handdator

Visa fullständig version : Vill gå ner i vikt


miilo
2006-10-16, 14:50
Är en tjej på 28 år och ny här.
Jag vill nu ha lite tips och goda råd av er om hur jag ska kombinera min kost med träning för att lättast gå ner i vikt! Jag är 1.74 cm lång och väger 70 kg..Har nyligen börjat styrketräna(har ett program jag går efter) + fettförbränningsprogram 25 min på maskin och ibland går jag 1timma raskt på löpband .Ca 3-4 ggr i veckan.Jag tränar helst på morgonen,dricker en kopp kaffe +en knäckemacka innan,äter frukost när jag kommer hem! Har funderat på att köpa proteinpulver att dricka efter träningen,har kollat på Whey-80 som ************* säljer,Är det bra? Jag äter oftast pasta/potatis och till det blir det kyckling,kassler,tonfisk,skinka ibland köttfärs,Äter mkt grönsaker och älskar frukt!jag är sparsam med fett,äter ingen ost,smörgåsar,kakor,läsk odyl. Använder lätt produkter,ex crame fraice, matlagningsgrädde.Men,varför händer det ingenting med vikten? Har det med att jag börjat styrketräna,kroppen bildar muskler? Äter jag för lite fett? Vill någon ge mig tips:bpump:

Arnesson
2006-10-16, 14:54
Är en tjej på 28 år och ny här.
Jag vill nu ha lite tips och goda råd av er om hur jag ska kombinera min kost med träning för att lättast gå ner i vikt! Jag är 1.74 cm lång och väger 70 kg..Har nyligen börjat styrketräna(har ett program jag går efter) + fettförbränningsprogram 25 min på maskin och ibland går jag 1timma raskt på löpband .Ca 3-4 ggr i veckan.Jag tränar helst på morgonen,dricker en kopp kaffe +en knäckemacka innan,äter frukost när jag kommer hem! Har funderat på att köpa proteinpulver att dricka efter träningen,har kollat på Whey-80 som ************* säljer,Är det bra? Jag äter oftast pasta/potatis och till det blir det kyckling,kassler,tonfisk,skinka ibland köttfärs,Äter mkt grönsaker och älskar frukt!jag är sparsam med fett,äter ingen ost,smörgåsar,kakor,läsk odyl. Använder lätt produkter,ex crame fraice, matlagningsgrädde.Men,varför händer det ingenting med vikten? Har det med att jag börjat styrketräna,kroppen bildar muskler? Äter jag för lite fett? Vill någon ge mig tips:bpump:

Välkommen.

Testa söka lite, samt kolla i "Best of" sektionen, så hittar du mycket nyttigt.

Bra text om viktminskning: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

King Grub
2006-10-16, 15:05
Hej!

Går du inte ned i vikt, gör du inte av med mer energi (kalorier) än du äter. Svårare är det inte. Nyttigheten på det du äter hör inte dit - det går utmärkt att äta sig tjock på nyttig mat, t ex (givetvis är nyttig mat bättre för hälsan, men det är inte det som avgör om du går upp eller ned i vikt).

Lösningen är att antingen äta mindre, röra på sig mer, eller mötas halvvägs med en kombination av dom två.

Läs gärna texten Arnesson länkar till. Det är ett nöt som skrivit den, men den sammanfattar det du behöver veta rätt bra ändå.

miilo
2006-10-16, 15:29
Ok..fick fram att jag ska äta 1773 kcal om dagen,hur gör jag de dagar jag är på gymet? räknar jag om då,multiplicerar om BEE:t med aktivitetsfaktorn? Säg att jag förbrukar 300 kcal på fettförbränningsprogrammet..ska jag bara låta de va eller äta lite mera då?

King Grub
2006-10-16, 15:31
Det dagliga energiintaget får anpassas efter energiförbrukningen just den dagen, så du når ett lämpligt underskott på 500-1000 kcal.

miilo
2006-10-16, 15:43
oki! Tror jag e me ;) Finns det nån bra sida på nätet där man kan lägga in allt man äter så man fär översikt på dagens intag!? Som hälsovakten,men nått som e gratis?

miilo
2006-10-16, 16:34
Någon som har lite tips på mellanmål och middagar man kan äta när man deffar?! :) Bra deff mat?

Naggande go!
2006-10-16, 18:28
oki! Tror jag e me ;) Finns det nån bra sida på nätet där man kan lägga in allt man äter så man fär översikt på dagens intag!? Som hälsovakten,men nått som e gratis?

Ladda ner näringsräknaren i excell formatet här på kolo! Gratis och smidigt för de som räknar!

miilo
2006-10-16, 20:25
Jag har försökt ladda ner den,men det går inte*cry*