handdator

Visa fullständig version : Deff - sista rycket - Tips!


mellowmonday
2006-10-13, 19:07
Jag har nu deffat ett tag och behöver lite tips.

På mina första 3-4 veckor minskade jag bara lite på maten (5 mål/dag) och och tränade 3st 40min konditionspass i veckan varav 30min styrka innan två av dem. Dessutom promenerade jag nästan varje dag innan frukost 35 min. Ganska snabbt såg jag att kroppsfettet minskade både runt midjan, i ansiktet och på andra ställen.

På de 3-4 veckor som har följt på det känns det lite som att förbränningen har avstannat. Jag kan inte längre se några direkta förändringar. För att motverka det tränade jag längre pass och åt ännu lite mindre, kanske ner mot 1500kcal/dag vilket jag har förstått var fel metod. Den första perioden beräknar jag i efterhand att jag låg på ca 1800-1900 kcal/dag.

Nu senaste veckan har jag ökat till ca 1900-2000kcal /dag (utom de två styrka/konditionsdagarna då jag äter ca 2300kcal/dag) och tränar enligt första periodes träningsschema. Enligt Kolozzeum-formlen ligger mitt energibehov på runt 2400-2800 kcal/dag beroende på aktivitet. Jag är 186cm lång och väger 76kg.

Än har jag inte märkt några direkta ytterligare minskningar av kroppsfettet. Jag ska hålla på i 3 veckor till, sen åker jag på semester. Tycker ni att jag ska fortsätta med metoden jag kört nu senaste veckan eller har ni andra tips på hur jag kan maximera förbränningen de sista 3 veckorna? Jag har fortfarande en del fett kvar, bl.a nedre delan av magen, som jag skulle vilja bli av med.

Tack på förhand!