handdator

Visa fullständig version : karma eller otur?


krilleh
2006-10-14, 17:53
Tror ni på karma? Jag börjar fan göra det alltså.

Skulle beta på aik - helsingborg som skulle spelas idag kl 4. Sattsa 2-1 till aik 100 kr. Skulle vunnit 1000 kr. O va fan tror ni händer? Det står 2-1 till aik men i 93e minuten gjorde aik självmål och matchen sluta 2-2. Det var alltså 10 sekunder kvar på matchen.

Familjen säger att det var otur. Detta är fan värre än otur. karman skyller jag på.

Less blir man.

Nog om de, tror ni på karma? Hur tänker ni runt det ämnet? Själv får jag fan börja tänka om.

Ryska_raketen
2006-10-14, 17:58
Karma eller otur eller klumpighet att få en 5 kgs skiva rakt på tån (barfota) börjar bli blå nu :/

MilkmaN
2006-10-14, 18:00
Tror ni på karma? Jag börjar fan göra det alltså.

Skulle beta på aik - helsingborg som skulle spelas idag kl 4. Sattsa 2-1 till aik 100 kr. Skulle vunnit 1000 kr. O va fan tror ni händer? Det står 2-1 till aik men i 93e minuten gjorde aik självmål och matchen sluta 2-2. Det var alltså 10 sekunder kvar på matchen.

Familjen säger att det var otur. Detta är fan värre än otur. karman skyller jag på.

Less blir man.

Nog om de, tror ni på karma? Hur tänker ni runt det ämnet? Själv får jag fan börja tänka om.

Har du missuppfattat eller undanhåller du information ifrån oss?

Karma förutsätter ju att du har gjort något dumt och sedan kommer det tillbaka till dig på ett eller annat sätt, vad hade du gjort just nu för att förtjäna detta?

krilleh
2006-10-14, 18:02
Har du missuppfattat eller undanhåller du information ifrån oss?

Karma förutsätter ju att du har gjort något dumt och sedan kommer det tillbaka till dig på ett eller annat sätt, vad hade du gjort just nu för att förtjäna detta?

det som är frågan.

ända jag kan komma på är att jag röker. Men liksom. INgen är perfekt. Alla gör ju nåt dåligt så det är komplicerat det där


hahhaha det är HELT otroligt. Nyss förlora jag på poker också. HAde triss i ess. VAd får killen då? kåken.

Tricklev
2006-10-14, 18:03
det som är frågan.

ända jag kan komma på är att jag röker.


hahhaha det är HELT otroligt. Nyss förlora jag på poker också. HAde triss i ess. VAd får killen då? kåken.

Vad hade dom andra tusentals fansen gjort, och vad hade laget gjord för några synder för att ni alla skulle straffas såhär?

Hades
2006-10-14, 18:11
Håller med Tricklev. Karma är ett väldigt egocentriskt sätt att se på världen, med tanke på att det mesta som händer drabbar mer än en person, om än möjligen indirekt.

Mr. Moose
2006-10-15, 08:39
Håller med Tricklev. Karma är ett väldigt egocentriskt sätt att se på världen, med tanke på att det mesta som händer drabbar mer än en person, om än möjligen indirekt.

Jag tycker det är ett superbt system. Om alla kunde bli övertygade att de skulle få det bättre själva om dom hjälpter andra mera....What goes around, comes around....

Egoistiskt eller ej, vad är fel med att hjälpa andra?

Vad är fel med ett samhälle där alla försöker hjälpa varandra så mycket som möjligt? Det skulle va fan så mycket bättre än det är just nu!

Yankeee
2006-10-15, 08:41
Att du spelar på fel resultat kan aldrig vara otur, eller karma.

Hades
2006-10-15, 10:00
Jag tycker det är ett superbt system. Om alla kunde bli övertygade att de skulle få det bättre själva om dom hjälpter andra mera....What goes around, comes around....

Egoistiskt eller ej, vad är fel med att hjälpa andra?

Vad är fel med ett samhälle där alla försöker hjälpa varandra så mycket som möjligt? Det skulle va fan så mycket bättre än det är just nu!
Egocentriskt, skrev jag, inte egoistiskt. Och nej, jag tycker inte att karma är något negativt, men samtidigt är det ju lite konstigt att man skulle hjälpa andra bara för att få det bättre själv. Det, om något, är egoistiskt. Då är det mycket trevligare att hjälpa andra utan att tänka på egen vinning.

Mr. Moose
2006-10-15, 16:13
Då är det mycket trevligare att hjälpa andra utan att tänka på egen vinning.

Naturligtvis, det du har helt rätt i, men, slutresultatet blir detsamma, eller hur?

Fatalist
2006-10-15, 16:52
Nej, jag är en tänkande individ?

daja
2006-10-15, 17:19
Tror ni på karma? Jag börjar fan göra det alltså.

Skulle beta på aik - helsingborg som skulle spelas idag kl 4. Sattsa 2-1 till aik 100 kr. Skulle vunnit 1000 kr. O va fan tror ni händer? Det står 2-1 till aik men i 93e minuten gjorde aik självmål och matchen sluta 2-2. Det var alltså 10 sekunder kvar på matchen.

Familjen säger att det var otur. Detta är fan värre än otur. karman skyller jag på.

Less blir man.

Nog om de, tror ni på karma? Hur tänker ni runt det ämnet? Själv får jag fan börja tänka om.

men buhu, du var säkerligen ensam om att gå miste om pengar igår.
och kallar du det värre än otur, har du aldrig haft riktig otur.

regus
2006-10-15, 17:24
Nog om de, tror ni på karma? Hur tänker ni runt det ämnet? Själv får jag fan börja tänka om.

Eller någon i Hellsingborg som har en superkarma. Eller den klantiga backens dåliga karma, eller målvakten som inte gormar på backen att det är "målvaktens".
Det känns som det är fler karman/händelser som spelar in.
Personligen tror jag inte på karma,

För mycket skit trabbar bra personer.

PowPow
2006-10-15, 18:11
Om det kan hjälpa dig att sluta röka, så ja, det beror på karma ;)

Nitrometan
2006-10-15, 18:15
Om det kan hjälpa dig att sluta röka, så ja, det beror på karma ;)
Helt rätt. :thumbup: