handdator

Visa fullständig version : Jag har ätit 800 g hummous


MacLeod
2006-10-17, 00:14
Jag har ätit 800 g hummos på jävligt kort tid.
Gjorde den själv från scratch med en hel del vitlök.
Gott var det, men nu känner jag mig olustig.
Det är ju inte onyttigt, men har jag gjort något dumt? Kommer det straffa sig? Lös i magen? Göra ny batch imorgon?

backflash
2006-10-17, 00:15
göra ny batch imorgon?

:thumbup:

MacLeod
2006-10-17, 00:18
:thumbup:

Så får det bli, tror jag ska spicea upp den med lite färsk chili och pinjenötter.
Har jag tur reagerar jag som när jag åt två hela gula lökar. Låg och ojjade mig på sängen med en pilatesboll i magen,svettades,yrade och var nära att ringa en ambulans.

Krampus
2006-10-17, 00:29
Respect.

zanzi
2006-10-17, 00:29
Varför åt du två hela gula lökar, om jag får fråga? :)

Einar
2006-10-17, 00:30
Jag förstår dig. Hummos är otroligt gott! :eating:

MacLeod
2006-10-17, 00:47
Varför åt du två hela gula lökar, om jag får fråga? :)

Det var ett jävla misstag. Hade i två stycken i en wok. Tänkte mig inte för, o när jag sen kollade ned i pannan var löken borta!
Iof har jag hört om en "morfar" som fick för sig att rena magen med ett helt glas pressad lökjuice. Han var fan nära att dö.

aliquis
2006-10-17, 01:30
Det är ju skitgott, hade inte gjort på aslänge men gjorde för ca 2 veckor sedan, ätit på bröd nyligen, mumsigt.

laham
2006-10-17, 02:21
Jag har ätit 800 g hummos på jävligt kort tid.
Gjorde den själv från scratch med en hel del vitlök.
Gott var det, men nu känner jag mig olustig.
Det är ju inte onyttigt, men har jag gjort något dumt? Kommer det straffa sig? Lös i magen? Göra ny batch imorgon?
Grattis nu är du officiellt medlem i AHF(arabiska hummos förbundet) :D

Tabbe
2006-10-17, 03:00
Vi har for mycket araber/svarta som inte tillfor nagot till sverige for tillfallet..

Har inget imot araber/svarta om dom tillfor ngt men hatar dom som kommer och utnyttjar systemet..

Tabbe
2006-10-17, 03:09
Bara ngt jag kom att tanka pa nar jag sag arab forbundet.

btw sa ar hummous det basta som finns med gott pitabrod.

aliquis
2006-10-17, 03:42
Vi har for mycket araber/svarta som inte tillfor nagot till sverige for tillfallet..

Har inget imot araber/svarta om dom tillfor ngt men hatar dom som kommer och utnyttjar systemet..Det har ju jäkligt mycket med hummus att göra, mer än att de tillförde det ;)

Jag är född här, svensk och utnyttjar systemet ;)

Angel
2006-10-17, 04:45
jag åt en hel potatisgratäng själv igår kväll.....

Beecher
2006-10-17, 04:48
jag åt en hel potatisgratäng själv igår kväll.....

värst vad du är uppe tidigt, börjar jobbet snart eller? :Virro

Lantz
2006-10-17, 05:50
Det var ett jävla misstag. Hade i två stycken i en wok. Tänkte mig inte för, o när jag sen kollade ned i pannan var löken borta!
Iof har jag hört om en "morfar" som fick för sig att rena magen med ett helt glas pressad lökjuice. Han var fan nära att dö.

:laugh: Gud så underbart...sikken jävla idé igentligen. Fan, nu e det dags o gå o lägga mig...Monday Night Football, blir en lång dag idag:sleep:

Nina L
2006-10-17, 07:12
Vilket recept använde du? Jag vill också göra.

MacLeod
2006-10-17, 07:21
Vilket recept använde du? Jag vill också göra.

Använde mig att Bonniers kokbok, om du har den?

Cilia
2006-10-17, 07:24
Använde mig att Bonniers kokbok, om du har den?
hade du tahini i den?

Jag älskar hummous men vet inte om jag hade fått i mig 800 gr

Åt middag hos en kompis som fått en chilipasta från en indisk kompis (hans mamma hade gjort den). När dom smakade av den (under tillagning) konstaterade kompisen till mamman. Den där blir bra men du måste ha i 1 kg vitlök till. Men den var riktigt god men stark inget man åt helt rent.

MacLeod
2006-10-17, 07:45
hade du tahini i den?

Jag älskar hummous men vet inte om jag hade fått i mig 800 gr

Åt middag hos en kompis som fått en chilipasta från en indisk kompis (hans mamma hade gjort den). När dom smakade av den (under tillagning) konstaterade kompisen till mamman. Den där blir bra men du måste ha i 1 kg vitlök till. Men den var riktigt god men stark inget man åt helt rent.

Ja, hade tahini i den. Tror inte man kan göra hummous utan det?
På 800 gram hade jag 4 stora vitlökar,en halv citron,lite spiskummin,salt o kikärtor då.