handdator

Visa fullständig version : sjuk..feber..


Challenge
2006-10-14, 09:15
Tänkte fråga efter lite råd och rön..
För en vecka sedan började jag hosta ganska mycket och det har fortfarande inte släppt. Torr rethosta typ..De fyra senaste dagarna har jag även haft feber och riktigt ont i huvudet (bakhuvudet) inte så att det bultar men hela huvudet känns tungt och värker när man rör sig. Kan inte säga att jag har hög feber direkt, och jag känner mig inte jättesjuk så, behöver inte ligga till sängs det vill säga.

Jag har inte heller ont någonstanns (förutom huvudet då) så jag tycker det är lite konstigt att man har feber då? Feber brukar väl tyda på att man har en infektion eller virus i kroppen? Jag kan inte säga att jag blir direkt sämre heller, men jag blir ju heller inte bättre. Så jag funderar på om man kanske borde söka läkare och kolla upp det? Eller är det kanske bara någon varriant av en förkyldning?
:confused:

Fettecke
2006-10-14, 09:34
har du haft ont i snart 1 vecka så är det väll dags för farbror doktorn att börja göra nått?

Challenge
2006-10-14, 10:28
jo antar det..Så tradigt bara när man går dit och så säger dom att man ska vänta och se om det blir bättre..Sen väntar man en vecka till och är mer eller mindre übersleten, då kanske man kan få lite pencilin

Angel
2006-10-14, 12:24
jo antar det..Så tradigt bara när man går dit och så säger dom att man ska vänta och se om det blir bättre..Sen väntar man en vecka till och är mer eller mindre übersleten, då kanske man kan få lite pencilin


Symptom:
Hosta
Feber
Huvudvärk

+ Långdraget

= Grattis, en höstförkylning

Alla går mer och mindre runt och hostar och snörvlar vid denna årstiden.
Jag har gått i över en vecka nu, försök ta det lugnt, dricka och äta mycket och så.

Men skulle de absolut inte gå över om en vecka till kanske du får traska till VC och ta några prover.

Garnax
2006-10-14, 15:00
Hade samma skit i 3 veckor...

första veckan hade jag lite feber och halsont med huvudvärk och en
hosta från helvetet. Sen hostade jag i 2 veckor till efter det.

Sen tog jag någon hostmedicin med morfin i och skiten var borta efter
2 dagar...minns inte hur den stavades men uttalas <kockilana>