handdator

Visa fullständig version : Träningsprogram/övningar


kebabtomten
2006-10-16, 13:46
Hejsan!

Ni har säkert svarat på det här tusentalsgånger men jag vill ha hjälp med ett träningsprogram.

Lite fakta då, är omkring 1,8 m och väger omkring 65 kg 17 år om nåra månader. Tränat fotboll hela livet i princip så min kondition är det inget fel på och den får jag där med. Det jag vill träna är väl armar, mage, ben och framför allt rygg. Hur många gånger jag kan träna per vecka är väl kanske 3-5 gånger i veckan men korta pass då.

Bra att veta kan väl vara att jag inte kan gå på gym då jag kommer hem sent varje dag och det skulle ta för lång tid. Så jag måste väl köpa lite hantlar kan jag tänka mig, har enbart ett par 3 kg hantlar. Ge gärna tips vart jag kan köpa saker och vad jag ska köpa. Eftersom jag inte har råd att köpa ett helt gym så blir det väl mycket övningar som situps, ryggböj och armhävningar.

Vill inte bli någon bodybuilder direkt utan bara så jag orkar med mer på jobbet. Ja det var väl allt va? Säg till om ni behöver veta något mer.

Just ja, jag måste veta hur man gör övningarna som ni (förhoppningsvis) skriver för jag vet inget sånt. Kan bara det vanliga som typ armhävning, situps, ryggböj och benböj. Kan också tillägga att jag har kollat runt på forumet men träningsschema är väll rätt så invinduella eller?

Tack för mig!

kebabtomten
2006-10-18, 14:45
BUMP. Ja det får man säkert inte göra men jag tycker jag har skäl. För ni vet säkert vad jag kan göra, har läst om andra liknande men då har ett gym funnits med. Finns det någon snäll typ som kan hjälpa mig?

SWETiger
2006-10-18, 14:57
Sunesha här på forumet tränar enbart med kroppsviktsövningar, du kan kika lite i hans journal Kroppen som gym. "No iron just muscles" (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=80295).

barda
2006-10-18, 17:17
med en bänk och skivstång kan du träna hela kroppen utan problem och få grymma resultat, dessa behöver inte vara dyra då du inte behöver speciellt mkt vikter från början.

några ex. på vilka övningar du kan göra med denna.
Marklyft(rygg)
Benböj(ben)
Bänkpress(bröst)
Militärpress(axlar)
Stångrodd(rygg)
Smal bänkpress(triceps)
Stångcurl(biceps)
Bakvänd stångcurl(underarmar)
dessa övningar är så kallade basövningar och är uteslutande bäst om man inte är på elitnivå och har ngn muskelgrupp som släpar eller nått..

kebabtomten
2006-10-19, 16:13
Tackar! Börjar nog med att enbart använda kroppen som vikter sen kanske det blir en skivstång och göra det som barda tipsa om.