handdator

Visa fullständig version : Röda ögon vid träning


Niclaaas
2006-10-16, 22:39
Hej bullen, jag har ett problem...

när jag tränar thaiboxning på klubben blir mina ögon knallröda, det är så att det ser lite sjukt ut. detta händer varje träning och endast när jag tränar på klubben. har aldrig hänt om jag tränar thaiboxning på gymmet, styrketräning, springer eller vad som helst. någon som har en aning om varför? är trött på att se ut som ett monster ;)

PowPow
2006-10-16, 22:46
Liniment i luften?
Varma lokaler som gör att du svettas mycket och får svetten i ögonen?
Röker på innan träningspass?

Edit: Är det du på bilden?

MacLeod
2006-10-16, 22:46
Hej bullen, jag har ett problem...

när jag tränar thaiboxning på klubben blir mina ögon knallröda, det är så att det ser lite sjukt ut. detta händer varje träning och endast när jag tränar på klubben. har aldrig hänt om jag tränar thaiboxning på gymmet, styrketräning, springer eller vad som helst. någon som har en aning om varför? är trött på att se ut som ett monster ;)

Låter som allergi. Mögel kanske?

Niclaaas
2006-10-16, 22:51
Liniment i luften?
Varma lokaler som gör att du svettas mycket och får svetten i ögonen?
Röker på innan träningspass?

Edit: Är det du på bilden?

1. ja, har tänkt på det. men jag svettas ju som en gris annars också när jag tränar och det är som sagt bara där det blir så. alla svettas ju mängder men det verkar bara vara jag som har problemet.

2. icke

3. ja, trött på att se ut såhär *cry*

Låter som allergi. Mögel kanske?

så kanske det kan vara. hur ska man kolla upp det då? man kan väl gå till vårdcentralen och ta ett allergitest men hur ska man veta om det finns något i lokalen man är allergisk mot?

EDIT: har aldrig haft några allergiska reaktioner förut förutom när jag var väldigt liten.

shadowfire
2006-10-16, 22:53
thailändska clear eyes ftw....

PowPow
2006-10-16, 22:53
Mkey.. MEn jag känner igen det lite faktiskt. Eller ja.. vet att det brukar sticka ganska mycket i ögonen när jag tränar thai och kick.. kanske för att man får andras svett i ögonen? Svett på handskar + dålig guard = äckelsvett i ögat.

Och angående liniment - kan man inte vara överkänslig mot det? För jag antar att det är många som använder det på din klubb?

Niclaaas
2006-10-16, 22:57
thailändska clear eyes ftw....

say what?

Mkey.. MEn jag känner igen det lite faktiskt. Eller ja.. vet att det brukar sticka ganska mycket i ögonen när jag tränar thai och kick.. kanske för att man får andras svett i ögonen? Svett på handskar + dålig guard = äckelsvett i ögat.

Och angående liniment - kan man inte vara överkänslig mot det? För jag antar att det är många som använder det på din klubb?

det skumma är att det jag känner inget alls, inga stickningar eller retningar eller något. har ingen aning om ifall man kan vara överkänslig mot liniment, värt att kolla upp. och som jag skrev innan, det kan ju mycket väl vara svetten men då är det konstigt att det inte händer när jag tränar någon annanstans tycker jag...

Niclaaas
2006-10-16, 23:07
när jag tränar thai och kick


förresten, antar att du tränar på perrys eftersom du skrev "thai och kick"?

jaja, jag byter ändå klubb om en månad pga flytt så då får man se om det blir bättre. men det skulle ändå vara skönt att veta varför det blir så.

PowPow
2006-10-16, 23:15
förresten, antar att du tränar på perrys eftersom du skrev "thai och kick"?

jaja, jag byter ändå klubb om en månad pga flytt så då får man se om det blir bättre. men det skulle ändå vara skönt att veta varför det blir så.

Just nu tränar jag inte alls. Har bara kört ett pass thai sedan jag kom till uppsala, och det var inte på perrys, utan på ett annat ställe som en korridorare drog med mig till. Kommer inte ihåg vad det hette.. delade iaf lokaler med boxare, om det säger dig något. Låg på den sidan av tågspåret som centrum inte ligger på, har jag för mig. Och där var det bara thai, men jag tränade både kick och thai när jag bodde i malmö.

Niclaaas
2006-10-16, 23:22
Just nu tränar jag inte alls. Har bara kört ett pass thai sedan jag kom till uppsala, och det var inte på perrys, utan på ett annat ställe som en korridorare drog med mig till. Kommer inte ihåg vad det hette.. delade iaf lokaler med boxare, om det säger dig något. Låg på den sidan av tågspåret som centrum inte ligger på, har jag för mig. Och där var det bara thai, men jag tränade både kick och thai när jag bodde i malmö.

ah, ok. du var nog på uppsala muay thai då. tänkte eftersom perrys heter "kick/thaiboxning"

PowPow
2006-10-16, 23:24
ah, ok. du var nog på uppsala muay thai då. tänkte eftersom perrys heter "kick/thaiboxning"

Tror mig faktiskt ha sett korridoraren som drog med mig i en t-shirt där det står just Uppsala Muay Thai, så det måste ju vara där.

kharon
2006-10-17, 15:18
Edit: Är det du på bilden?

ROFL! :laugh:

Sunesha
2006-10-17, 15:25
Jag minns när körde mycket sparring så fick jag röda ögon, pga att jag blinkar mycket mindre.

Man tittar ju speciellt sätt, dock inte säker om det ger dig röda ögon. Jag hade samma syndrom, sen kom jag på att under övningar på klubb så koncenterade jag mer än jag gjorde jag va hemma.

Jag tror iaf jag fick det så, just när man tog emot smällar ville man inte blinka, så man liksom spänner ögonen på nåt vis så man inte blinkar så mycke.

Men om du inte har ont, klias, osv. tro jag det är lugnt. Dock ingen expert inom området.

FreCKo
2006-10-17, 16:49
jag fick samma problem när jag bytte gym (typ), trodde att det berodde på gymmet men egentligen var det för att jag inte tränat på ett antal månader :D Började svettas som fan eftersom jag var otränad, och då kliade jag mig i ansiktet... Och fick massa röda utslag! Nu typ 3-4 månader efter har jag fortfarande en liten "fläck" på kinden typ vid ena polisongen som fortfarande är lite röd och kliar *cry*

Lellan
2006-10-17, 20:02
thailändska clear eyes ftw....

Vad är det?

Jag har bara fått rödöga när jag kört tung benpress, när det gäller dig skulle jag nog också tippa på någon form av allergi eller svett i ögonen.. Kliar det?

Empe
2006-10-17, 21:21
Tunga marklyft + riktigt tunga hantelrodd = måste blunda stenhårt eller börja grina för att det svider av all jävla svett.

Niclaaas
2006-10-17, 23:04
Vad är det?

Jag har bara fått rödöga när jag kört tung benpress, när det gäller dig skulle jag nog också tippa på någon form av allergi eller svett i ögonen.. Kliar det?

kliar inte alls. jag får väl dra med mig en handduk imorrn och se om det blir bättre ifall jag torkar av ansiktet så ofta jag kan.

MacLeod
2006-10-17, 23:43
Ytterligare tips är skitiga handskar om du sparras. Vissa snubbars handskar är inte dom renaste som suttit fast på ett par händer. Samma sak om du kör fötter i ansiktet kanske.

Niclaaas
2006-10-17, 23:53
Ytterligare tips är skitiga handskar om du sparras. Vissa snubbars handskar är inte dom renaste som suttit fast på ett par händer. Samma sak om du kör fötter i ansiktet kanske.

har nyss köpt nya handskar och det blev såhär med både de gamla och de nya. men tack ändå för tipset, keep ´em coming.

jag får be folk tvätta fötterna innan de sparkar mig i ansiktet :D

MacLeod
2006-10-18, 00:35
har nyss köpt nya handskar och det blev såhär med både de gamla och de nya. men tack ändå för tipset, keep ´em coming.

jag får be folk tvätta fötterna innan de sparkar mig i ansiktet :D

Har du köpt nya handskar till dina motståndare? Fint gjort.
Det är förbannat mkt bakterier i alla liknande lokaler och sporter. Sen så blir det värre med stor ansträngning.

PowPow
2006-10-18, 00:37
Har du köpt nya handskar till dina motståndare? Fint gjort.


Får man sin motståndares handskar i ögonen är man en dålig boxare :D

Niclaaas
2006-10-18, 08:33
Har du köpt nya handskar till dina motståndare? Fint gjort.
Det är förbannat mkt bakterier i alla liknande lokaler och sporter. Sen så blir det värre med stor ansträngning.

haha, trodde du menade mina handskar...