter i dig

mangemani
2006-10-22, 00:32
Fråga om hon tänkt färdigt nu då.



....och vad det är hon egentligen har tänkt igenom.

PowPow
2006-10-22, 00:34
....och vad det är hon egentligen har tänkt igenom.

...och varför hon tänker på honom när hon sitter och skiter *screwy*

HjulaMedMig
2006-10-22, 00:40
ni va förfan inte tillsammans, och nu har hon fattat tycke för dig. stämde det första gången du träffade henne kommer det stämma igen och igen och igen. skicka ett sms till henne. säg att du är reserverad och lite besviken över hennes beteende men att du vill ge henne en chans till eller vad man ska säga, eftersom du gillar henne tillräckligt mycket för att skriva ut det på ett forum på internet där alla kan läsa.. ta tag i ditt skit innan hon skiter i dig

Men Jense. Vi dejtade i 1.5 månad, vi hade sex, vi mös, vi höll hand, helgen efter strular hon med en annan, dagen efter dimper det ner 300sms i min telefon där det står att hon ångrar sig nå enormt och att hon vill ha mig. Jag ger henne en chans, helgen som kommer skulle vi träffas å se film, vad svarar hon när jag frågar vilken tid? "Eh jag vill ta det lugnt nu" Samma kväll strular hon med samma kille igen, som även sover över hos henne. Vad händer dagen efter? Jo detta är dagen efter, och nu spammar hon mig igen, samma sak som förra jävla helgen.

Det är inte alltid så jävla lätt, jag känner ett hat samtidigt som jag är kär i henne, jag måste väl för fan få henne att förstå att sånt här beteende inte är OK, och inte ge henne nya chanser hela tiden, hur jävla lätt som helst.

shadowfire
2006-10-22, 00:41
hade hon velat ha dig på allvar så hade hon aldrig gjort som hon gjort.. hon vill bara få din bekräftelse.
Edit: det finns mer än EN brud där ute. Välj en som verkligen vill ha dig och som behandlar dig därefter ist. Varför nöja sig med skräpet när det finns guldkorn? It's your call.

PowPow
2006-10-22, 00:42
Be om mms-övertalning.
Glöm inte posta här för bedömning.

PowPow
2006-10-22, 00:44
hade hon velat ha dig på allvar så hade hon aldrig gjort som hon gjort.. hon vill bara få din bekräftelse.
Edit: det finns mer än EN brud där ute. Välj en som verkligen vill ha dig och som behandlar dig därefter ist. Varför nöja sig med skräpet när det finns guldkorn? It's your call.


Finns hur många brudar som helst, ja. Men det är ju inte som om man kan lalla ut och välja att bli kär i någon. Det är något som för dem flesta händer väldigt sällan.

Med det inte sagt att han ska ge henne fler chanser. Men dock. Du fick det att låta som om det fanns hur många tjejer som helst man kunde bli kär i.

prime^
2006-10-22, 00:45
Men Jense. Vi dejtade i 1.5 månad, vi hade sex, vi mös, vi höll hand, helgen efter strular hon med en annan, dagen efter dimper det ner 300sms i min telefon där det står att hon ångrar sig nå enormt och att hon vill ha mig. Jag ger henne en chans, helgen som kommer skulle vi träffas å se film, vad svarar hon när jag frågar vilken tid? "Eh jag vill ta det lugnt nu" Samma kväll strular hon med samma kille igen, som även sover över hos henne. Vad händer dagen efter? Jo detta är dagen efter, och nu spammar hon mig igen, samma sak som förra jävla helgen.

Det är inte alltid så jävla lätt, jag känner ett hat samtidigt som jag är kär i henne, jag måste väl för fan få henne att förstå att sånt här beteende inte är OK, och inte ge henne nya chanser hela tiden, hur jävla lätt som helst.
Förstår du inte att hon inte kommer ändra på sig? Har hon inte vatt trogen efter så lång tid kommer hon inte va trogen nu heller. Jag tycker det e uppenbart att människan inte e mogen för att binda sig.

För mig e d självklart att man inte rör non annan ifall man e intresserad av en person. Inte om man vill ha något speciellt med vederbörande.

Jag hade tagit henne med en nypa salt och playat tillbaka. Detta e en situation där jag går efter, öga för öga - tand för tand.

John M
2006-10-22, 01:07
HjulaMedMig: Jag tror att du är lite för velig och mesig, därför beter hon sig som hon gör.

Hitta en annan brud.

HjulaMedMig
2006-10-22, 01:09
HjulaMedMig: Jag tror att du är lite för velig och mesig, därför beter hon sig som hon gör.

Hitta en annan brud.

Det tror jag med...

adis
2006-10-22, 01:13
En sak som jag lärt mig.

Man ska förlåta... men inte glömma.

OCH om hon gjort så en gång.. så kommre hon göra så igen! ;)

michael
2006-10-22, 02:43
Låt henne grillas lite till..

Föreställ dig en kille med enormt självförtroende, vad skulle han göra? sen kliver du in i den rollen.

larre
2006-10-22, 11:01
Men Jense. Vi dejtade i 1.5 månad, vi hade sex, vi mös, vi höll hand, helgen efter strular hon med en annan, dagen efter dimper det ner 300sms i min telefon där det står att hon ångrar sig nå enormt och att hon vill ha mig. Jag ger henne en chans, helgen som kommer skulle vi träffas å se film, vad svarar hon när jag frågar vilken tid? "Eh jag vill ta det lugnt nu" Samma kväll strular hon med samma kille igen, som även sover över hos henne. Vad händer dagen efter? Jo detta är dagen efter, och nu spammar hon mig igen, samma sak som förra jävla helgen.

Det är inte alltid så jävla lätt, jag känner ett hat samtidigt som jag är kär i henne, jag måste väl för fan få henne att förstå att sånt här beteende inte är OK, och inte ge henne nya chanser hela tiden, hur jävla lätt som helst.
Men snälla rara!! Läs vad du skriver!! Du förstår väl att hon är INGET ATT HA!

Det enda du kommer få ut av henne är att du blir ledsen och känner dig otillräcklig när hon strular med andra killar.

Allvarligt talat skit i henne annars kommer du att "get beaten down by life".

Om hon nu tycker om dig så jävla mycket varför går hon då till den andra killen? Snälla bli inte en jävla toffel som hon kan sätta på när hon fryser om foten.

Skulle jag varit du skulle jag rådissat henne och hånglat upp någon brud rakt inför henne, gärna någon av hennes kompisar så hon fattar hur fan du känner dig. Skit i om det gör ont, det kommer att gå över. Du kommer att vara så glad att du gjorde rätt sen när du ser tillbaka på det.

shadowfire
2006-10-22, 11:25
Finns hur många brudar som helst, ja. Men det är ju inte som om man kan lalla ut och välja att bli kär i någon. Det är något som för dem flesta händer väldigt sällan.

Med det inte sagt att han ska ge henne fler chanser. Men dock. Du fick det att låta som om det fanns hur många tjejer som helst man kunde bli kär i.
Killen är ju ung fortfarande ffs.
Rent statistiskt borde han kunna datea en tjej/månad utan problem, bara o välja o vraka från krogen, skolan, vänners vänner, internet osv. Herregud, det är ju rena rama paradiset "out there", hittar han en äldre tjej nästa gång så kanske han faller ännu hårdare då han blir behandlad som han förtjänar istället. Det finns bättre - även om gräset inte alltid är grönare på andra sidan - men varför nöja sig med det näst bästa?

Men väljer man att leva livet som en tvåa så väljer man... *rolleyes*

shadowfire
2006-10-22, 11:27
Men snälla rara!! Läs vad du skriver!! Du förstår väl att hon är INGET ATT HA!

Det enda du kommer få ut av henne är att du blir ledsen och känner dig otillräcklig när hon strular med andra killar.

Allvarligt talat skit i henne annars kommer du att "get beaten down by life".

Om hon nu tycker om dig så jävla mycket varför går hon då till den andra killen? Snälla bli inte en jävla toffel som hon kan sätta på när hon fryser om foten.

Skulle jag varit du skulle jag rådissat henne och hånglat upp någon brud rakt inför henne, gärna någon av hennes kompisar så hon fattar hur fan du känner dig. Skit i om det gör ont, det kommer att gå över. Du kommer att vara så glad att du gjorde rätt sen när du ser tillbaka på det.
Jättebra att han sjunker till samma låga nivå själv, otroligt bra. Enormt moget dessutom. Herregud människa, skaffa lite självrespekt och stolthet, en vinnare beter sig inte som de små människorna.

larre
2006-10-22, 11:33
Jättebra att han sjunker till samma låga nivå själv, otroligt bra. Enormt moget dessutom. Herregud människa, skaffa lite självrespekt och stolthet, en vinnare beter sig inte som de små människorna.
Jag skulle göra så i alla fall och jag vet att det skulle kännas bättre då - att hon inte "vunnit" över dig utan du har visat henne att "du betyder inget för mig".

Varför ska han vara den där duktiga fina killen för? Jag har alltid varit det och det suger, även om det nu gett utdelning. Sen vet jag givetvis inte hur hjula är men så skulle jag ha gjort.

Cilia
2006-10-22, 11:33
Men Jense. Vi dejtade i 1.5 månad, vi hade sex, vi mös, vi höll hand, helgen efter strular hon med en annan, dagen efter dimper det ner 300sms i min telefon där det står att hon ångrar sig nå enormt och att hon vill ha mig. Jag ger henne en chans, helgen som kommer skulle vi träffas å se film, vad svarar hon när jag frågar vilken tid? "Eh jag vill ta det lugnt nu" Samma kväll strular hon med samma kille igen, som även sover över hos henne. Vad händer dagen efter? Jo detta är dagen efter, och nu spammar hon mig igen, samma sak som förra jävla helgen.

Det är inte alltid så jävla lätt, jag känner ett hat samtidigt som jag är kär i henne, jag måste väl för fan få henne att förstå att sånt här beteende inte är OK, och inte ge henne nya chanser hela tiden, hur jävla lätt som helst.
Hade hon bara gjort det första hade jag nog förlåtit och provat och sett hur vi hade kunnat fortsätta. Men den andra gången visar på att hon inte vet vad hon vill. Hon kan fortfarande vara en väldigt gullig och bra tjej men jag hade backat för det är för stor risk att bli sårad. Hon måste reda ut sitt inre kaos först.


Skulle jag varit du skulle jag rådissat henne och hånglat upp någon brud rakt inför henne, gärna någon av hennes kompisar så hon fattar hur fan du känner dig. Skit i om det gör ont, det kommer att gå över. Du kommer att vara så glad att du gjorde rätt sen när du ser tillbaka på det.
Jag håller med Shadow här. Verkligen ett dåligt förslag. Att göra saker bara för att skada är destruktivt och det kommer aldrig något positivt ur det destruktiva. Vad skulle han vinna på det, att hon mår dåligt? När mår man någonsin bra av att någon annan mår dåligt? Det är mycket bättre att lägga den energin på att försöka hela sig själv för han kan bara känna någon "glädje" av att såra så länge han själv är sårad och varför vill man fortsätta vara sårad?

Bättre att fortsätta vara en bra person som bryr sig om andra och hitta en tjej som han trivs med och som har samma värderingar som han själv.

Cilia
2006-10-22, 11:35
Jag skulle göra så i alla fall och jag vet att det skulle kännas bättre då - att hon inte "vunnit" över dig utan du har visat henne att "du betyder inget för mig".

Varför ska han vara den där duktiga fina killen för? Jag har alltid varit det och det suger, även om det nu gett utdelning. Sen vet jag givetvis inte hur hjula är men så skulle jag ha gjort.
Vilket jobbigt liv du kommer att få om du ser relationer som tävlingar. Och sen är det ju så att det där kommer bara att ge dig ngt så länge du bryr dig om henne. Den sekund du sluta bry dig kommer det inte ge dig någonting så ditt resonemang att "du betyder inget för mig" faller på eget grepp.

Han ska vara den duktiga fina killen för att det ger honom ett bättre liv.


edit:
jag tror inte den där tjejen mår så bra då beter man sig inte så. Varför vill han må lika dåligt som hon?

larre
2006-10-22, 11:36
Jag håller med Shadow här. Verkligen ett dåligt förslag. Att göra saker bara för att skada är destruktivt och det kommer aldrig något positivt ur det destruktiva. Vad skulle han vinna på det, att hon mår dåligt? När mår man någonsin bra av att någon annan mår dåligt? Det är mycket bättre att lägga den energin på att försöka hela sig själv för han kan bara känna någon "glädje" av att såra så länge han själv är sårad och varför vill man fortsätta vara sårad?

Bättre att fortsätta vara en bra person som bryr sig om andra och hitta en tjej som han trivs med och som har samma värderingar som han själv.
För att om man gör en såndär sak så flyttas illamående känslan till henne istället för dig, det är lite svårt att förklara. Om hon får mig att må dåligt ska fanimej inte hon gå runt och må bra och känna att hon har mig lindad runt lillfingret. Ni får gärna tycka att jag psyk men så känner jag :)

Cilia
2006-10-22, 11:38
För att om man gör en såndär sak så flyttas illamående känslan till henne istället för dig, det är lite svårt att förklara. Om hon får mig att må dåligt ska fanimej inte hon gå runt och må bra och känna att hon har mig lindad runt lillfingret. Ni får gärna tycka att jag psyk men så känner jag :)
Jag tror inte du är psyk bara ung och oerfaren.
Igen hon mår redan dåligt och det fixar hon bra själv.
Det andra ä att du inte kommer må bättre inte i det långa loppet. För du är tvungen att sälja en del av dig själv för att göra det.

Det bästa sättet är att bara lämna.
Är hon kär i dig kommer hon må sämst av det. Gör du samma sak som hon har du ju rättfärdigat det hon gör.


du kan inte flytta känslor från dig själv till andra.
dom kan också må dåligt men dina känslor består tills du har tagit itur med dom

larre
2006-10-22, 11:38
[QUOTE=Cilia]Vilket jobbigt liv du kommer att få om du ser relationer som tävlingar. QUOTE]
Jag ser inte en relation som en tävling men i det här fallet har han blivit sviken rejält av den här flickan. Fiö är mitt liv jättebra och jag har flickvän sedan snart ett år tillbaka. :cool:

shadowfire
2006-10-22, 11:48
Vilket jobbigt liv du kommer att få om du ser relationer som tävlingar.
Jag ser inte en relation som en tävling men i det här fallet har han blivit sviken rejält av den här flickan. Fiö är mitt liv jättebra och jag har flickvän sedan snart ett år tillbaka. :cool:
Skaffa lite självkänsla o stolthet då.
En vinnare lägger sig inte på samma nivå som småfolket, så är det bara. En vinnare lyfter på huvudet, håller hakan ovanför vattenytan och visar att man har kontroll över situationen - med vetskapen om att det är tjejen som har gått miste om något.

larre
2006-10-22, 11:53
Skaffa lite självkänsla o stolthet då.
En vinnare lägger sig inte på samma nivå som småfolket, så är det bara. En vinnare lyfter på huvudet, håller hakan ovanför vattenytan och visar att man har kontroll över situationen - med vetskapen om att det är tjejen som har gått miste om något.
Men hon har berövat honom på stoltheten. Hon har haft honom och (tror att) hon kan få honom vad hon än gör som det verkar. Hur framstår han då? Jo som en looser som man kan behandla hur som helst(toffel). Men nu tycker jag vi slutar våldta den här tråden med denna diskution. Du får gärna se dig som vinnnaren i den. Men jag kvarstår vid att så skulle jag ha gjort och det skulle fått mig att må bra.

Vidare förstår jag inte varför du/cilla gör påhopp efter påhopp på mig istället för att föra en vanlig argumenterande diskution.

Cilia
2006-10-22, 11:57
Men hon har berövat honom på stoltheten. Hon har haft honom och (tror att) hon kan få honom vad hon än gör som det verkar. Hur framstår han då? Jo som en looser som man kan behandla hur som helst(toffel). Men nu tycker jag vi slutar våldta den här tråden med denna diskution. Du får gärna se dig som vinnnaren i den. Men jag kvarstår vid att så skulle jag ha gjort och det skulle fått mig att må bra.

Vidare förstår jag inte varför du/cilla gör påhopp efter påhopp på mig istället för att föra en vanlig argumenterande diskution.
Vi hoppar inte på dig utan försöker bemöta dina argument.

Hon kan inte beröva honom stoltheten.
Han kan välja själv att behålla den. Dessutom återvinner man den inte genom att krossa någon annan.

shadowfire
2006-10-22, 11:58
Men hon har berövat honom på stoltheten. Hon har haft honom och (tror att) hon kan få honom vad hon än gör som det verkar. Hur framstår han då? Jo som en looser som man kan behandla hur som helst(toffel). Men nu tycker jag vi slutar våldta den här tråden med denna diskution. Du får gärna se dig som vinnnaren i den. Men jag kvarstår vid att så skulle jag ha gjort och det skulle fått mig att må bra.

Vidare förstår jag inte varför du/cilla gör påhopp efter påhopp på mig istället för att föra en vanlig argumenterande diskution.
Genom att hämnas så visar man ju att man är en loser, särskilt om det nu är så att tjejen redan mår dåligt och är förvirrad/har ett inre kaos. Om man nu svarar med hämnd och vill såra/trycka ner henne ännu djupare så blir man ett stort svin själv, det om något är ju att bli en förlorare. Så ser någon utomstående det och tänker "fyfan, den där snubben verkar vara en stor gris".

Jag hoppas inte du resonerar så varje gång som du och din flickvän bråkar bara. Att du ska "ge igen" och "visa henne hur det känns" för det kommer ingen av er att må bra av.

Det är inget påhopp, bemöter bara dina argument där du rekommenderar killen att hämnas och göra en annan människa illa för att må bättre själv. Prova själv, det är en skön känsla att bli provocerad och visa att man inte faller ner till samma låga nivå, utan håller huvudet kallt. Känslan av självkontroll och stolthet.

larre
2006-10-22, 12:02
-Hon kan inte beröva honom stoltheten.
Jo genom att få honom att toffla efter henne.
-Han kan välja själv att behålla den.
Om han bara viker sig har hon bedragit honom och han framstår som den utnyttjade.
-Dessutom återvinner man den inte genom att krossa någon annan.
Kanske inte återvinner helt men kanske ger igen med samma mynt. Har hon lurat och bedragit honom ska hon inte "komma undan med det".

Cilia
2006-10-22, 12:07
-Hon kan inte beröva honom stoltheten.
Jo genom att få honom att toffla efter henne.
-Han kan välja själv att behålla den.
Om han bara viker sig har hon bedragit honom och han framstår som den utnyttjade.
-Dessutom återvinner man den inte genom att krossa någon annan.
Kanske inte återvinner helt men kanske ger igen med samma mynt. Har hon lurat och bedragit honom ska hon inte "komma undan med det".
men det är han som bestämmer om han ska toffla eller inte. Hon gör det inte åt honom.

Men om han går så kan hon inte utnyttja honom

Men dom var ju inte tillsammans. Dom hade inte lovat varandra någonting. Dom hade bara olika syn på hur man beter sig i det stadiet dom var.

Den typen av hatkänslor och hämndkänslor du känner och som du tycker ska spelas ut är just sånna som skapar krig i världen. Om du istället inte låter dom primitiva känslorna ge uttryck i handling utan backar och andas lugnt och tänker efter så blir det ett mycket bättre resultat för alla inblandade inklusive dig själv

shadowfire
2006-10-22, 12:15
+1 på cillens inlägg.

Du vinner ingen som helst stolthet genom att bete dig som ett svin själv, du sänker dig själv bara till en lägre grad, en primitiv grad. Gå vidare istället, ignorera och se till o bli lycklig med någon annan är att bevara sin stolthet. Det är tjejens miss, det är hon som går miste om något - det är hennes "straff". Om man däremot beter sig som ett svin tillbaka så kan det lika gärna bli så att hon känner "fan vilken tur att det inte blev han och jag, han är ju ett svin".

Du är inte en toffel om du visar att du har självkontroll, stolthet och ignorerar små människor.

larre
2006-10-22, 12:19
men det är han som bestämmer om han ska toffla eller inte. Hon gör det inte åt honom.

Men om han går så kan hon inte utnyttja honom

Men dom var ju inte tillsammans. Dom hade inte lovat varandra någonting. Dom hade bara olika syn på hur man beter sig i det stadiet dom var.

Den typen av hatkänslor och hämndkänslor du känner och som du tycker ska spelas ut är just sånna som skapar krig i världen. Om du istället inte låter dom primitiva känslorna ge uttryck i handling utan backar och andas lugnt och tänker efter så blir det ett mycket bättre resultat för alla inblandade inklusive dig själv
Absolut är det han som avgör ifall han blir hennes toffel eller inte och jag tycker inte han ska ta tillbaka henne nu.

Visst dom hade olika syn på vilket förhållande dom hade men hon har uppenbarligen visat att hon inte är intresserad av att ha en relation då hon går till andra.

Krig startas inte pga känslor. Krig blir det när länder kan inte kommer överrens politiskt eller när det ena landet har något att vinna på kriget som inte går att vinna politiskt.

Cilia
2006-10-22, 12:24
Krig startas inte pga känslor. Krig blir det när länder kan inte kommer överrens politiskt eller när det ena landet har något att vinna på kriget som inte går att vinna politiskt.
Nu är det en helt annan diskussion
men om du tror att krig bara har eller fortfarande skapas på rena objektiva fakta där inga känslor är inblandade så tror du helt fel.

Underskatta inte känslornas makt

Diana
2006-10-22, 12:24
+1 på cillens inlägg.

Du vinner ingen som helst stolthet genom att bete dig som ett svin själv, du sänker dig själv bara till en lägre grad, en primitiv grad. Gå vidare istället, ignorera och se till o bli lycklig med någon annan är att bevara sin stolthet. Det är tjejens miss, det är hon som går miste om något - det är hennes "straff". Om man däremot beter sig som ett svin tillbaka så kan det lika gärna bli så att hon känner "fan vilken tur att det inte blev han och jag, han är ju ett svin".

Du är inte en toffel om du visar att du har självkontroll, stolthet och ignorerar små människor.
Mkt bra skrivet.

Du vinner helt enkelt inget på att fokusera energin på att såra. Det tar dej bara djupare ner i en negativ spiral av att ständigt vilja 'hämnas' folk som beter sej illa mot dej av ett eller annat skäl. Ingen kan gå igenom livet utan att bli sårad så lär dej istället att din stolthet och ditt värde inte vilar, eller någonsin kommer vila, i någon annans händer än dina egna. Du vinner så mkt mer på det synsättet.

PowPow
2006-10-22, 12:27
Killen är ju ung fortfarande ffs.
Rent statistiskt borde han kunna datea en tjej/månad utan problem, bara o välja o vraka från krogen, skolan, vänners vänner, internet osv. Herregud, det är ju rena rama paradiset "out there", hittar han en äldre tjej nästa gång så kanske han faller ännu hårdare då han blir behandlad som han förtjänar istället. Det finns bättre - även om gräset inte alltid är grönare på andra sidan - men varför nöja sig med det näst bästa?

Men väljer man att leva livet som en tvåa så väljer man... *rolleyes*


Absolut, klart han kan "data en tjej/månad utan problem, bara o välja o vraka från krogen, skolan, vänners vänner, internet osv." Men det betyder inte att han blir kär.

Och jag menade inte att han skulle nöja sig med det näst bästa, bara att man inte alltid kan välja vem man ska bli kär i (fast i en tråd som behandlade just det ämnet så påstod jag att man kunde det.. men konsekvens är inte viktigt på Internet :D )

Hur som haver så verkar hon vara en osäker tjej som inte vet vad fanken hon håller på med. Antingen får han väl "ge igen med samma medecin" eller strunta i henne. Det sistnämnda tar honom nog längst i livet, skulle jag tro. Men vad fanken vet jag :)

prime^
2006-10-22, 14:34
Dagens tips från läktaren:
Bara ignorera henne. Då e du inte ute efter att få henne o må dåligt, men vilket hon kommer göra ändå. Inget svider som så mkt när man märker att man försvunnit ut ur någons liv, speciellt non man bryr sig om.

Om man slänger iväg massa dumma kommentarer, sms o försöker få henne o må dåligt. Då märker hon antagligen att du bryr dig.

shadowfire
2006-10-22, 15:28
Absolut, klart han kan "data en tjej/månad utan problem, bara o välja o vraka från krogen, skolan, vänners vänner, internet osv." Men det betyder inte att han blir kär.

Och jag menade inte att han skulle nöja sig med det näst bästa, bara att man inte alltid kan välja vem man ska bli kär i (fast i en tråd som behandlade just det ämnet så påstod jag att man kunde det.. men konsekvens är inte viktigt på Internet :D )

Hur som haver så verkar hon vara en osäker tjej som inte vet vad fanken hon håller på med. Antingen får han väl "ge igen med samma medecin" eller strunta i henne. Det sistnämnda tar honom nog längst i livet, skulle jag tro. Men vad fanken vet jag :)
Ibland är du klok utan att du vet om det. ;)