handdator

Visa fullständig version : Sveriges dyraste pizzeria?


Krokodil
2006-10-15, 13:55
Jag går på högskolan i Västerås och fick för mig att gå ut och ta en pizza och en öl en kväll. Ölen kostade 70 spänn/flaskan och pizzan nästan 120 SPÄNN!!!

http://img209.imageshack.us/img209/1117/pizzaug4.jpg (http://imageshack.us)

Castro
2006-10-15, 13:59
Då går man inte dit utan till ett ställe som serverar oxfile med klyftpotatis och beasås för samma pris!

Krokodil
2006-10-15, 14:03
Då går man inte dit utan till ett ställe som serverar oxfile med klyftpotatis och beasås för samma pris!Jag går inte tillbaks dit igen iaf! Hade jag inte druckit upp halva ölen innan jag kollade i menyn hade jag nog rest mig och gått.

isato
2006-10-15, 14:05
Visst är det dyrt! Men en del klagar då en pizza kostar 50 kr ......ÅHH vad dyrt tycker de... det kostar bara 35kr hemma ......

men alltså en pizza har väll kostat ungefär lika mycket i minst 10 år medans allt annat blivit dyarare

stevooooo
2006-10-15, 14:08
Vart i h*vete hittade du dom där priserna..............*screwy*

Krokodil
2006-10-15, 14:12
Vart i h*vete hittade du dom där priserna..............*screwy*Här... http://www.piazzadispagna.gastrogate.com/

AlexGBG
2006-10-15, 14:13
finns väl en del dyra pizzor på avenyn åxå.. fast det är ju inte bara en pizzeria då..

edit: jag skulle dock lätt kunna betala 75 kr för en pizza om det var den godaste som fanns att få.

Allan
2006-10-15, 14:18
Jag har betalat 110 spänn för en oätlig pizza i Kristiansand, och det var flera år sen. De tog 65 bagis för en stor stark åsså

allan

JoelR
2006-10-15, 14:18
Brukar köpa pizza för en hundring ibland. Ju högre pris desto bättre råvaror plus att dom godaste pizzorna kostar så mycket :em:

tossefar
2006-10-15, 14:20
Di spagna är dyrt för att du valde att sätta dig där, det är alltid smockfullt där. Hämtpizzorna kostar fortfarande 50 kr :)

Jag bor bara några meter därifrån, you could've waved!*grr27*

christian
2006-10-15, 14:23
Det finns flertalet ställen där det kostar lika mycket, eller mer. Ibland är det värt det, ibland inte. =)

Krokodil
2006-10-15, 14:24
Di spagna är dyrt för att du valde att sätta dig där, det är alltid smockfullt där. Hämtpizzorna kostar fortfarande 50 kr :)

Jag bor bara några meter därifrån, you could've waved!*grr27*
Vaffan jag har ingen koll på priserna i V-ås, men jag trodde att pizza var vardagsmat.

Jag vinkade visst... eller gestikulerade vilt med menyn åt kyparn. Såg du mig? :D

AlexGBG
2006-10-15, 14:35
Jag har betalat 110 spänn för en oätlig pizza i Kristiansand, och det var flera år sen. De tog 65 bagis för en stor stark åsså

allan


det var ju en bra investering.. inte äta upp hela pizzan å bara ta en öl.. du slapp ju bli vidare tjock av det iaf..

Svedberg
2006-10-15, 15:10
Betalade 120kr för en skapligt liten pizza i östersund en gång, på Victoria lr vad det heter. Men det var också nästan den godaste pizzan jag ätit. :eating:

edgen_ÖSD
2006-10-15, 15:15
Betalade 120kr för en skapligt liten pizza i östersund en gång, på Victoria lr vad det heter. Men det var också nästan den godaste pizzan jag ätit. :eating:

Den är underbar! Klart värt priset bara man inte blir stamkund, då kan det gå pengar vill jag lova!

Köpte en pizza i Sandefjord igår för 140 nok, alltså 155 svenska ungefär. Är iofs Norge, men tycker ändå det var lite i överkant... Dock var den inte direkt äcklig:thumbup:

Greg
2006-10-15, 15:24
Dyraste pizzan som jag har käkat kostade 100 danska. Helt OK.

Annars tacka Kebab Special. Kebabpizza med sallad, tomat och gurka för 50 :-.

He-man
2006-10-15, 15:28
Jag fick en helt gratis pizza på Athena i östersund för några dagar sedan. Jag stod och pratade lite med han som äger restaurangen och när jag skulle gå glömde jag totalt att betala, kom på det när jag nästan var hemma och vände tillbaka, men han måste varit på gott humör denna kväll för han bara viftade med handen och sa att han bjuder på pizzan. :thumbup:

shadowfire
2006-10-15, 16:20
Jag betalar alltid 80:- för min söndagspizza, men å andra sidan är det så mkt mat på den så jag får äta den i etapper. Pizzan väger flera kilo med allt kebabkött o all sås...:hbang: :eating:

Fartman
2006-10-15, 16:45
Åh herrejävlar, för 120 jävla spänn ska man ju få en familjepizza ffs!

Mantus
2006-10-15, 16:58
Som mest har jag fått en urgod jättestor stenugnsbakad familjepizza deluxe som räckte till både middag för en och lunch för tre för 100 kr (det var i Kroatien). Som minst har jag fått en pizzaslice och cola för 120 spänn på pizza hut på Island, vi som åt är rätt säkra på att vi blev lurade, mat är dyrt på Island men inte så dyrt. Vi var dock bara 15år vid det tillfället, hade det varit nu så hade de fått smaka på min vrede*grr27* :devil: .

Nizze_
2006-10-15, 17:32
finns väl en del dyra pizzor på avenyn åxå.. fast det är ju inte bara en pizzeria då..

edit: jag skulle dock lätt kunna betala 75 kr för en pizza om det var den godaste som fanns att få.


Lagondola på avenyn 120++Kr .. men värt varenda krona .. Ibland måste man ju lyxatill det.

Garnax
2006-10-15, 17:37
Är en pizza bara god nog kan jag lätt tycka att det är värt 150kr, ölen var dock i värsta laget.

Loka
2006-10-15, 18:38
Man kan inte kalla Di Spagna för bara en pizzeria! Godaste pizzorna jag ätit har jag ätit där och dom har mycket annat gott också som älg entrecote osv osv.

MacLeod
2006-10-15, 18:38
Akke brygga i Oslo har pizzor som börjar på 150 norska kronor. Men man sitter fint.

Daniiiel
2006-10-15, 18:44
Bara den dyraste som låg på 120 ju, runt 80 spänn kostar ju nästan alltid pizza om man äter den på resturang och inte det vanliga haket.

Cilia
2006-10-15, 18:48
Finns ju massor av pizzor i stan som kostar kring 120 kr. Hellre betala det för en riktigt god pizza bakad i en vedugn än en sån där billig sak.

Sebbe_H
2006-10-15, 19:25
Käkade en pizza på Peppe´s pizza på avenyn när den låg där, kostade då 180 kr :/. Men polarns farsa var chef så det var visst gratis:D

Ryska_raketen
2006-10-15, 19:41
Dom tar 13.90 för 400g alaska pollock på willys.

Empe
2006-10-15, 19:55
Dom tar 13.90 för 400g alaska pollock på willys.
På tal om ingenting :D

shut teh face
2006-10-15, 19:58
Dyraste pizzan på min lokala pizzeria kostar 65 kr men det är absolut värt det, extremt goda. När jag tänker efter finns det även en för 70 med fyra ostar.

Jense
2006-10-15, 20:25
va den god?

godaste i denna stad måste va pizzeria år 2000 50 spänn pizzan, oavsett extra allt eller inget mer än en deg med tomatsås. skitfett.

Yip_man
2006-10-15, 20:52
Finns ju Pizza Hut också.

Kwon
2006-10-15, 21:08
Det är som när jag gick in på en italiensk restaurang i Paris och tänkte, ok nu skall vi testa de riktiga italienska pizzorna...

Kostade mer än dubbelt så mkt och smakade enormt dåligt.

Enormt mkt fett,fiskolja, pyttesmå räkor som simmade i oljan och oreganon samt vinäger.

Bättre pizza hemma i sthlm.

Sebbe_H
2006-10-15, 21:17
Det är som när jag gick in på en italiensk restaurang i Paris och tänkte, ok nu skall vi testa de riktiga italienska pizzorna...

Kostade mer än dubbelt så mkt och smakade enormt dåligt.

Enormt mkt fett,fiskolja, pyttesmå räkor som simmade i oljan och oreganon samt vinäger.

Bättre pizza hemma i sthlm.

Italiensk restaurang i Paris? :laugh:

Som att äta Kötbullar med mos i Somalia:D

Fettecke
2006-10-15, 21:20
dyraste va den där jävla stenugns-pizzerian i västerås, snuskdyrt där! och inte överdrivet gott heller.

Annars så är pizzeriorna på skidorter snuskdyr också... funäsdalen har grymma överpriser iaf.

Kwon
2006-10-15, 21:20
Italiensk restaurang i Paris? :laugh:

Som att äta Kötbullar med mos i Somalia:D

E det så? :)

Jag som trodde dom var lite mer "italian-style" på pizzorna där än här uppe.

Det enda jag fick var en jävla fiskolje mix med små pytteräkor och musslor, man kunde fan ta upp tallriken och skaka för att se räkorna simma runt tillsammans med musslorna. :)

Olja på ett tunt lager bröd.

Osten var förskräcklig.

Osten80
2006-10-15, 21:24
Osten var förskräcklig.

*cry* *cry* *cry*

Mental
2006-10-15, 21:33
*cry* *cry* *cry*

*slap*

Kwon
2006-10-15, 21:47
*cry* *cry* *cry*

Hehe inte du :)

AlexGBG
2006-10-15, 21:54
Osten var förskräcklig.

konstigt när dom har så många ostar att välja på..

TCOG
2006-10-15, 22:26
Peppes i GBG :thumbup: men dom blev uppköpta/flyttade.....

MacLeod
2006-10-15, 22:39
E det så? :)

Jag som trodde dom var lite mer "italian-style" på pizzorna där än här uppe.

Det enda jag fick var en jävla fiskolje mix med små pytteräkor och musslor, man kunde fan ta upp tallriken och skaka för att se räkorna simma runt tillsammans med musslorna. :)

Olja på ett tunt lager bröd.

Osten var förskräcklig.

Du verkar ju vara berest, att du inte provat italiensk pizza i Italien?
Den lilla italienaren nere vid Atlasområdet ligger väldigt nära äkta italiensk skulle jag säga.

Kwon
2006-10-15, 22:43
Du verkar ju vara berest, att du inte provat italiensk pizza i Italien?
Den lilla italienaren nere vid Atlasområdet ligger väldigt nära äkta italiensk skulle jag säga.

Ja, den riktiga italienska pizzan finner man väl där nere? :)

Men hoppades att en italiensk restaurang i frankrike hade någorlunda likvärdig kvalitet.

Italien har jag aldrig varit riktigt intresserad av att besöka, därför har det inte blivit av.

-

The pizza could have been invented by the Phoenicians, the Greeks, Romans, or anyone who learned the secret of mixing flour with water and heating it on a hot stone.

In one of its many forms, pizza has been a basic part of the Italian diet since the Stone Age. This earliest form of pizza was a crude bread that was baked beneath the stones of the fire. After cooking, it was seasoned with a variety of different toppings and used instead of plates and utensils to sop up broth or gravies.

It is said that the idea of using bread as a plate came from the Greeks who ate flat round bread (plankuntos) baked with an assortment of toppings. It was eaten by the working man and his family because it was a thrifty and convenient food.

Mantus
2006-10-15, 22:50
Ja, den riktiga italienska pizzan finner man väl där nere? :)

Men hoppades att en italiensk restaurang i frankrike hade någorlunda likvärdig kvalitet.

Italien har jag aldrig varit riktigt intresserad av att besöka, därför har det inte blivit av.

-

The pizza could have been invented by the Phoenicians, the Greeks, Romans, or anyone who learned the secret of mixing flour with water and heating it on a hot stone.

In one of its many forms, pizza has been a basic part of the Italian diet since the Stone Age. This earliest form of pizza was a crude bread that was baked beneath the stones of the fire. After cooking, it was seasoned with a variety of different toppings and used instead of plates and utensils to sop up broth or gravies.

It is said that the idea of using bread as a plate came from the Greeks who ate flat round bread (plankuntos) baked with an assortment of toppings. It was eaten by the working man and his family because it was a thrifty and convenient food.

Jag har ätit pizza i Italien, jag fick en flottig, äcklig pizzaslice. Den var invirad i bakplåtspapper men ändå så rann det fett ut över armen när man höll den. Blev inte många tuggor på den.
Den italienska glassen däremot....:eating: :eating:

Lellan
2006-10-15, 22:54
Har inte ätit någon riktigt god pizza här i Västerås, inte någon lika dyr som din heller, men ska du äta pizza och dricka öl ska du (enl mig) göra det på Skallebergskrogen pga deras öl. Pizzorna är väl som pizzor är mest kan jag tänka mig. Men massor med god öl har de..

I 10 års tid har jag älskat "El gringo" på Vina del Mar i Bålsta, outstanding... jättemums. Har matat folk med den till höger och vänster, den har till och med åkt bil från Bålsta till Mora men jag vet inte om andra är lika frälsta som jag? Ska ta en tur dit nästa gång det blir pizza, det är glest mellan gångerna så då är kravet högre på att det ska vara gott! :)

Einar
2006-10-15, 23:10
Min bror beställde en pizza frutti di mare i Italien. In kommer det en pizza som mycket riktigt innehåller lite av havets goda. Dock såg den inte särskilt aptitlig ut. Under osten låg det nämligen hela bläckfiskar med ögon som stirrade. Vissa ögon hade rullat ut och låg för sig själva. :(

Kwon
2006-10-15, 23:14
Sammanfattningsvis så kan man ju konstatera att den svenska pizzan är mkt godare än den italienska. :)

Den känns mer rejäl, mindre slaskig och slibbig, mindre olja och större räkor.

Eller har vi någon annan här som ätit en pizza i italien som knäcker?

PowPow
2006-10-15, 23:15
Har också käkat pizza i frankrike, och det var hur gott som helst. Kanske godaste jag ätit. Fast det var inte i paris, utan på mindre ort nära gränsen till italien. Kan bero på det.. Men gott var det!

Angående oljan, så fick vi hälla på det själv. Jättegod olivolja med små chillifrukter i :eating:

Edit: Ska kanske tillägga att jag käkade pizza med endast grönsaker (och ost och tomatsås såklart).. de med fisk och sådant skiljer sig nog mer från svensk pizza.

hampaN
2006-10-15, 23:50
Sammanfattningsvis så kan man ju konstatera att den svenska pizzan är mkt godare än den italienska. :)

Den känns mer rejäl, mindre slaskig och slibbig, mindre olja och större räkor.

Eller har vi någon annan här som ätit en pizza i italien som knäcker?


Det beror¨helt på var i Italien du beställer pizzan.

Var fick du den slaskiga olje dränkta pizzan?

Var det nere i sydliga Italien eller?

skaparn
2006-10-15, 23:59
120 spänn skulle jag aldrig betala för en pizza. I likhet med konsumtionsvaror i allmänhet, och ätbara sådana i synnerhet, är marginalnyttan kraftigt avtagande och en extra krona kommer inte att ge något märkvärdigt tillskott i nytta alls efter ca 70 SEK. Godaste pizzan jag ätit är nog på den där pizzerian i GB som ligger på gatan just bredvid Handelshögskolan (ja, mitt minne är kass) och kostade inte mer än 65 SEK.

Billigt är således inte nödvändigtvis dåligt, och ett annat bra exempel är Jerusalem kebab borta på söder, a.k.a. knivsöder.

He-man
2006-10-16, 00:06
Är man en obotlig gourmand så är man. :eating: :thumbup:

trasan
2006-10-16, 00:40
Sammanfattningsvis så kan man ju konstatera att den svenska pizzan är mkt godare än den italienska. :)

Den känns mer rejäl, mindre slaskig och slibbig, mindre olja och större räkor.

Eller har vi någon annan här som ätit en pizza i italien som knäcker?

Ack, hur kan du tycka det?? Italienska pizzor är helt oslagbara! Bara tanken av en capriciosa från SanRemo med riktig olivolja och Mozarella gör mig galen :cryout:

MacLeod
2006-10-16, 00:44
Sammanfattningsvis så kan man ju konstatera att den svenska pizzan är mkt godare än den italienska. :)

Den känns mer rejäl, mindre slaskig och slibbig, mindre olja och större räkor.

Eller har vi någon annan här som ätit en pizza i italien som knäcker?

Klart att det varierar från bagare till bagare. Åt bara bra pizzor nere i Sicilien nu i sommras. Men jag anser aldrig att en pizza kan bli helt makalöst fantastisk. Den kan bara förbli jävla bra o god.

Det där med hela bläckfiskar är standardkäk runt hela medelhavet, sen kan dom ju poppa upp både i pastan eller pizzan.

Kwon
2006-10-16, 00:44
Ack, hur kan du tycka det?? Italienska pizzor är helt oslagbara! Bara tanken av en capriciosa från SanRemo med riktig olivolja och Mozarella gör mig galen :cryout:

Då hade säkerligen jag och de andra haft otur (me pizzabagaren) då. :)

AlexGBG
2006-10-16, 08:46
Eller har vi någon annan här som ätit en pizza i italien som knäcker?

jag åt en quattro fromaggio (reserverar mig förs stavningen) på sicilien, stenugnsbakad, helt sjukt god var den.

dock fick resten av min familj massa annat bröte på pizzan som inte fanns med i beskrivningen av pizzan, t.ex. så hade dom lagt på lite äggbitar på en caprichiosa (reserverar mig än en gång för stavningen) och så. men jävligt gott.

jim
2006-10-16, 12:53
Brukar köpa pizza för en hundring ibland. Ju högre pris desto bättre råvaror plus att dom godaste pizzorna kostar så mycket :em:

Behöver inte nödvändigtvis bli jättedyrt för det, de finare pizzorna på Birkastan ligger väl kring 65-70 kr, och de har IMO väldigt fina råvaror på de flesta pizzor :)

35-kronorspizza går ju helt klart att äta men det är aldrig i klass med bra pizzor i 50-55krs klassen