handdator

Visa fullständig version : Har förlorat min bäste vän!!


Mccartney
2006-10-14, 09:26
Min Sigge hund har gått bort..och det känns om mitt hjärta ska brista av sorg. En hund är en hund..men likväl till skillnad från människor så är hunden alltid en trygg vän som alltid är glad när man kommer hem.

Jag har två hundar...(hade...) två syskon av blandrasen Schäfer/golden retriver. 11,5 och 11år...Det var 11åringen som gick bort...vakten hunden nr 1 som skyddade både mig och min andra hund.

Han såg ut som en vildhund...men villken hund det var 66cm mankhöjd 40kg tung. En av få som hundar som gett sig in i slagsmål med en pitbull för att skydda sin bror.

Nu är han i himeln ...och jag saknar han något så grymt mycket...

nemd
2006-10-14, 09:28
Tråkigt att höra och jag beklagar sorgen. Dog han när han fightades mot pitbullen?

Pingu
2006-10-14, 09:29
Får beklaga sorgen

Mccartney
2006-10-14, 09:34
Nej han dog efter magproblem...försökte i två veckor att få rätt på hans mage hos vetrinären men han klarade aldrig det. Men jag är glad jag fick ha han i 11år..och jag är glad jag har hans storebror kvar.

Alla ni som har haft eller har hund vet hur tomt det känns.

Pingu
2006-10-14, 09:35
Nej han dog efter magproblem...försökte i två veckor att få rätt på hans mage hos vetrinären men han klarade aldrig det. Men jag är glad jag fick ha han i 11år..och jag är glad jag har hans storebror kvar.

Alla ni som har haft eller har hund vet hur tomt det känns.


Ohh ja *cry*

magicteddy
2006-10-14, 09:38
Beklagar

mangemani
2006-10-14, 09:47
tråkigt att höra:(.
har själv 2 hundar,blandning av schäfer/collie,ena hunden har varit med en i vått och torrt så att säga,alltid varit vid ens sida när man varit ute i snöstormar och sprungit,alltid vid ens sida när man varit ute och gått,varit vid ens sida i,tja,allt i stort sätt.
vänner har hela tiden kommit och gått i mitt liv,men den här hunden har alltid varit där,vilket har gjort att hunden har blivit ens bästa vän.
hundarna är inne på sitt 9:e år nu,vilket är rätt så gammalt,så dom kommer väl gå bort snart antar jag:(.

mangs
2006-10-14, 09:57
Beklagar sorgen, har själv aldrig varit så ledsen och nere som när vår egen hund dog så jag vet precis hur du känner.

Ingen tröst i dagsläget men det kommer med tiden kännas bättre och du kommer tänka tillbaka på tiden och bara komma ihåg alla roliga stunder.

Ta väl hand om brorsan och kanske skaffa en ny liten lekkompis till honom så att han håller sig ung och alert.

Ha det så bra!

hum
2006-10-14, 10:09
Vet hur det känns. :(

blekfet2
2006-10-14, 10:19
Usch, hemskt när ens djur går bort.

Prinsessa
2006-10-14, 12:20
Beklagar sorgen,

Bartman
2006-10-14, 16:08
Beklagar sorgen.:(

Kwon
2006-10-14, 16:19
Mkt ledsen McCartney :(

Har själv förlorat ett husdjur en gång i tiden pga ålderdom.

Var som en familjemedlem försvann.

skyler
2006-10-14, 16:39
jag vet hur det känns, 2 av mina hundar dog innan dom blev 2 år...En rottweiler och en labrador. Jag var helt otröstlig.....
Känns som en familjemedlem som går bort.

HjulaMedMig
2006-10-14, 16:47
Beklagar verkligen sorgen =(

Tolkia
2006-10-14, 17:22
Beklagar. Visst är en hund "bara en hund" men de blir ju ändå som ens syskon eller barn något, och man sörjer dem därefter när de är borta. *cry*

Lellan
2006-10-14, 17:31
Fy vad sorgligt.. Hoppas du snart kan tänka mestadels på de fina minnena och komma bort från den värsta sorgen.

Mina föräldrars (min på pappret men bor kvar efter jag flyttade hemifrån) hund sjunger på sista versen, VILL verkligen att hon ska finnas alltid... Vi försöker ta mkt fina kort osv på henne nu, för att kunna minnas henne bra.

När vår gamla katt dog trodde jag aldrig sorgen skulle mattas men om det är till någon tröst så gör den det - och sedan när man tänker på henne/honom så ler man och minns allt det bra. Fast det tar ett tag, men det är väl så man får se det? Tacksamhet över allt fint det djuret gav.

Vad jag vill säga är väl att jag lider med dig, men hoppas du kan fortsätta ha kul med hans storebror länge till!

spange
2007-08-22, 19:14
bump.. just nu hörde jag ett avlägset skott, det var min hund som jag har haft sedan jag var 3 år gammal som skjöts av en av farsans vänner...dom åkte för några minuter sen..tursa som hon hette hade vart sjuk ett tag, men dock pigg för sin ålder- idag var hon ingen glad hund längre så vi beslöt att hon skulle skjutas i skogen där hon jämt vart glad, de känns sjkl förjävligt , men samtidigt skönt att slippa oron över att bara undra när? hela tiden.

så, då har jag skrivit av mig.

gibfel
2007-08-22, 19:21
bump.. just nu hörde jag ett avlägset skott, det var min hund som jag har haft sedan jag var 3 år gammal som skjöts av en av farsans vänner...dom åkte för några minuter sen..tursa som hon hette hade vart sjuk ett tag, men dock pigg för sin ålder- idag var hon ingen glad hund längre så vi beslöt att hon skulle skjutas i skogen där hon jämt vart glad, de känns sjkl förjävligt , men samtidigt skönt att slippa oron över att bara undra när? hela tiden.

så, då har jag skrivit av mig.


Känns hemskt tycker jag också. En hund är något extra verkligen. Det är en familjemedlem till skillnad från andra djur.

Handcuff
2007-08-22, 19:24
Känns hemskt tycker jag också. En hund är något extra verkligen. Det är en familjemedlem till skillnad från andra djur.

Jag har verkligen svaghet för djur överhuvudtaget :( Usch fasar för den dagen Mongomery kommer att dö...husses hjärta *cry*

gibfel
2007-08-22, 19:30
Jag har verkligen svaghet för djur överhuvudtaget :( Usch fasar för den dagen Mongomery kommer att dö...husses hjärta *cry*


Ja. När vår katt dog kände jag ingenting. Det är bara en katt liksom. När hunden dog, då kom tårarna. Är en enorm skillnad! Hunden är verkligen människans bästa vän :D

spange
2007-08-22, 19:33
Jag har verkligen svaghet för djur överhuvudtaget :( Usch fasar för den dagen Mongomery kommer att dö...husses hjärta *cry*

ja den här dagen är utan tvekan det jag har fruktat mest i mitt liv, men bara hunden har blivit gammal och har varit pigg och glad hela livet så får man väl försöka se det positiva..men det är ju sentimentalt så in i helvete, vi hade tänkt ta valpar av henne förut men det blev inte av så nu ska vi väl snart leta efter en ny hund, en kleiner münsterlender ska det bli igen, sjukt fina hundar enl. mig

Jompan
2007-08-22, 21:16
Beklagar verkligen sorgen! :(

Ens husdjur brukar ju alltid vara hos en, och så helt plötsligt bara borta.

Får hugg i hjärtat av att bara tänka tanken att mitt husdjur en dag inte kommer finnas kvar.

smürfpücko
2007-08-22, 21:18
Ja. När vår katt dog kände jag ingenting.


Skumt.

Taurus
2007-08-22, 21:33
Så sjukt jobbigt det där är, vet exakt hur det känns.

För några månader sen fick vi avliva laura, våran lilla tax. Förlamad från mitten på ryggen och bakåt. Riktigt hemskt att se henne hasa sig fram med bara framtassarna :(. Man fällde ju en tår eller två när jag tog bussen till luleå och visste att det var sista gången man fick vara med hunden.

Problemet var också att hundjäveln tvunget skulle vara så förbannat söt :P
Den vi har nu är så satans ful, men det kommer göra lika ont då kiwi också dör.

http://www.grendosa.net/taurus/laura2.jpg
http://www.grendosa.net/taurus/Laura/Laura%20cute.jpg
:(

Beklagar sorgen :(

balder
2007-08-22, 22:15
Tråkigt att höra. Båda våra hundar dog också nyligen och det är alltid lika tråkigt. =/

spange
2007-08-22, 22:26
fy fan, jag hatar verkligen detta...och nu ska jag ut på praktik direkt, hade ju kunnat bli kul..men nu känns det bara som att jag inte vill göra nånting=/

gibfel
2007-08-23, 00:01
Skumt.


Varför är det skumt? Vad jag har märkt gör den ingen som helst nytta. Den är ute hela tiden och kommer hem för att äta typ. Jag tycker inte dom är intressanta över huvud taget. Hunden däremot är något helt annat. Den har verkligen gett mig något extra här i livet.

Hemi
2007-08-23, 01:02
Det är något speciellt när hunden går bort. Jag har förlorat människor men sörjer ändå hunden mer än flera av dem. Det var 19 år sedan och hon dog när jag gjorde en av mina första resor som snart skulle hålla mig borta från något längre boende i hemlandet Sverige för gott. Gladaste hunden i världen. Det sista hon försökte göra var tydligen att vifta på svansen. När jag kom hem var hon död. Hennes namn finns runt omkring mig varje dag och är en slags tråd eller en rot ned til det förgågna, nåt att greppa i tanken då mörkret kryper på.

joriice
2007-08-23, 01:05
Det är något speciellt när hunden går bort. Jag har förlorat människor men sörjer ändå hunden mer än flera av dem. Det var 19 år sedan och hon dog när jag gjorde en av mina första resor som snart skulle hålla mig borta från något längre boende i hemlandet Sverige för gott. Gladaste hunden i världen. Det sista hon försökte göra var tydligen att vifta på svansen. När jag kom hem var hon död. Hennes namn finns runt omkring mig varje dag och är en slags tråd eller en rot ned til det förgågna, nåt att greppa i tanken då mörkret kryper på.

*cry* :(

gibfel
2007-08-23, 01:11
Det är något speciellt när hunden går bort. Jag har förlorat människor men sörjer ändå hunden mer än flera av dem. Det var 19 år sedan och hon dog när jag gjorde en av mina första resor som snart skulle hålla mig borta från något längre boende i hemlandet Sverige för gott. Gladaste hunden i världen. Det sista hon försökte göra var tydligen att vifta på svansen. När jag kom hem var hon död. Hennes namn finns runt omkring mig varje dag och är en slags tråd eller en rot ned til det förgågna, nåt att greppa i tanken då mörkret kryper på.


Jag blir alltid ledsen när jag tänker tillbaka på hundarna jag har haft i mitt liv. Så trogna, glada och vänliga. Redo att göra ALLT för sin familj. Förgyller alltid vardagen också.
Det tråkigaste är när man vet att man ser dom för sista gången. Alla våra tidigare hundar har avlivats för att slippa lida dom sista månaderna och när man klappar dom för sista gången och ser bilen åka iväg känns det så otroligt hemskt.

Degpekka
2007-08-23, 01:26
beklagar! :(

heltzonicka
2007-08-23, 19:07
Jag beklagar...

En fundering som jag tänkte på när jag läste tråden var:

Skulle du om du var arbetsgivare låta en person vars hund nyligen gått bort få en eller möjligtvis två dagars "sörjperiod"?

Om detär för oftopic eller opassande så får moderatorerna ta bort detta inlägg.

Frida.B
2007-08-23, 19:15
Jag beklagar...

En fundering som jag tänkte på när jag läste tråden var:

Skulle du om du var arbetsgivare låta en person vars hund nyligen gått bort få en eller möjligtvis två dagars "sörjperiod"?

Om detär för oftopic eller opassande så får moderatorerna ta bort detta inlägg.

Nej det skulle jag inte. Då skulle man få börja ge alla vars djur (även hamster, fågel, katt, fisk etc) hade gått bort och då skulle man ju inte få göra annat än ge lediga dagar till anställda

Frantic
2007-08-23, 19:32
Jag beklagar...

En fundering som jag tänkte på när jag läste tråden var:

Skulle du om du var arbetsgivare låta en person vars hund nyligen gått bort få en eller möjligtvis två dagars "sörjperiod"?

Om detär för oftopic eller opassande så får moderatorerna ta bort detta inlägg.

Det beror på från fall till fall tror jag... Jag har sett folk blivit helt förstörda efter att deras tre år gamla hund gått bort medans andra inte blir nämnvärt ledsna när deras 11-åriga hund blivit avlivad. Vissa blir väldigt påverkade och gör ändå ingen nytta på jobbet medans andra kan fortsätta som vanligt

farre
2007-08-23, 20:11
Beklagar sorgen :(

shut teh face
2007-08-23, 20:26
Förstår inte riktigt hur det känns men sambon kan forfarande gråta för hunden hon förlorade för 11 år sedan.

Frantic
2007-08-23, 20:33
Får hugg i hjärtat av att bara tänka tanken att mitt husdjur en dag inte kommer finnas kvar.

Håller med. Det gör skitont redan nu när jag tänker på att min lilla katt en dag kommer att dö... *cry*

gibfel
2007-08-23, 20:48
Håller med. Det gör skitont redan nu när jag tänker på att min lilla katt en dag kommer att dö... *cry*


Jag förstår det. Kommer bli ungefär 5 gånger så jobbigt om du skaffar hund och lever med den i 12år *cry* Har själv lång erfarenhet av båda.

Jag tycker inte det ska behövas en 2 dagars sörjeperiod när en hund dör. Det må va hemskt och psykiskt väldigt påfrestande men så länge personen i fråga är tillräckligt psykiskt stabil efter bortgången så krävs det inte enligt mig. Jag har alltid gått till skolan dagen efter hunden gått bort (har varit med om 3 hundars bortgång under min tid i skolan). Senaste var i våras.

Jag tror ändå att man lär sig något av att ta sin hunds bortgång psykiskt sett. Jag tror man blir lite starkare varje gång och kan hantera det bättre med tiden även om det fortfarande är hemskt. Tror därför att dom som har varit med om döden tidigare kommer få det lite lättare senare i livet när det är dom mänskilga familjemedlemmarna som står på tur, om man nu ska se det positiva i saken vill säga.