handdator

Visa fullständig version : Less igen.Nya saker tack!


Syrsa
2006-10-15, 20:56
Hejsan!
jag vet att jag skrev en liknande tråd för ett tag sedan, det här med att jag är less på gymet. Fasst igentligen är jag inte less på gymet, utan på mitt träningsprogram tror jag, känns inget kul längre!
Jag vill inte ha nått schema, men jag "vågar" liksom inte sluta med det, för jag vet att med det kör jag bra saker, men det känns tjatigt.

Jag vill gå på gymet, men jag vill liksom gå dit o köra det jag känner för, är det "dumt" ?
Jag hoppas att nån fattar vad jag menar utan att det låter knasigt...

Någon kanske kan ge mig nått tips som jg kan göra, jag VILL på gymet, är bara less på scemat, och just som jag säger, är lite feg för att sluta, för då kanske jag gör fel m.m

Zakath
2006-10-15, 21:01
Hur ser ditt schema ut nu?

L-Sami
2006-10-15, 21:05
Prova bara slappna av och gå till gymmet o träna det du vill träna. Mental utmattning förekommer nog lättare om man tvingar sig till något man inte egentligen vill göra. Jag tror det är mer positivt att du går till gymmet och provar på att träna det du själv känner för.

Om du känner för att träna en bröstövning, en bicepsövning och benövning under ett pass..so go for it! ..
Lyssna på vad du vill själv göra

Syrsa
2006-10-15, 21:13
Hur ser ditt schema ut nu?

Måndag + Torsdag

Bensträck i maskin
Knäböj
Benpress i maskin
Lårcurl
Åsnehäv
Stående vadpress

Situps med käpp
Benlyft
Rygglyft


Tisdag + Fredag

Hantelpress
Deltadrag

Flyes
Bänkpress

Dips i mskin
Tricepspress

Sittande rodd
Brett drag till bröstet

bicepscurl
Hantelcurl

nemd
2006-10-15, 22:07
Måndag + Torsdag

Bensträck i maskin
Knäböj
Benpress i maskin
Lårcurl
Åsnehäv
Stående vadpress

Situps med käpp
Benlyft
Rygglyft


Tisdag + Fredag

Hantelpress
Deltadrag

Flyes
Bänkpress

Dips i mskin
Tricepspress

Sittande rodd
Brett drag till bröstet

bicepscurl
Hantelcurl


Du kanske ska testa helkropps eller 3 eller 4dagars split? Och sedan lägga upp övningarna precis som du känner för när du kommer till gymmet?

Kör som du vill köra helt enkelt, lägg upp det efter vilka övningar du gillar att köra och inte efter övningar som folk säger är bäst och att man ska köra bla bla bla. Det kommer funka det också bara du ligger i och kör hårt.

regus
2006-10-15, 22:19
ha inte bestämde övningar om du inte nu verkligen gillar dom övningarna. Tänk bara att du kör igenom hela kroppen (om nu det är viktigt för dig). just do it.

Rullande halvkroppspass (överkropp, underkropp)?

Guddi
2006-10-15, 23:02
Gå till gymmet och kör det du tycker är kul. Se bara till att musklerna får vila minst 48tim innan du tränar dem igen och att du inte får en allt för kraftig obalans på mellan framsida-baksida i samtliga muskler. dvs tränar du biceps så träna även triceps nån gång samma vecka.

Om ditt gym även har gemensamma saker som typ, yoga, aerobics, body compat osv så kan du testa på det.

Anonym112
2006-10-16, 00:23
Prova bara slappna av och gå till gymmet o träna det du vill träna. Mental utmattning förekommer nog lättare om man tvingar sig till något man inte egentligen vill göra. Jag tror det är mer positivt att du går till gymmet och provar på att träna det du själv känner för.

Om du känner för att träna en bröstövning, en bicepsövning och benövning under ett pass..so go for it! ..
Lyssna på vad du vill själv göra

Då kommer han se ut som Ringaren i Notredam då han är färdig :D