handdator

Visa fullständig version : Vad skulle du göra om du vann eller ärvde 5milj svenska rikstaler?


Metal_boy_
2006-10-16, 21:43
Och du var tvungen att göra av med 4milj inom ett halvår. Nå? :)

tossefar
2006-10-16, 21:47
milj....arder? oner?

ugglan
2006-10-16, 21:47
köpa en fet lya, cash

Kwon
2006-10-16, 21:47
Vad får jag använda riksdalerna på?

Materiella ting?

Snake
2006-10-16, 21:48
Vad får jag använda riksdalerna på?



Prostituerade och porr.

Stoltz
2006-10-16, 21:49
Köpa ett hus till min familj, betala för en operation till min pappas axlar samt ge honom gratis kiropraktik och massage för resten av hans liv.

Ge pengar till cancer och aidsforskning, till hjälpgrupper som jag hade förtroende för.

Metal_boy_
2006-10-16, 21:52
milj....arder? oner?

Miljoner.

dynamo
2006-10-16, 21:54
Köpa fräsch bostadsrätt nånstans mellan centrum och Stora Essingen, och utrusta den. Hyra in en personlig shopper som handlar en bunt passande kläder åt mig. Köpa ny dator och såna småsaker också. Vet inte om jag skulle idas skaffa bil, kanske.

ante
2006-10-16, 21:57
Köpa en schysst lägenhet med nollhyra.

Sebbe_H
2006-10-16, 21:58
Köpa en grym hoj, bil, egen lägenhet och delat med mig till nära och kära.

prime^
2006-10-16, 21:58
Köpa fräsch bostadsrätt nånstans mellan centrum och Stora Essingen, och utrusta den. Hyra in en personlig shopper som handlar en bunt passande kläder åt mig. Köpa ny dator och såna småsaker också. Vet inte om jag skulle idas skaffa bil, kanske.
Haha och du kommer upp i 4 miljoner på d eller?

nemd
2006-10-16, 21:59
Hade köpt mig ett helt eget gym, egen bostad och bil. Resten på banken, fonder och aktier.

Piranha
2006-10-16, 21:59
Jag skulle bli dryg(are).

Och plöja ner det mesta i en BR

blekfet2
2006-10-16, 22:00
köpa upp malmö för att sedan sälja ******** vidare till Estland.´:thumbup:

AlexGBG
2006-10-16, 22:02
köpa lgh/villa nånstans häromkring, köpa en jävligt tuff bil. och en stock snus efter skattehöjningen, sen är ju typ allt slut :(

Empe
2006-10-16, 22:03
Jag antar att haken är att man måste göra av med 4 mille annars får man inte behålla den där sista millen. Isåfall skulle jag ge bort 4 mille till brorsan, men vad dom (dom som anordnat spelet/leken) inte vet är att när jag fått behålla den där sista miljonen också så skulle brorsan ge tillbaka en å en halv miljon kronor. SEN skulle jag börja shoppa.

mangemani
2006-10-16, 22:11
köpt triss lotter för alltihop,vinner man några miljoner på lotterna så gör ju inte det nått,jag har ju då använt upp dom 5 miljonerna som jag måste spendera och säkert vunnit tillbaks dubbelt så mycket.

Empe
2006-10-16, 22:13
köpt triss lotter för alltihop,vinner man några miljoner på lotterna så gör ju inte det nått,jag har ju då använt upp dom 4 miljonerna som jag måste spendera och säkert vunnit tillbaks dubbelt så mycket.
Det där har jag seriöst övervägt ett par gånger. Ta ut kanske en 20 papp från banken och köpa trisslotter för bara för att se om det skulle löna sig.

Metal_boy_
2006-10-16, 22:13
köpt triss lotter för alltihop,vinner man några miljoner på lotterna så gör ju inte det nått,jag har ju då använt upp dom 5 miljonerna som jag måste spendera och säkert vunnit tillbaks dubbelt så mycket.


Det där lönar sig ju inte. Då skulle varenda rik kotte köpa upp trisslotterna :)

mangemani
2006-10-16, 22:24
Det där har jag seriöst övervägt ett par gånger. Ta ut kanske en 20 papp från banken och köpa trisslotter för bara för att se om det skulle löna sig.


tja,varför inte;)

parlamentet citat som jag finner lite roande(kanske inte passar in här,men men,shoot me)
"-vi måste ju se till att vanligt folk kan bli rika på vanligt arbete.
-hur då?
-ja just genom att betala ut lönen i triss lotter"

metalboy: äsh,försökte bara var lite fyndig,lyckades inte så bra;)

PowPow
2006-10-16, 22:34
Köpt upp norrland och skickat den på skroten. Hade varit så mycket bättre för Sverige.

Alternativt köpt snussatser till Metal_Boy

tossefar
2006-10-16, 23:29
Jag gillar hur de flesta har noll koll på hur mycket(lite?) 5 miljoner är. Folk pratar om att köpa bil, lägenhet, hus, malmö, norrland!? :thumbup:

Det räcker till en sjysst 2-3 rummare i centrala Stockholm.

En kille skulle köpa gym(!), bostad OCH bil. Var? Trollhättan? :cool:

PowPow
2006-10-16, 23:34
Jag gillar hur de flesta har noll koll på hur mycket(lite?) 5 miljoner är. Folk pratar om att köpa bil, lägenhet, hus, malmö, norrland!? :thumbup:

Det räcker till en sjysst 2-3 rummare i centrala Stockholm.

En kille skulle köpa gym(!), bostad OCH bil. Var? Trollhättan? :cool:

Fast bostad, bil och gym borde man väl klara?
Bil: 300 000, bostad 2milj. Då återstår typ 1,7 miljoner att investera i gymlokal. Borde väl räcka som startkapital?

Man behöver ju inte köpa värsta bilen och stans mest attraktiva lägenhet.

Muskelbyggaren
2006-10-16, 23:37
Först skulle jag köpa en Ford Mustang GT500 Shelby med en ordentlig uppsättning bakdäck. :cool: Skulle sedan bjuda en massa vänner på en resa jorden runt med två månaders vistelse i USA. Resten skulle jag bunkra upp med en massa kosttillsskot samt en massa prylar. Den resternade miljonen fick gå till reserv under resten av livet.

Niclaaas
2006-10-16, 23:37
Jag gillar hur de flesta har noll koll på hur mycket(lite?) 5 miljoner är. Folk pratar om att köpa bil, lägenhet, hus, malmö, norrland!? :thumbup:

Det räcker till en sjysst 2-3 rummare i centrala Stockholm.

En kille skulle köpa gym(!), bostad OCH bil. Var? Trollhättan? :cool:

du har nog ingen koll på hur billigt det är med lägenheter i övriga landet? mina föräldrar bor i leksand, köpte en 4:a mitt i centrum (centrum ha-ha) på 110kvm, hur fin som helst. uppe på taket på en byggnad där alla lägenheter går ut mot en stor gemensam gård och där det finns pool, bubbelpool, solarium m.m. vaktmästare som fixar alla samt parkering under markplan. kostade under en halv miljon. där räcker 4-5 miljoner långt.

kanske lite extremt exempel, men du är smart. du fattar vad jag menar. sålänge man inte köper lägenhet i någon av de större städerna är det helt andra priser.

tossefar
2006-10-16, 23:38
Fast bostad, bil och gym borde man väl klara?
Bil: 300 000, bostad 2milj. Då återstår typ 1,7 miljoner att investera i gymlokal. Borde väl räcka som startkapital?

Man behöver ju inte köpa värsta bilen och stans mest attraktiva lägenhet.

Det beror självklart på var man vill bo. 2 miljoner ger dig en etta i stockholm. En sjysst bil kostar mer än 300 000. Det får du inte ens BMW eller Mercas mellanmodeller för :)


edit: Men vem fan vill bo i Leksand? Är det en stad?

Niclaaas
2006-10-16, 23:40
edit: Men vem fan vill bo i Leksand? Är det en stad?

som sagt, du fattar vad jag menar :D

nej, jag tror inte det räknas som en stad med sina 5000 invånare ;)

PowPow
2006-10-16, 23:43
Det beror självklart på var man vill bo. 2 miljoner ger dig en etta i stockholm. En sjysst bil kostar mer än 300 000. Det får du inte ens BMW eller Mercas mellanmodeller för :)


edit: Men vem fan vill bo i Leksand? Är det en stad?

Det beror väl lite på hur man definierar "en schyst bil". Hade jag köpt bil så hade jag valt mellan en gammal häftig Chevy Van eller en mer praktisk Golf. Och de kostar ju betydligt mindre. Handlar ju om vad man prioriterar och så. Hade jag däremot haft ubermycket pengar hade jag köpt ballare bilar :)

Kostar verkligen en etta i sthlm 2 milj? Även om man inte vill bo på de allra attraktivaste ställena? Himla skillnad mot t.ex. Malmö, där får du en etta för halva det ungefär. Okej, kanske inte allra centralaste city iofs.. I Göteborg gäller väl samma, mig veterligen.

Haha.. Leksand är inte en stad, det är ett knäckebröd :smash:

alexsingh
2006-10-16, 23:46
...betala för en operation till min pappas axlar samt ge honom gratis kiropraktik och massage för resten av hans liv...


betalas inte sånt av staten i Sverige, eller har jag fattat det fel?

Niclaaas
2006-10-16, 23:48
Haha.. Leksand är inte en stad, det är ett knäckebröd :smash:

och det var ett hockeylag *cry*

PowPow
2006-10-16, 23:49
och det var ett hockeylag *cry*

Vad hände?
Spelar de dåligt? Lagt ner? Bytat namn? Förätit sig på knäckis?

Niclaaas
2006-10-16, 23:53
Vad hände?
Spelar de dåligt? Lagt ner? Bytat namn? Förätit sig på knäckis?

de föråt sig på knäckis, spelade dåligt och åkte ur elitserien. mycket skamligt.

PowPow
2006-10-16, 23:54
de föråt sig på knäckis, spelade dåligt och åkte ur elitserien. mycket skamligt.

Ah ok. Då får vi hoppas att de skaffar sig ett sundare förhållande till sitt knäckis och kommer åter nästa sässong!

Empe
2006-10-17, 00:04
Det beror självklart på var man vill bo. 2 miljoner ger dig en etta i stockholm. En sjysst bil kostar mer än 300 000. Det får du inte ens BMW eller Mercas mellanmodeller för :)


edit: Men vem fan vill bo i Leksand? Är det en stad?
Det finns INGA städer i Sverige, inte om man ska vara PK!

aliquis
2006-10-17, 00:05
Jag har inget stort behov av pengar, vettefan vad jag skulle lägga 4 miljarder på om jag inte behövde spendera dem, men ok:

Saker jag VILL HA:
Ny cykel
En mac (eller två? kan ju ha en bärbar med)
En projektor kanske
Massa nya möbler, färg o tapeter.

Sedan hade jag väl egentligen kunnat ge mor en slant så hon kunde fixa till saker i huset.

Och eftersom jag nu är tvungen att spendera dem så skulle jag väl köpa ett eget BO, dumt att hyra =P

aliquis
2006-10-17, 00:07
köpt triss lotter för alltihop,vinner man några miljoner på lotterna så gör ju inte det nått,jag har ju då använt upp dom 5 miljonerna som jag måste spendera och säkert vunnit tillbaks dubbelt så mycket.Sanningen är ju att du mer troligt skulle få tillbaka ca 2.4 miljoner.

aliquis
2006-10-17, 00:08
Det där har jag seriöst övervägt ett par gånger. Ta ut kanske en 20 papp från banken och köpa trisslotter för bara för att se om det skulle löna sig.Jag förstår mig inte på folk som köper lotter. Varför spela på något där man garanterat förlorar i det långa loppet? Aktier o dylikt är ju mycket bättre eftersom de åtminstone BORDE gå upp, eftersom alla företag vill gå med vinst. Bara en idiot köper lotter, visst kan det diskuteras om man är en idiot om man vinner, men jo, det är man, men en rik idiot :/

aliquis
2006-10-17, 00:11
Det beror självklart på var man vill bo. 2 miljoner ger dig en etta i stockholm. En sjysst bil kostar mer än 300 000. Det får du inte ens BMW eller Mercas mellanmodeller för :)


edit: Men vem fan vill bo i Leksand? Är det en stad?Samma sak där, bara en idiot köper bostad i Stockholm, må hända en rik idiot ;)

(Om det inte vore för att lägenheterna bara blir mer o mer värda och då är det ju inte särskilt idiotiskt sålänge som man säljer den senare, till någon som är en ännu större idiot! Inte konstigt att Stockholm är fullt med idioteR?! :D (det senare vet jag inte om det är sant, men om jag hade varit norrlänning hade jag säkert tyckt det..))

Yes
2006-10-17, 00:16
Jag hade köpt en liten lya, en vettig garageplats, ett par bilar(roliga äldre saker som inte kostar så mycket, kanske en M3;a och en Delta Integrale) och en ny dator. Det borde jag klara på 1 miljon. För resten köper jag konst eller annat som behåller/ökar i värde. Jag är inte så sugen på att spendera 4 miljoner på saker som senare kostar en jäkla massa pengar.

Whistler
2006-10-17, 00:29
Jag hade fixat personliga tränare för alla delmoment i MMA.
Fixat så att jag hela tiden hade bästa käket och tillskotten för respektive dags träning.

Hyrt in sparringpartners, läkare, sjukgymnaster, massöser etc som hela tiden kunde hjälpa mig att hålla lägsta skadenivå möjligt.

Sedan hade jag nog byggt mig en liten skjutbana där ingen såg, hörde eller visste om att jag som daglig avslappning sköt Ag90 (Barrett M82A1), Desert Eagle .50AE (givetvis med 6-10-14"-pipor, kikarsikte och gummigrepp från Houge) och kanske kastade lite handgranater när jag fick tråkigt.

Pengarna som blivit över hade gått till lite schyssta investeringar - aktier, fonder etc. Kanske finansiera små företag som jag tycker verkar lovande. Sen hade jag nog skaffat mig en skön bostadsrätt här i stan (jag älskar Jönköping) och där byggt en fet hemmabio (inte Fabio-fet, men likväl fet).

Eh, och så givetvis fixat till en ordentlig studio hemma, så jag kunde spela in musik professionellt när jag ville.

(Frågan är nog snarare vem man betalar för att få tre gånger längre liv, så att jag hinner genomföra alla mina hobbies och intressen?)

Mantus
2006-10-17, 00:30
Man kan inte ha ett suntförhållande till Leksandsknäcke! Har själv en låda Leksandsknäcke som jag mumsar på då och då under dagen. Men det är nyttigt, det har Grub sagt.

OT En fin bostadsrätt vid Fyrishov hade inte varit dumt, en fin Mercedes sedan blir det till att betala av studieskulderna, det som blir kvar skulle gå till tre fina resor till Asien, Los Angeles och Colombia.

TCOG
2006-10-17, 00:32
Köpt GH

n1tro
2006-10-17, 00:36
Köpt GH

:D

hade satt in skiten på kontot och levt vidare som jag gör idag är inte i behov av ngt speciellt just nu alltså. en lägenhet som jag skulle rusta upp och sälja vidare är dock ngt som jag skulle fundera på...

kspr
2006-10-17, 00:36
I'll tell you what I'd do, man: two chicks at the same time, man.

TCOG
2006-10-17, 00:42
Kostar verkligen en etta i sthlm 2 milj? Även om man inte vill bo på de allra attraktivaste ställena? Himla skillnad mot t.ex. Malmö, där får du en etta för halva det ungefär. Okej, kanske inte allra centralaste city iofs.. I Göteborg gäller väl samma, mig veterligen.

Haha.. Leksand är inte en stad, det är ett knäckebröd :smash:

GBG, en etta i centrum (avenyn) bor jag & ligger på ungerfär 1,5 mille.....ska sälja snart & det finns indikationer att priset trissas upp mer då det är väldigt attraktiva lägen......

egentligen helt outragous priser för bostader numera....

PowPow
2006-10-17, 00:53
GBG, en etta i centrum (avenyn) bor jag & ligger på ungerfär 1,5 mille.....ska sälja snart & det finns indikationer att priset trissas upp mer då det är väldigt attraktiva lägen......

egentligen helt outragous priser för bostader numera....

Okej.. Kanske är samma i Malmö, faktiskt. Det var ett tag sedan jag hade någon koll på bostadsmarknaden, och sånt ändras ju snabbt! Ganska galet egentligen - man undra ju när/om det ska vända!

prime^
2006-10-17, 01:00
Jag förstår mig inte på folk som köper lotter. Varför spela på något där man garanterat förlorar i det långa loppet? Aktier o dylikt är ju mycket bättre eftersom de åtminstone BORDE gå upp, eftersom alla företag vill gå med vinst. Bara en idiot köper lotter, visst kan det diskuteras om man är en idiot om man vinner, men jo, det är man, men en rik idiot :/
Hmm, min farmor köpte väldigt mkt lotter och hon vann väldigt mkt mer än va hon gjorde av med också.. va fan har jag inte fått hennes tur för? *grr27*

PowPow
2006-10-17, 01:03
Hmm, min farmor köpte väldigt mkt lotter och hon vann väldigt mkt mer än va hon gjorde av med också.. va fan har jag inte fått hennes tur för? *grr27*

med andra ord kallar ali din farmor för idiot!?
Jag hade satsat på honom.

prime^
2006-10-17, 01:05
med andra ord kallar ali din farmor för idiot!?
Jag hade satsat på honom.
Haha ja hon e en idiot, snål idiot :)

heltzonicka
2006-10-17, 01:30
Många får fem miljoner att låta som om att det vore grymt mycket pengar, det är mycket pengar men om man ska köpa gym, bostad, fet bil och leva livet så försvinner dom ganska snabbt.
Jag hade nog delat med mig 1,5 mille till resten av familjen och försökt placera pengarna på bästa sätt i form av "säkra kort" (om det nu finns sådana) i obligationer och liknande.
Sen när dom kulorna vuxit till sig så skulle jag köpa upp kolozzeum och och sparka alla moderatorer så jag blev enväldig härskare MOHAHAHA

"Vad gjorde du med din lyckovinst då?"
"Jag köpte upp ett kosttillskottbolag med tillhörande internetforum där jag bestämmer allt själv".

dared
2006-10-17, 03:11
Tilta bort det på högsta borden på internetpoker.

dynamo
2006-10-17, 05:51
Haha och du kommer upp i 4 miljoner på d eller?

Japp, lätt. Bostadsrätten skulle nog gå på 3-3½ mille, att utrusta den skulle kunna täcka upp resten med renovering/modernisering, möbler, elektronik, dator osv.. Men skulle lagt en del på kläder också.

z_bumbi
2006-10-17, 05:53
edit: Men vem fan vill bo i Leksand? Är det en stad?

Vem vill bo i en trång etta/tvåa i "Stockholm" när man får en villa plus pengar på banken för samma mängd pengar?

Herkulez
2006-10-17, 08:30
hade köpt knark för pengarna och sålt (nästan) allt sen. VINST FTW

Sunesha
2006-10-17, 09:12
Betala lägenhetslånet, csn. Sedan hade jag nog köpt nytt kök med montering och fixa upp mitt badrum. Fixa runt.

Hmmm jag vet inte vad jag skulle göra sedan, kanske resa lite. Då har jag typ 4 miljoner kvar. Jag behöver inte nåt mer.

Hade nog satt in resten på banken och tagit ut 10-15 i månaden och studerat precis vad jag känner för.

Jag har alla grejer jag vill ha just nu förutom en fin latte maskin och en chinstång och dipräcke.

Jag vet inte, satan va skall jag köpa för alla pengar. Bil e onödigt, större lägenhet känns löligt då jag är ensamstående. Studera och resa är nog de som e skoj.

petersson
2006-10-17, 09:17
Skulle försöka spara undan pengarna på nått fördelaktigt sätt. Sen skulle jag ta lite av pengarna istället för att ta studielånet. Om min bror inte ärvt samma summa skulle jag självklart ge hälften till honom.

FreCKo
2006-10-17, 09:33
En fräsch tvåa eller trea i Sundbyberg eller Solna (någonstans mellan 1.7 och 2.5 miljoner)
Möbler och renovering (och hemelektronik typ TV osv) (500K?)
En fin bil (Ford Mustang, runt en halv miljon om jag fattat allt rätt?)

Där är jag uppe i typ någonstans mellan 2.7 och 3.5 miljoner...

200 000kr på musikutrustning (blir väl en 2-3 basar, förstärkare med en backup, pedalbord, akustisk gitarr, en enkel hemstudio)

Resten spara alternativt slösa på en utlandsresa :D

Sunesha
2006-10-17, 09:38
Ah jag hade nog också handlat musikutrustning för 100 lock, några dyra syntar och 5.1 monitorer. Aldrig tyckt mig ha råda att mixa musik i 5.1

Gabber
2006-10-17, 09:43
En sån här hade jag köpt fast tyvärr så räcker inte pengarna.

http://www.putzmeister.de/gb/produkte/bpauto/typen/m6x.asp

FreCKo
2006-10-17, 10:11
En sån här hade jag köpt fast tyvärr så räcker inte pengarna.

http://www.putzmeister.de/gb/produkte/bpauto/typen/m6x.asp

Får man fråga varför? :D

Baan
2006-10-17, 10:45
Gjort liknande grej som Herkulez

Mer seriöst så försökt placera den större delen i något där pengarna kan växa, sen ge resten till forskning och bistånd...

Cilia
2006-10-17, 10:47
* Köpa en ny lägenhet med en stor altan/terass/balle
* betala av mina studielån. Köpa en ny bil kontant.
* Resa i ett par månader och bo bra (tyvärr blir väl den trånga sektorn här att få ledigt från arbetet).

typ så. Sen skulle jag ha så låga omkostnader så jag skulle ha bra med pengar varje månad fortsättningsvis med.

Gabber
2006-10-17, 10:48
Får man fråga varför? :D

får du väl, den skickas till Armenien där den drar in 1000$ i timmen för att hyra ut. Gör du det själv kan du typ ta dubbelt.

Och ja, det finns pengar och marknad för detta.

Dessa priser jag nämner är för en 24 meters pump och inte en av världens längsta. Har du en sån är du kungen i byggbranschen där och alla ringer dig.

FreCKo
2006-10-17, 11:25
får du väl, den skickas till Armenien där den drar in 1000$ i timmen för att hyra ut. Gör du det själv kan du typ ta dubbelt.

Och ja, det finns pengar och marknad för detta.

Dessa priser jag nämner är för en 24 meters pump och inte en av världens längsta. Har du en sån är du kungen i byggbranschen där och alla ringer dig.

Jävlar, hur mycket kostar den? :D Iofs, $2000 är ju typ 15 000Kr idag... Om man lyckas hyra ut den 8h/dag (om man nu hyr ut den på ett sånt sätt) så får man in 120 000Kr/dag! Fem dagars uthyrning blir 600 000 spänn, en vanlig jobbmånad (20 dagar?) blir 2.4 miljoner....

Ett år blir... 28.8 miljoner! :bow: fetaste investeringen någonsin, fan bättre än att köpa en polsk cigarrettfabrik!

aitamaa
2006-10-17, 11:26
får du väl, den skickas till Armenien där den drar in 1000$ i timmen för att hyra ut. Gör du det själv kan du typ ta dubbelt.

Och ja, det finns pengar och marknad för detta.

Dessa priser jag nämner är för en 24 meters pump och inte en av världens längsta. Har du en sån är du kungen i byggbranschen där och alla ringer dig.


Jag tar rygg på gabbers idé.

mangemani
2006-10-17, 11:33
Sanningen är ju att du mer troligt skulle få tillbaka ca 2.4 miljoner.


hur som helst,om man utgår från det tråden handlade om,så går man i vinst,hur mycket man än vrider och vänder på det.

Jense
2006-10-17, 11:34
en rymlig trea eller fyra, möjligen etagé om pengarna räcker.

MasterChief
2006-10-17, 11:40
En schysst liten kikare får det bli, OGS 32:a RC:
http://www.mistisoftware.com/astronomy/images/RC32_400.jpg

Gabber
2006-10-17, 11:45
Jävlar, hur mycket kostar den? :D Iofs, $2000 är ju typ 15 000Kr idag... Om man lyckas hyra ut den 8h/dag (om man nu hyr ut den på ett sånt sätt) så får man in 120 000Kr/dag! Fem dagars uthyrning blir 600 000 spänn, en vanlig jobbmånad (20 dagar?) blir 2.4 miljoner....

Ett år blir... 28.8 miljoner! :bow: fetaste investeringen någonsin, fan bättre än att köpa en polsk cigarrettfabrik!

Den kostar en hel del tyvärr och begagnade finns inte, finns men inget att investera i. Pratade med Volvo/Scania om de hade och de har ju lastbilen men kan skaffa pumpen osv helt ny men det skulle kosta flera miljoner då alltid ska beställas från grunden.

http://www.oslagbart.se/detalj.asp?ID=6870
den rishögen har funnit i över 1 år och ingen vill köpa, men även den där kan dra in så mycket pengar eftersom det är sådan brist på dem.

Ni ser ju vad den där rishögen kostar, då kan ni tänka er vad en av världens största och helt ny kan kosta.

Ett exempel som jag säkert tagit upp förut oxå är när flygplatsen såldes till en rik armenier från Argentina. Han hyrde två pumpar a 1000$ i timmen för att jobba på flygplatsen när det renoverades.

den ena stod still och var till för att agera backup till den första ifall den gick ner :)

pengar och galna armenier finns det gott om

hatework
2006-10-17, 14:05
Jag hadde köpt en hummer h2 fort som tusan och sedan gjort så att mina nära å kära har det bra. hade införskaffat mig en rolex och en lägenhet som inreds med en grovt stor ljudanläggning, en lyxsäng och en stor 50'' tv i sovrummet, sen bara massa roliga saker.

Thewind
2006-10-17, 15:17
Leva på mat jag tycker om. Dvs. kioskmat.

Yes
2006-10-17, 15:23
En schysst liten kikare får det bli, OGS 32:a RC:
[.IMG]http://www.mistisoftware.com/astronomy/images/RC32_400.jpg[/IMG]
Går det inte att få en större kikare än så för 4 miljoner? :D

(Jag kan inget om kikare så jag utgår ifrån att störst är bäst)

MasterChief
2006-10-17, 15:29
Går det inte att få en större kikare än så för 4 miljoner? :D

(Jag kan inget om kikare så jag utgår ifrån att störst är bäst)

Nepp, störst är inte bäst. Det går att få en sån stor för småpengar (typ 200.000) men kvaliten vettu... En Ferrari är ju inte större än en Mondeo för att ta en liknelse. :D

Teleskop finns i många kvalitéer och om någon är intresserad så kan vi ju starta en tråd om det. Detta ser jag dock inte som speciellt troligt, väldigt få i Sverige som gillar att titta på stjärnor. :(

mela
2006-10-17, 15:36
Fixa en lägenhet i Haga/Linnéstan :love: Inreda för den lilla summan som blir över

Yes
2006-10-17, 15:44
Nepp, störst är inte bäst. Det går att få en sån stor för småpengar (typ 200.000) men kvaliten vettu... En Ferrari är ju inte större än en Mondeo för att ta en liknelse. :D

Teleskop finns i många kvalitéer och om någon är intresserad så kan vi ju starta en tråd om det. Detta ser jag dock inte som speciellt troligt, väldigt få i Sverige som gillar att titta på stjärnor. :(
Okej, jag förstår vad du menar. Jag hade nog ändå kört på störst är bäst i det här fallet. Stjärntittandet väntar jag med tills det är dags att leta upp min egen planet att kolonisera(egen planet står alltså med listan över saker jag skall äga innan jag dör). :D

Diana
2006-10-18, 18:12
Fem mille :kinky: skulle nog rätt lätt utlandsresa upp skiten tror jag :D Hawaii, bjuda med kompisar, samt ge bort en blaffig del av summan till mina närmaste.

Köpa en ny mobil (och passa mej för att tappa den i toan)

En jefvla massa Paradisaskar...

Nån form av bil kanske?

Gpajpen
2006-10-18, 18:22
ett eget gym i ny fläsklägenhet centralt. dodge viper. protein :D otaliga krogrundor :D och åka utomlands.. fan finns hur mkt som helst å göra med pengar av den kalibern. tar nog slut fortare än fort :P

Baha
2006-10-18, 18:33
tror jag skulle försöka palcera dom väl så jag kunde slöjobba/glassa resten av livet

skulle gå till mitt nuvarande jobb o slappa o leva rövare tills jag fick sparken..sen en period med a-kassa..kanske plugga lite roliga saker etc, eventuellt kanske nåt halvtidsjobb då och då

strong-man
2006-10-18, 18:34
Bygga drömkåk och köpa en till merca inte skänka en krona till välgörenhet

Grisen
2006-10-18, 18:36
Köpa en lägenhet och kanske en motorbåt. I övrigt skulle jag inte förändra min livsstil speciellt mycket.

Edit. Jaha inom ett halvår var det; köpa en lägenhet och för resten köpa aktier.

egge
2006-10-18, 18:40
Köpa loss huset till morsan, skaffat lägenhet, ny dator, investerat i fonder + lyxvinter i alperna:cool:

HajduMan
2006-10-18, 19:35
nya träningshandskar

Diana
2006-10-18, 19:39
Fem miljoner låter nästan oändligt våd första åsynen... tills planerna sätter igång och man kommer på att det faktiskt inte räcker sååå långt :D

Cilia
2006-10-18, 21:27
tror jag skulle försöka palcera dom väl så jag kunde slöjobba/glassa resten av livet
Jag uppfattade det som att man inte fick investera pengarna utan var tvungen att spendera dom.

L-Sami
2006-10-18, 21:39
Först åka jorden runt två gånger= 500 000kr
Ta körkort och köpa en bra bil = 500 000kr
Köpa en lägenhet i Stockholms innerstad = 3 000 000kr
Köpa en liten sommarstuga och massa annat skoj för = 1 000 000kr

Cilia
2006-10-18, 21:47
Först åka jorden runt två gånger= 500 000kr

budgetresa?

L-Sami
2006-10-18, 21:49
budgetresa?

Är det för lite? ..

Cilia
2006-10-18, 22:02
Är det för lite? ..
nej, du kan ha en riktigt bra jordenruntresa eller 2 för dom pengarna. Beror på hur länge du tänker vara borta iofs. Men du kan lätt vara borta 1 år i taget x 2 för dom pengarna.

Jag skulle dock lätt kunna spendera dom på 1 månad om jag var tvungen. Jag kan lägga mig till med extremt dyra/exklusiva vanor

L-Sami
2006-10-18, 22:10
nej, du kan ha en riktigt bra jordenruntresa eller 2 för dom pengarna. Beror på hur länge du tänker vara borta iofs. Men du kan lätt vara borta 1 år i taget x 2 för dom pengarna.

Jag skulle dock lätt kunna spendera dom på 1 månad om jag var tvungen. Jag kan lägga mig till med extremt dyra/exklusiva vanor

Tänkte 1 månad i taget x 2. Besöka så många länder som möjligt

Cilia
2006-10-18, 22:15
Tänkte 1 månad i taget x 2. Besöka så många länder som möjligt
om du ändå har pengar satsa på att vara borta längre



som om det skulle bli verklighet?!!?!?!?! *L*

regus
2006-10-18, 22:20
Köpa en buss och åka till Berlin.

L-Sami
2006-10-18, 22:22
om du ändå har pengar satsa på att vara borta längre



som om det skulle bli verklighet?!!?!?!?! *L*


Så klart jag skulle vara borta längre då, då skulle nog inte 500 000 räcka till. Enbart en vecka i Las Vegas skulle gå på en halv miljon om inte mer :)

Cilia
2006-10-18, 22:23
Så klart jag skulle vara borta längre då, då skulle nog inte 500 000 räcka till. Enbart en vecka i Las Vegas skulle gå på en halv miljon om inte mer :)
nu tänker du som en förlorare!!!! *L*

L-Sami
2006-10-18, 22:28
nu tänker du som en förlorare!!!! *L*

Lyxprostituerade (Lagligt i Nevada), Hotell, Strippklubbar, Casinon osv jag tror jag skulle nog känna mig en som vinnare där :)

Tolkia
2006-10-18, 22:28
Ny lägenhet (dock inte allför stor om jag skall ha råd att betala hyran när halvåret - och miljonerna - är slut).
Ett gammalt, fint piano i bra skick (den sorten som typ har kandelabrar på sidorna och snidade löv eller något).
Ny cykel (någon jävel har snott min gamla).
Fyra veckor på Masesgården, minst (var där i somras och det var ljuvligt; man kan säkert jobba lite därifrån också om man skulle bli uttråkad).
Dyr privat idrottsmedicinare kunde få titta på min bråkiga fot (och tillika dyr privat sjukgymnast eller whatever det skall vara kunde få komma med rehabträningstips).
Snor-dyra skor till mina bråkiga fötter, som ser ut som VANLIGA skor, och inte som gympadojor.
Någon bra instruktörskurs, kanske (givet att jag vågade).
Värstingresa i present åt mina föräldrar när pappa fyller jämnt inom en snar framtid.
Flygbiljetter till + hotell i Dallas åt mig och min handledare (till en konferens vi vill åka på men antagligen inte kommer att FÅ åka på, p.g.a. pengabrist).

Om jag INTE var tvungen att göra upp pengarna inom ett halvår skulle jag lägga dem på hög till ev. omskolning när jag (förhoppningsvis) har disputerat, om det inte finns några jobb då (ser just nu illa ut på området). Medicinarutbildning, förslagsvis (har alltid varit lite sugen).

tossefar
2006-10-18, 22:30
Köpa Tolkia.

Baha
2006-10-19, 05:00
Jag uppfattade det som att man inte fick investera pengarna utan var tvungen att spendera dom.


sorry

köpa ett hus, bjuda alla på jobbet på dunderfest med MYCKET sprit, säga upp mig, åka jorden runt i 4 månader o slösa på allt

Lasse Kongo
2006-10-19, 05:36
Köpa upp kolo och stänga ner forumet.