handdator

Visa fullständig version : Kostschema till mig...


rhotkiw
2006-10-14, 18:29
Skulle någon kunna ändra och ge tips på hur jag ska äta nu när jag ska börja styrketräna igen 2-3 ggr i veckan..
Har varit sjuk i 2 veckor och tagit styrketräningen åt sidan.. Eller det är nog mer 3,5 vecka.. Men iallafall .. Ska börja ta tag lite nu ..

7:00..Frukost: 3 mackor med smör och kalvkorv eller prickikorv och en bit gurka. 1-2glas mjölk.

Ev 9.00 typ..Mellanmål( skolan ) Någon Bravo juice ( 100% fruktsocker ) eller någon frukt.

11-11:30..Lunch: Blir skolmaten äter det som serveras.. Försöker inte välja det allra fetaste som typ dressing och sånt om det finns eftersom det är dåliga fetter i det. Kan hända att jag tar någon gång bara.

En matsedel kan väl se ut ungefär 4-5 potatisar, en bit av protein delen ( kött, fisk osv ) grönsaker ( brukar välja bättre grönsaker som broccoli, ärtor, morot osv. ) ett knäckebröd med smör, ett glas mjölk. ( Om jag inte ätit mellanmål på förmiddagen så äter jag ännu mer till lunch )

----..Mellanmål 2: brukar inte bli något eftersom jag tränar efter skolan så brukar jag hålla mig stadigt på lunchen istället..

15.00Kommer hem.. Tar en frukt och ett glas mjölk för att stilla hungern eller någon bulle eller liknande.

Tränar styrketräning exempelvis...
Direkt efter träning gainer en skopa utspädd med vatten..

17:30 - 18:00 Efter träning.. Antingen en hel del smörgåsar med pålägg, eller så äter jag middag.. Beror lite på vad jag känner för.


21:00..Kvällsmat..Gröt med mellanmjölk, 2 knäckebröd med skinka och ev lite smör.
Eller så finns alternativ 2: Brukar vara 1-2ägg, 2 smörgåsar..

Vad tycker ni .. Ändra på något? ser det bra ut??

Dagar då jag tränar konditionsträning äter jag mer kolhydrater..

King Grub
2006-10-14, 19:17
Det ser helt okej ut. Det är tiden innan träning som du skulle behöva något stabilare. 15:00 skulle något liknande kvällsmaten passa bättre.

rhotkiw
2006-10-14, 19:24
Så jag kan ta gröt med mjölk och någon smörgås när jag kommer hem? för det är nämligen så att jag slutar skolan mellan halv 3 till halv 4 .. sen tar det 30 minuter hem.. sen käkar jag då gröten i det här fallet.. sen måste jag direkt till träningen.. träningen äger rum 16:30, 17:00 - 18:30 - 18:00 lite beroende på.. Alltså går det 30-45 minuter drygt mellan att jag kommer hem från skolan och ska träna.. då ska det ju inte gärna vara något tungt däremellan som en stadig middag väl?

King Grub
2006-10-14, 19:28
Så jag kan ta gröt med mjölk och någon smörgås när jag kommer hem?

Visst kan du det. I stället för gröt kan du variera med fil/yoghurt och müsli. Eller grovmackor. Eller rester från gårdagens middag. Eller något annat du kan komma på.