handdator

Visa fullständig version : Efter träning


gnagaren
2006-10-15, 16:28
Efter träningen brukar jag dricka en portion whey-80, 15-20min efter det brukar jag ta en dusch och efter duschen brukar jag äta
kesella + funlight. Sedan blir det middag, efter det en drink whey-80 till och innan det är dags att sova blir det kesella igen.
Frågan är om jag ska skippa kesellan efter träningen och istället äta middag inom en timme efter träningen?

flenders
2006-10-15, 16:30
Efter träningen brukar jag dricka en portion whey-80, 15-20min efter det brukar jag ta en dusch och efter duschen brukar jag äta
kesella + funlight. Sedan blir det middag, efter det en drink whey-80 till och innan det är dags att sova blir det kesella igen.
Frågan är om jag ska skippa kesellan efter träningen och istället äta middag inom en timme efter träningen?

För att vända kroppen från katabol till anabol skall du äta mat direkt efter träning. Ett tips vore att äta lite kolhydrater också. Du kommer märka en förbättring på din återhämtning = mer resultat. Hoppa inte några måltider, ät mer, tillsätt kolhydrater.

gnagaren
2006-10-15, 17:20
För att vända kroppen från katabol till anabol skall du äta mat direkt efter träning. Ett tips vore att äta lite kolhydrater också. Du kommer märka en förbättring på din återhämtning = mer resultat.Hoppa inte några måltider, ät mer, tillsätt kolhydrater.

Glömde skriva att jag alltid intar någon form av kolhydrater tillsammans med whey-80 efter träningen.

Det handlar inte om att jag hoppar måltider eller äter för lite, skulle snarare säga att jag äter för mycket. En polare till mig berättade att han brukade käka kesella 30min efter träning, p.g.a att kroppen behöver massa protein då (det visste jag redan). Det tyckte jag lät ganska smart, så jag har kört på samma sätt, jag hoppar absolut inte middagen utan den äter jag en timma efter kesellan, alltså 1.5 - 2h efter träningen. Därför lyder frågan: Är det smartare att skippa kesellan efter träningen och äta middag senast en timma efter träning, eller är det en bra idé att ha den där extra proteinkällan?

gnagaren
2006-10-15, 20:20
Någon?

Blaine
2006-10-15, 20:26
Jag ser inget fel i att äta 'för mycket' efter ett träningspass. Det är då det gäller att fylla på depåerna.