handdator

Visa fullständig version : Hjälp med upplägg


Jaive
2006-10-15, 17:52
Jag undrar lite hur jag ska lägga upp saker och ting. Jag väger just nu 77kg, är 178 cm lång och har för avsikt att bättra på min styrka och kondition i syfte att bli bättre i handboll. Jag känner för närvarande att det inte är 77kg muskler jag har utan jag kanske skulle kunna ta bort 3-5 kg fett. Mängden träning jag har per vecka är 2-3 pass handboll, 2 pass gym och 1-2 pass löpning.
Jag har redan lagt om mina kostvanor en aning genom att skippa saker så som chips, dricka och godis. Kör kanske ingen hardcore hälsodiet men försöker ändå tänka på vad jag stoppar i mig i allmänhet.
Nu till min fråga, vad kommer först? Ska jag i första hand satsa på att få bort fettet genom att träna på med kaloriminus eller ligga runt ett neutralt kalorivärde före träning och (förhoppningsvis) låta fettet försvinna som resultat av träningen?

kollebolle
2006-10-16, 13:35
För mig låter som om du tränar så pass mycket att det extra fettet kommer försvinna utan att du lägger om dieten alltför mycket. Börjaru dieta hårt finns det risk för att du blir slö och inte kan prestera bra på handbollsträningarna, och det är ju inge bra.